Waldorf Streichfett stringsynth

Leuk nieuwtje: Waldorf komt met een stringsynth

387952d1394187261-waldorf-streichfett-image_1188.jpg

The Waldorf Streichfett combines the best of the now extinct species of String Synthesizers of the 70s and early 80s. Its dual sound engine features a fully polyphonic strings section and a monophonic solo section, which is essential for recreating how adult movies sounded thirty years ago

Waldorf Streichfett
The Ensemble Effect handles lubrication of the String Section, while the Effects section adds adjustable Phaser or Reverb. Alternatively, the Effect section can be used to animate the strings registration, allowing spectacular sound morphs.

The Solo Section offset presets named Bass, E-Piano or Clavi, and just like in your typical string machine, the sound has little to do with that name. Instead, these are shimmering and slightly percussive sounds that blend well with the string section.

Although the User Interface is simple and easy to comprehend, it controls a rather complex sound engine which is capable to delivers rich and creamy pads unlike any other instrument. Twelve patches can be stored and selected in the Memory section, USB and MIDI are of course on board.

Key Features
· Fully polyphonic Strings Section with Violin, Viola, Cello, Brass, Organ and Choir presets

· 2 nd Layer with Violin / Viola Voicing

· Ensemble Effect for String Section

· Typical String Envelope Generator with Crescendo and Release

· Monophonic Solo Section, offering Bass, E-Piano, Clavi, Synth and Pluto sounds

· Dedicated Tremolo for Solo Section

· Switchable Envelope generator with variable Sustain setting and Attack / Decay (Release) function

· Effect Section with Animate, Phaser or Reverb

· Layer or Split for Solo Section

· Dedicated balance knob for quick adjustment of layered / split sounds

· Fully programmable with 3 x 4 memory locations

Controls
· Volume Pot

· Strings Section with organic preset select, Crescendo and Release pots

· 3-state Octave switch (Base / Both / 8va)

· 3-state 2 nd voice switch

· Ensemble Effect pushbutton

· Solo Section with organic solo sound select pot

· Tremolo pot

· 3 state split switch (splitpoint low / mid / layer)

· 2 state sustain switch

· Balance pot with center detend

· Effect Section with 3 state switch (Chorus / Phase / Animate)

· Effect Depth pot

· 3 state switch for memory bank position (A, B, C)

· 4 pushbuttons for program number (1 to 4)

· Full MIDI / USB Control

Connections
· Stereo Audio out (Left / Stereo, Right / Mono)

· Headphone out

· USB MIDI

Price and Availability
Waldorf Streichfett will ship in late Springtime. List price is 235,- Euro (excl. VAT). More Info under www.waldorfmusic.de.

Last edited by a moderator:
Nog niet echt heel veel mee gedaan. Ik weet alleen wel dat ik liever een Small Stone clone gebruik dan het onboard flanger effect. Onboard is me veel te overdreven aanwezig. Verder klinkt hij erg lekker maar een vervanging van een Solina of Eminent 310 is het helaas niet.

Toch blijft het een vaag ding, zeker als iedereen er een small stone overgooit :D ik bedoel dit is iets wat een EMU vintage keys/beetje boerekool rompler ook best wel goed na deed al in de jaren 90 toch wel al (misschien zelfs beter dan dit ding doet zonder extreme stepping etc. ...die korrelige demos klinken een beetje te cheapo Korg Delta...natuurlijk string synths dienen een beetje korrelig te zijn maar er is een fine line)

Het is wel een interressant obscuur ding verder moet hem even in het echt horen, het is wel jammer dat het een module is als je een string ding maakt pleur er dan in ieder geval een keyboard op toch!?

om deze post nog een beetje diepte te geven een van de allerdikste string-keyboards tracks :D

(wat kan dat zijn in 1975?)

Je vraagt je altijd af of er veel geklaagd wordt over I4 of dat er wellicht maar één of twee mensen zijn die alle gelegenheden die er maar zijn aangrijpen weer het zelfde te gaan roepen.

i4 prijzen zijn goed, leveren ook daadwerkelijk als ze aangeven voorraad te hebben, voorlopig nog alles nieuw uit verzegelde dozen gehad.
enige wat niet klopt is hun retourrecht:
- verzendkosten voor klant
- forse restocking fees voor geopende dozen
- proberen te weigeren van retour producten waar software bij zit (dus ook bijv install CD)

kortom, bestel je er, dan moet je wel zeker van je zaak zijn, want afkoelen, kost je zo tot 15% van aankoop bedrag en retour verzendkosten.
Bij BAX is dit allemaal gewoon 30dgn gratis. I4 geeft aan 1 week.

