Mutable instruments Shruthi

krinkel

Stamgast
Iemand ervaring met de Shruthi?
Is een diy projectje voor 150€. Op internet zijn ze nogal lovend over die synth.

Heeft iemand ervaring met de synth?

Ja komt echt een leuke sound uit! Dit heb ik voor elkaar gekregen na 5 minuten prutsen. Moet de beschrijving er nog bijpakken, zodat alles beter kan worden ingesteld :)

Ik ben heel blij met m'n Shruthi, die shiftr onlangs in elkaar heeft gestoken... :okdan:
IMG_20140226_123325.jpg

(een 2xSVF filter)
(Misschien dat ik zoiets zelf ineen kan steken, maar het is gewoon niet m'n ding... :) )

Klinkt fantastisch, heel veel functionaliteit, en zelfs via die paar knoppen heel gemakkelijk om te programmeren. Maar ik gebruik wel deze editor: http://www.matrixsynth.com/2012/02/mutable-instruments-shruthi-1-editor.html - al is het maar om een wat beter overzicht te hebben. En je kan er gemakkelijk je eigen wavetables mee bouwen!
Gisteren nog geleerd dat de volume-envelope niet "hardwired" zit. :o:

Misschien wil ik nog wel eens een 2de, met een andere filter... het is alleszins een stuk goedkoper dan een 2de Boomstar. :bekdicht:

Ik heb er twee gebouwd. eentje met het standaard SMR4 filter en eentje met een SSM filter.
Supergaaf! Niet over nadenken, gewoon doen, krijg je geen spijt van :-)

Je kan ze trouwens via midi doorlussen en dan polyfoon aansturen (zoals de slim phatty bijvoorbeeld ook kan)

Ik heb er 2, een Yellow Magic en de White Wolf, die met de multifilter. Geweldige bakjes. Paar keer live meegespeeld. Handig omdat ze zo licht zijn. Qua klink heel erg vet. Vol, dik en digitalig. Zoals al eerder gezegd, absoluut geen speelgoed, maar hele vette synths .. stuur ze zelf aan met m'n midibox SEQ4. Bij veel data gaan ze haperen cq. valt de klank af en toe weg. Schijnt te liggen aan het feit dat de processor teveel data (tegelijk) niet aankan. Jammer, maar qua klank zijn ze erg dik. Gebruik ze vooral veel voor basslijntjes en leads.

Interessant toch. Ik was te laat voor de zelfbouwdag, helaas.

Is dit te doen met een eenvoudige soldeerbout of heb ik zo'n soldeerstation nodig met instelbare warmte e.d.? Zie de soldeerklus op zich wel zitten denk ik.

En welk filter is aan te raden?

Interessant toch. Ik was te laat voor de zelfbouwdag, helaas.

Is dit te doen met een eenvoudige soldeerbout of heb ik zo'n soldeerstation nodig met instelbare warmte e.d.? Zie de soldeerklus op zich wel zitten denk ik.

En welk filter is aan te raden?

Je hebt niet een soldeerbout nodig met instelbare warmte (hij moet heet genoeg zijn). Qua filter: lastig om te zeggen. Zelf heb (ofja had) ik de SMR4.

Ik heb dat probleem nog niet gehad. Ik dacht gelezen te hebben dat firmware 1.0 (die ik op m'n 2xSVF heb staan) dat wat oploste...

Ah, die firmare vanaf 1.0 is ook voor de oude Shruthi's? Ik draai zelf 0.98. Zal ze eens upgraden. Tijdens m'n live set verloren beide Shruthi's een paar keer bij de omschakeling van patch een seconde of twee hun geluid. Geen ramp, maar toch wel annoying.. zou fijn zijn als dat met een update te verhelpen is :mexico:

@Binaural. Ik heb zelf de 4PM en LP2+delay. Vindt de 4PM qua klank mooier. Romiger (in LP modus).

Zit meteen even bij Mi te neuzen. Als ik het goed begrijp koop je de kit met alles erbij en zijn de alternatieve boards alleen Pcb's waarbij je dus zelf alle materialen moet inkopen?

Als je het hebt over de Shruthi:

- 1x http://shop.mutable-instruments.net/collections/frontpage/products/shruthi-1-kit
- 1x http://shop.mutable-instruments.net/collections/frontpage/products/shruthi-1-clear-acrylic-enclosure of http://shop.mutable-instruments.net/collections/frontpage/products/shruthi-metal-enclosure
- 1x adapter (moet je los bestellen)

Oftewel: je hoeft niet alle parts los te kopen. Bij de Ambika moet dit wel (groter project).

Thanks man!

Maar als ik direct een Shruti wil bouwen met bijvoorbeeld het PM-4 filter dan kom ik er niet met een kit, als ik het goed begrijp? Moet ik dan de pc'b's bestellen en elders de onderdelen halen?

Thanks! BestellIng gedaan, de simpele versie met transparante doos. Als ik het forum zo bekijk is de kans aanwezig dat dit niet de laatste zal zijn. Ben benieuwd hoe het solderen me afgaat. Ik zie op YouTube dat mensen een soort houder gebruiken voor de pcb. Maar eens kijken hoe ik dat ga regelen. Lijkt me handiger dan zo'n derde hand.

Thanks! BestellIng gedaan, de simpele versie met transparante doos. Als ik het forum zo bekijk is de kans aanwezig dat dit niet de laatste zal zijn. Ben benieuwd hoe het solderen me afgaat. Ik zie op YouTube dat mensen een soort houder gebruiken voor de pcb. Maar eens kijken hoe ik dat ga regelen. Lijkt me handiger dan zo'n derde hand.

:okdan:

Heb je ooit gesoldeerd? Zo niet... koop dan even een oefenplaatje en soldeer daar een paar goedkope componenten op. Ik wil je opzicht wel helpen (al ben ik een beginner), maar ik woon in Leiden. Dat is een beetje ver haha!

Back