Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

We doen nu waarschijnlijk allemaal mee aan een experiment van Akai om te zien hoe lang een nieuw project blijft leven binnen communities zonder dat ze er iets voor hoeven te doen. :P

En de Canard van het Jaar 2014 gaat naar...

confit-de-canard.jpg

:koffie:

Eindelijk iets ja!

Klinkt jammergenoeg behoorlijk geclipped, maarhet geeft best wel een leuk geheel moet ik zeggen. De hats klinken "606 achtig", oid.
Ben benieuwd hoe hij klinkt met een nette limiter.

Van wat ik er zo van kan horen ben ik niet zo onder de indruk. In het bijzonder niet van de HH's, klinken ook helemaal niet als een 606 trouwens.
Vind deze demo niet zo geslaagd, na al dat wachten en alles...

Ik heb een modded 606, daar kan ik hem wel zo gruizig krijgen. Maar als een "factory" 606 klinkt het niet nee.
demo is knudde yup.

Ik stel voor dat er snel een demo komt in de stijl van de onderstaande track:

als het echt is klinkt het best wel leuk.. niet veel meer .. maar denk dat dit toch één pot fake is.

Tja ik weet ook niet zeker of die clipjes echt zijn, maar aangezien ze ook op een aantal winkelsites verschenen zijn, valt te verwachten dat er nu zolangzamerhand ergens een werkend product moet zijn.

Het 1e clipje vond ik wel wat leuker dan de 2e overigens

http://www.sweetwater.com/store/detail/RhythmWolf/

Back