Ome dromer gaat eens buitenspelen..

Poging nummer 6 .. zover ik me kan voorstellen heb ik hier totaal geen swing of gekkigheid toegevoegt.
ben benieuwd of dit dat hakkellende eruit haalt.. Als dit het is.. kan ik het makkelijker vergelijken met de rest en verbeteren.. roept u maar :)

Laatst gewijzigd:
een losse timing is wat anders als een kick die all over the place is, je kick zou strak moeten lopen als een metronoom en dat doet het niet
hoe los je dan er om heen swingt mag je dan helemaal zelf weten

geen idee wat je bedoelt... het enige wat ik van je reactie kan maken is dat het geen 4 to the floor is.
't is een roffelende kickje met een swing maar wel strak als ik het zo hoor.

-C-

ja deze laatste loopt wel strak, ging over 3 of 4 filmpjes geleden

Sessie 8: The technosession in my chair.

Op 1 of andere manier denk ik dat het einde van me set wat zwaarder / beukender gaat worden.

Deze laatste vind ik lekker! Goed bezig!

Ja, dit is tot zo ver wel de beste van het stel, timing is nu ook lekker

Hallo forumvriendjes..

Ben bezig me machinedrum vol te proppen met genoeg spul om er een keertje mee op te treden.
Een heel aardig forumlid heeft me de kans aangeboden dit eens te doen. tof!

In me plan van aanpak. leek het me het meest interessant/efficient om eerst de machinedrum vol te proppen. en deze dan op een later tijdstip aan me octatrack te hangen. om er samples en effects en andere meuk overheen te gooien.. kan je ook makkelijker overgangen tussen idee 1 en idee 2 creeeren.. toppie.

hier deeltje 3 van mijn avontuur...

Elektron Machinedrum Cooking more Acid in the kitchen jam - YouTube

de vorige 2 jamsels (ook deel van het geheel)
zijn te vinden op:
Harde House in de woonkamer en
in de keuken met een machinedrum

en je mag best opkritiek hebben/verbeterpuntjes en al die meuk.. vind ik leuk.. maaruh laat me wel een beetje in me waarde..

Begin van deze heeft wel wat weg van Mr. Oizo. Lekkere rare beats met van alles door elkaar, maar wel met een ongelooflijk lekkere swing. :biertje:

Waarom is elke nummer maar 1 bar? Waarom maak je in het het nummer wat je gaat performen geen variaties? Introtje -part1 - break - prt2 - etc. Wat variaties in je drums etc.
Of ga je alles live tweaken?

Ik denk dat je wat meer tijd moet steken in de tracks.. een 1 bar loop is wat simpel..

Bij een rm1x of RS700 kan een pattern (je track) indelen in 16 variaties.. zo kan je dus on the fly je indeling bepalen. Kan een machinedrum dat ook niet?

Laatst gewijzigd:
Waarom is elke nummer maar 1 bar? Waarom maak je in het het nummer wat je gaat performen geen variaties? Introtje -part1 - break - prt2 - etc. Wat variaties in je drums etc.
Of ga je alles live tweaken?

Ik denk dat je wat meer tijd moet steken in de tracks.. een 1 bar loop is wat simpel..

Bij een rm1x of RS700 kan een pattern (je track) indelen in 16 variaties.. zo kan je dus on the fly je indeling bepalen. Kan een machinedrum dat ook niet?

Hoihoi :) .. niet alles is 1 bar.. sommige dingen zijn ook 3 bars.. zelfs eentje met 4 (al hoor je niet gek veel verschil) maar jij vraagt hier het antwoord:
J
a. ik kan wel 16 variaties van patronen maken. .en heel tof doen en met patterns gaan swappen ipv trackmutes Maar dat maakt het allemaal ook een stuk onoverzichtelijker en stuk dwingender om het voor mij te spelen.. dus dat maakt het schrijven/ideeen bewerken minder leuk/aantrekkelijk.
minder leuk/aantrekkelijk.. dan word het frustrerend. en de autist in mij gaat dan moeilijk doen.
eind resultaat is dan ... geen optreden..

Ben ik dan tevreden met hoe het nou klinkt.. harstikke ik heb namelijk een machinedrum bijna vol met ideeen welke simpel maar zeer speelbaar zijn. en ondanks dat het 1 tot 4 patterns zijn. niet eens zo repetief. (niet repetiever dan andere house)

En ben nog niet klaar.. als ik de machinedrum helemaal vol heb. (lees 16 liedjes ideeen over 8 banks.)
dan ga ik de sequencer van de machinedrum aansturen met de sequencer van de octatrack.
Heel flauw gesproken gebeurt er dan dit:
op de octatrack stel ik een track in met een andere clocksetting als de main-sequencer-clock.
1 step op me octatrack is dan 1 beat ipv een 16th noot.. maak dan een pattern die verschillende patterns afspeelt op me machinedrum.. dus 1 pattern op me octatrack speelt dan gemiddeld die 4 (en mogelijk wat meer als nodig) op de machinedrum af. Diezelfde octatrack ga ik dan gebruiken om er vocals overheen te gooien (heb nog mooie soulsamples van een zangeres uit amerika) of vocals van mezelf (lachen, ben wat poezie aan het schrijven.. als ik het leuk vind.. gaat het eroverheen zoals underworld zou doen) rare fx geluidjes.. en bepaalde filtertruukjes over de complete machinedrum output of zelfs de complete octatrack output.. En het laatste wat ik hierop te zeggen heb..
een gemiddeld idee is rond de 3 minuten. de overgang tussen liedje 1 en 2 (door de octatrack) kan ook wel eens een minuut gaan duren.. dus je heb overgang van minuut.. 2minuten liedje en dan weer overgang en dan 2minuten ander idee.. weer overgang 2 minuten ander idee.. dat met die filtering en blabla
de combinatie kan gewoon niet zo repetief klinken als dat je verwacht.. tijdspanne te kort.

En dit is dan sessie 9:
en hier geef ik gewoon ruiterlijk toe dat het simpel en repetief is.. het idee vind ik wel aardig. maar je heb gewoon kans dat dit in deze vorm niet in de set blijft.. hij blijft wel erg in me hoofd hangen, daarom ging ik er mee door.
de opname is ook wat lang (6minuten) en nee. zo lang zou je m gewoon echt niet horen op feestje.. maar zo kan ik zelf beter terugluisteren welke speeltechnieken daadwerkelijk goed passen bij de rest.. vandaar..

Laatst gewijzigd:
Hoera.. het volgende idee... vind deze stukkie beter geslaagt dan de vorige.. het was dan ook niet zo'n zware bevalling als vorige idee.. Wel blij dat ik gewoon vorige idee heb uitgewerkt.. is gewoon stuk makkelijker om naderhand te vergelijken.. als "in je herinnering" dingen vergelijken.. wat werkt.. wat werkt niet.. je hoort het wel eens vaker op fora..
ook al klinkt het niet.. toch afmaken als experiment/leer momentje..

Back