Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Zou me niets verbazen als het gewoon een 'Akai controller' is met ingebouwde analoge voiceboardjes, en dat de controller PCB en software werkt en ze problemen hebben bij het ontwikkelen of fabriceren van de voiceboards. Dat zou in elk geval verklaren waarom alles behalve het geluid het deed :D

Als een product af is ga je toch zo snel mogelijk demo's maken en bestellingen afwerken? :). Waarom zou je nog willen wachten

In mijn ogen is er daadwerkelijk een probleem waardoor er vertraging is ontstaan.
En niet om jullie schrik aan te jagen maar de Pulse 2 ging ook steeds komen, maar er bleven problemen en de uiteindelijke release was dus 1,5 jaar later dan gepland.

En volgens mij was dat prototype op de NAMM of was het musikmesse (?) gewoon een doosje met niets in.
:D

Waldorf is wel een klein bedrijf, zeker vergeleken met Akai. Bovendien was Waldorf nooit de snelste met dingen..
Ook, soms liggen ontwikkelingen in een bedrijf gewoon even stil, op verzoek door een "strategisch" hoger management beslissing.

En niet te vergeten dat verkopers en marketing mensen altijd dolgraag willen laten zien waar ze mee gaan komen en soms de huiden in grote aantallen verkopen ruim voordat er nog maar 1 beer geschoten is :)

In dit geval is de beer zo te zien zelfs nog vermist.

Wat het ook is, het is in mijn ogen een behoorlijke misser van AKAI om met zo'n halfbakken apparaat te komen. Ik geloof ook niet dat ie opeens kapot was want eerlijk is eerlijk, ze kunnen op zn minst een demo op hun site zetten, of een uitleg geven van wat er precies aan de hand is. Niks van dit alles, dus ik denk: fake of een ontzettende tegenvaller.

Wellicht wachten ze even tot de grote drumcomputer wind overgewaaid is........

Wat ook nog zou kunnen is dat tijdens de ontwikkeling tegenvallers zijn geweest waardoor uiteindelijk bleek dat het onmogelijk was de RW tegen de eerder beloofde, nogal scherpe, prijsstelling te kunnen brengen.

Ben benieuwd hoeveel preorders er nu geannuleerd worden bij Roland voor de Aira, het is tenslotte een echt analoog bakkie deze Akai.

Mijn Aira is inmiddels aan zijn eerste grote beurt toe denk ik, maar waar blijft de wolf? :D

Het komt allemaal niet erg handig over dit van Akai, maar het zal vast wel goed komen. Ik blijf in ieder geval benieuwd :)

Ze moeten maar gewoon weer hifi gaan maken, mijn cassettedeck heeft inmiddels versleten GX koppen...

;)

Of ie nou nu uitkomt of over 10 jaar, mensen kopen 'm toch wel.
Het is alleen nogal zonde van de marketing die Akai hiervoor gedaan heeft.

voor die prijs zullen de zijpanelen beslist geen notenhout zijn. maar wel dapper dat ze zo hard tegen met name korg in gaan.

bij bax staat ie nu op 4 werkdagen!!!!!:okdan::okdan:
Ik ben benieuwd ,heb hem al een maand gelden besteld..:D

bij bax staat ie nu op 4 werkdagen!!!!!:okdan::okdan:
Ik ben benieuwd ,heb hem al een maand gelden besteld..:D

Er is nog geen enkel geluidsfragment op de hele wereld openbaar gemaakt dus ik kan me niet voorstellen dat die dingen al weken klaar zijn en nu in grote getalen onderweg zijn naar Nederland..

Als een product wordt uitgebracht is dat meestal met een richtprijs en een fictieve leverdatum als het van bax afhangt.. Of toch zeer vaag alleszinds..

Ook ooit eens gehad met iets.. Constant kwamen er dagen, weken bij de leverdatum van mijn product. Elke keer kreeg ik een mail opnieuw van "onze oprechte excuses, maar het probleem ligt bij de leverancier"

De 3de keer was ik er klaar mee en heb dat ook gemailt.. Ik heb toen een extra cadeaubon gekregen.. Door die geste heb ik dus niet gevraagd om mijn geld terug te krijgen en heb ik het product gewoon gekocht..

Ik wil enkel zeggen. Staar je niet blind op de leverdata die bax-shop geeft. Deze zijn louter indicatief en dus niet altijd bindend.

Hoe ie gaat klinken weet ik niet.. maar deze prijs klinkt best leuk eigenlijk.
Je moet dus betalen maar je weet niet wanneer, wat en of je sowieso iets ontvangen gaat. ik wacht nog ff..

Back