Een betaalbare drumbak voor een kindje

SirSickSik

zwaar behaard lid
Ok, ik ben hier een beetje laat mee gezien hij over 2 dagen al z'n verjaardag viert maar..

Een maat van mij denkt dat zijn zoontje (6 jaar) het wel leuk zou vinden en er de aanleg voor heeft om een drumsynth/sampler te leren gebruiken. Ik als synthnerd geef hem natuurlijk meteen groot gelijk, zeker ook omdat hij op dezelfde dag jarig is als ik en ik 6 maanden van tevoren al gezegd had dat hij op mijn verjaardag geboren zou worden ipv op die van mijn broer (waar die op was uitgerekend... wat is de kans...) goed lulverhaal... lekker kort..

Maar... hij wilt ook weer niet dat hij te dure kado's krijgt.. 50,- was blijkbaar al te veel (pocket operator bij thomann)
Dus, het is nu aan ome remco om op een of andere manier een goedkopere drumbak zien te vinden dan de goedkoopste in de aanbieding..tsja..

Heeft iemand een idee of misschien nog iets simpels en betaalbaars liggen dat geschikt zou kunnen zijn voor een ventje van 6 om zijn eerste synth-stapjes te maken?

Als ik zo op Marktplaats kijk zie ik alleen een Korg Volca Sample 1 voor €70. Alles wat onder die prijs zit, kom je bij oude Aldi, Lidl en Kijkshop spullen uit.

Maar met die Korg bepaal je, gezien het een sampler betreft wel lekker zelf welke geluiden je gaat gebruiken.

Misschien een MC303. Volgens mij kan je dan net iets meer dan alleen drums programmeren. Ben niet bekend met de prijs maar als deze boven de €50 is dan kan (mocht Ome Remco daar de middelen voor hebben) wat bijleggen en met de eer strijken wanneer de kleine z’n eerste hit scoort. Kan je trots zeggen dat je hem in de begin dagen hebt ondersteund ;)

Als ik zo op Marktplaats kijk zie ik alleen een Korg Volca Sample 1 voor €70. Alles wat onder die prijs zit, kom je bij oude Aldi, Lidl en Kijkshop spullen uit.

Maar met die Korg bepaal je, gezien het een sampler betreft wel lekker zelf welke geluiden je gaat gebruiken.
Dat volca spul is volgens mij niet echt hufter proef. Kind is 6 jaar en als die nog een broertje of zusje heeft.. Staat een TR-505 voor 80 op sf

€50 lijkt me niet echt realistisch voor iets dat degelijk gebouwd is en in de verte nog ergens naar klinkt.

TR505 of Volca Sample zijn echt te moeilijk met alle shortcuts en menutjes, ik zou eerder op zoek gaan naar een Casio SK1 waar je met een knop kunt samplen en weer afspelen, dat vond mijn neefje op die leeftijd geweldig.

Ik heb een sk1 gekocht maar mijn meiden spelen er niet op. Ik wel :)

Behringer rd6 drumbak?
Die is wel voor weinig te krijgen. Ik vind hem erg lekker klinken.

Helemaal met een amp en delay van 1500 pst :)

Laatst gewijzigd:
Zelf denk ik dat alleen een drumbakje redelijk snel in de hoek beland, omdat het niet meer uitdagend genoeg is voor een kind.
Ik zou eerder gewoon een keyboard kiezen, daar kan ie echt liedjes mee spelen ipv alleen de boem-tak-boem-boem-tak..

Ik heb ooit mijn neefje, toen ie tegen de 10 was proberen uit te leggen hoe de drumgrid werkte.. hij was toen al redelijk bekend met hoe een computer werkte maar het bouwen van een beat deed hem totaal niets. Een drumstel zoals hierboven dan weer wel. Zal per kind verschillen uiteraard.. maar van sommige apparaten weet je bij voorbaad al dat het niks gaan zijn voor een kind van 6. Wel leuk voor papa weer natuurlijk.. :okdan:

Zelf denk ik dat alleen een drumbakje redelijk snel in de hoek beland, omdat het niet meer uitdagend genoeg is voor een kind.
Ik zou eerder gewoon een keyboard kiezen, daar kan ie echt liedjes mee spelen ipv alleen de boem-tak-boem-boem-tak..
100% dit!

Back