Nou dat zegt dan al genoeg dat kopen bij I4muzique een risico inhoud, en
aan de google-review resultaten te zien zijn er toch echt wel meer dan "een of twee mensen" die daar een vervelende ervaring hebben gehad.

Ik zie het zelfde verhaal een paar keer gecopy-paste op alle plekken waar je maar een review kunt achterlaten waaronder een verhaal wat ik 100% zeker ook al hier op het forum gelezen heb. Bax heeft 12.000 beoordelingen en i4 heeft er 12.

Ik heb verder geen aandelen bij die jongens en ik kan me goed voorstellen dat ze het een en ander flink verknald hebben maar ik mag best zeggen dat het me wel opvalt dat er altijd de zelfde mensen in de rij staan om het zelfde verhaal steeds af te draaien.

dat het me wel opvalt dat er altijd de zelfde mensen in de rij staan om het zelfde verhaal steeds af te draaien.
Ik denk dat die mensen niet meer zo bezig hoeven te zijn als Bax en I4muzique (en nog 150.000 andere bedrijven) hun klacht
serieus aanpakt en uit de wereld helpt. Iedereen tevreden.
Wat heb je eraan om als ondernemer je kop in het zand te steken bij problemen?
Los ze op, doe gewoon waar een klant recht op heeft :okdan:

Maar dan krijg je wel de 2e lichting; Nu met rubber voetjes!!! ;)

Heb hem binnen, met voetjes!:)

Moet alleen nog het één en ander doen in huis voor ik er mee aan de slag kan. Zal wel vanavond of morgen worden.

Wel spannend hoor. Al moet ik op gaan passen dat ik niet weer de tijd vergeet. Wil me nog wel eens gebeuren als ik bezig ben met de synths etc. Is het plotseling veel later dan ik dacht.:D

wat zielig gekibbel hierzo, stelletje nerds onder elkaar! wie goed is en wie niet. als 2 mensen slechte ervaringen hebben deel dit dan niet met de rest van het forum. krijg hier een vieze smaak van in mijn mond.......

Strijkvet is net binnen (versie met incl. extra-speciale HQ rubber voetjes) !

Ben een oude cynische zeikerd, maar van dit kleine doosje krullen mijn mondhoeken echt >30 graden omhoog :D
Sinds die MS-20 mini van vorig jaar niet meer zo opgewonden geweest.
Neem de telefoon voorlopig niet meer op.

Een meer coherent betoog volgt tzt nog ...

Laatst gewijzigd:
Heb er nu wat meer tijd mee doorgebracht en kom toch wel dicht bij het Solina geluid.
Wel een klein beetje flanger er bij om hem wat nasaler te laten klinken.

je kunt ook een parametrisch EQ gebruiken als je zonder de flange golfjes wil werken
ik vind het wel een intresant kastje maar heb al een gruizige russisch stringert

Hoi nisei,

Ik hoorde van deze thread van een klant van ons, vandaar mijn reactie.

Ik ga dat van de voetjes ff checken we hebben vandaag weer een aantal Streichfetts binnen gehad en ik heb er ff een open gemaakt (nu maar hopen dat Synthana hem niet besteld al hoewel die kans ZEER klein is) en daar zitten wel voetjes onder. De eerste 2 die wij hadden kwamen uit de alleereerste batch volgens Hyperative van maar 18 units. En die eerste batch had een zakje er in met de voetjes erin. Ik heb dat ff nagevraagt bij de andere klant die de andere had. Daar zat hij wel in. Hopelijk weet ik morgen meer voor je.

Ron B of gewoon Ron Boots voor die gene dat dat nog niet wisten!!

Hoi Ron.
He bedankt voor je reactie.
Ik heb alles bewaard en de verpakking nog even nagekeken maar helaas geen zakje met voetjes te vinden.
Ik heb gisteren nog even contact met jullie gehad over de CD die ik dacht er bij te moeten krijgen maar dat bleek dus helemaal niet zo te zijn :) Waldorf heeft wel leuk een plaatje van een CD op de doos gezet maar jullie attendeerden me er op dat het om een download gaat.
De originele voetjes zou ik toch wel graag er bij willen hebben.
Het gaat om ordernummer 100008387

Back