Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Iets kopen omdat het goedkoop is lijkt mij geen goede reden.

Eens. Ik zie dit machientje ook als "flinke" / bruikbare uitbreiding op mijn huidige minimale setup. We zullen zie als we m zelf kunnen testen.

Tja, het klinkt inderdaad vintage, maar wat een fluff komt er uit dat ding zeg. eerder wat softe percussie dan een drum.

Ik hou t voor de drums wel bij mijn electribe. Ook niet 's werelds dikste sound, maar in ieder geval 10x meer variabel.

Beetje een schaap in wolfskleren dit... Behh... :D
Hatjes.. wel leuk van klank.. maar niet snappy.. net of er 'n attack op zit
Kick.. mwah.. wel oke
percussie.. mja..
Snare.. 't Is niet de zoveelste 808 clone (gelukkig) maar 't is net of er een gate op die noise zit.. beetje jammer.

De synth afdeling (Oscilator) heeft voor mijn gevoel niet dat lekkere organische analoog wat ik bij een Volca bv al veel meer heb.
Filter klinkt wel oke, resonance maakt em wel lekker nasty maar volgens mij zit er geen portamento op of de mogelijkheid om nootjes te binden/sliden.. best wel 'n gemiste kans als dat niet kan.. da's toch wel het leuke aan een mono synth..

Al met al zul je er best wel fun mee kunnen hebben denk ik.. leuk bakkie.. maar de klank is in de demo niet erg overtuigend.

Ik zou er zelf wel eens even op willen spelen. De gast op deze demo heeft volgens mij echt geen idee waar hij mee bezig is.

Op basis van de demo lijkt me dit eerder concurrentie voor de Korg Volca serie dan voor ieder ander soort drumcomputer/groove-ding. De persoon die de demo heeft gemaakt is al jaren actief als salespersoon op beurzen voor Akai en Alesis. Ik ken eventjes niet de muzikale achtergrond van deze meneer, maar de demo is niet echt spannend.

Aan de ene kant denk ik wel dat er een markt is voor dit bakkie..
Mooie tegenhanger van de Volca beats die toch een andere sound heeft... en idd het heeft nu wel wat van een 909 die snare maar d'r moet gewoon nog ff in gesoldeerd worden *D
'k bedoel de Volca Beats heeft ook een snare die helemaal ruk klinkt maar met een klein modje is dat prima te verhelpen :_)

Aan de ene kant denk ik wel dat er een markt is voor dit bakkie..
Mooie tegenhanger van de Volca beats die toch een andere sound heeft... en idd het heeft nu wel wat van een 909 die snare maar d'r moet gewoon nog ff in gesoldeerd worden *D
'k bedoel de Volca Beats heeft ook een snare die helemaal ruk klinkt maar met een klein modje is dat prima te verhelpen :_)

De vraag is; waarom de engineers van korg en akai dit zelf niet al goed kunnen krijgen? Is het smaak? Zijn er mensen die het misschien wel een mooi geluid vinden?
Als je kijkt naar die Volca snare, dat is toch rampzalig? Dat je zo'n prut geluidje in je product op de markt brengt terwijl het zo makkelijk zo prima kan.
Lijkt mij gewoon een kwestie van tijd die je erin steekt.

Van wat ik hoorde in het filmpje was ik ver van onder de indruk. Een goeie sampler met een analoge filter zou eerder mijn soort van vintage zijn. Samples maken op de modular of respectievelijke synth en ze dan droppen in de sampler die ze vervolgens terug tot leven brengt met een goeie analoge filter en deftige dsp effecten en dan liefst nog met een bruikbare clock.

Ja eigenlijk wel, verdomd cool ding! Wie had ooit gedacht dat de zweden tussen al dat japans en amerikaans geweld zo'n prominente plaats zouden veroveren.

Het ligt voor akai hopelijk aan de opnamekwaliteit van de demo, maar mijn nord drum klinkt vele malen vetter dan dit.

ach, Zvex mastotron of een 12bd filter erachter en ik kan wel leuk industrieel drumgeweld eruit toveren
ik heb'm liever met alleen kick snare tom hats uit de vilca zijn interesanter doordat vertragings foefje
maar wat mij betreft kunnen de bekken sounds rectaal geplaatst worden

Ik draag toch ook even niks zinnigs bij door te zeggen dat ik toch ook wel onder de indruk ben van hoe slecht (slapjes) het allemaal klinkt. En ik ben op dat vlak redelijk vergevingsgezind - zeker voor de prijs die dat ding moet kosten. En toch. Wow. Serieus underwhelmed.

Blij dat ik voor een 2dehands MFB522 gegaan ben voor exact dezelfde prijs en niet gewacht heb op deze.

:doei:

Back