Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Ik draag toch ook even niks zinnigs bij door te zeggen dat ik toch ook wel onder de indruk ben van hoe slecht (slapjes) het allemaal klinkt. En ik ben op dat vlak redelijk vergevingsgezind - zeker voor de prijs die dat ding moet kosten. En toch. Wow. Serieus underwhelmed.

yup ik zat ook te denken...wow dat zo een merk zoiets op de markt gooit...
Het is toch gewoon exploitatie...ze zien dat de markt voor analoog spul big business is, ze klooien snel wat inmekaar met een soort "die kids kopen het toch wel want het is analoog" idee....zo komt het echt wel over

het is wel echt heeel minimaal en die synth wat een dunne puddingsound...en die drums soort weeige cup-a-soup poederdrap.

:koffie:

kan natuurlijk ook aan de demos liggen ;)

Maar noem dat ding dan geen RHYTHM WOLF....dat is toch niet Wolf waardig!

Laatst gewijzigd:
De vraag is; waarom de engineers van korg en akai dit zelf niet al goed kunnen krijgen? Is het smaak? Zijn er mensen die het misschien wel een mooi geluid vinden?

Een compleet raadsel nu ik ook de andere demo heb gehoord. Ze hoorde de hihat en de snare en dachten: "dit is de shit!", seems unlikely. Ze hoorden de synth en dachten "Te gek, hier kan iemand wat mee".

Grote bummer is dit product.

Klinkt gewoon niet mooi.
Als je kijkt naar hoe simpel het circuit is van de DR-55 (allemaal Twin-T Oscillatoren) of je leest eens het boek van Thomas Henry door, dan kan je met weinig middelen (lees zo goedkoop mogelijk) veel mooiere drum geluiden maken.

Mja, maar "mooi" is wel subjectief.
Ik vond de sounds van de Simmons SDS serie ook maar zo-zo.. om maar een vb te geven..

Mja, maar "mooi" is wel subjectief.
Ik vond de sounds van de Simmons SDS serie ook maar zo-zo.. om maar een vb te geven..

Helemaal waar. Ik praat ook altijd namens en voor me zelf.

Uit de SDS reeks van Simmons kan je zulke vette drums halen!
De standaard synth Toms die je (te) vaak hoort zijn ruk inderdaad. Maar hij kan zo lekker zijn.

Die laatste demo is zo slecht toch nog niet?

Maar dat is toch geen ijkpunt om iets te kopen?

In ieder geval niet bij mij, een machine zal toch wel iets teweeg moeten brengen voordat ik hem zal willen aanschaffen.

In ieder geval niet bij mij, een machine zal toch wel iets teweeg moeten brengen voordat ik hem zal willen aanschaffen.

Is het ook niet, ik reageer meer op de mensen die reageren met weer zo'n kutdemo lol fail akai.

ze zien dat de markt voor analoog spul big business is, ze klooien snel wat inmekaar met een soort "die kids kopen het toch wel want het is analoog" idee....zo komt het echt wel over

Exactly! flikkerd er ff houten paneeltjes op, dan zien de kids dat het analoog is... :)

Daarom wil ik em eerst in mn knuistjes hebben om een echt oordeel te kunnen vellen.
Ik zoek niet zozeer mierzoete percussie, het mag best wel wat vaag en shitty klinken imo. Als ik standaard percussie wil dan pak ik wel samples of de TR-8 toch.

Dit demootje is wel beter. BD is wel lekker; de rest is wel ok maar niet super. Basslijntje klinkt ook wel beter. Dit is wel een bakje waar je op de bank veel plezier mee kan hebben.

Ben wel benieuwd naar die Howl functie, jammer dat dat niet in de demo zit.

Daarom wil ik em eerst in mn knuistjes hebben om een echt oordeel te kunnen vellen.
Ik zoek niet zozeer mierzoete percussie, het mag best wel wat vaag en shitty klinken imo. Als ik standaard percussie wil dan pak ik wel samples of de TR-8 toch.

Dat is het hem nou juist, de demo's klinken zo beperkt, omdat het een beperkte machine is. Dan zal je het toch echt moeten hebben van de kracht in je geluid, en dat hoor je er tot nu toe niet echt vanaf.
Maar in mijn oren valt de TR-8 dan ook niet in de wanted categorie.

nou gewoon een leuk lofi doosje toch? goed voor contrast met overige gear.
en gain stage hem lekker op een mixer, met de goede verhodingen tussen de instrument volumes en hij gaat echt wel beuken hoor. :D warom gebruiken mensen casio's, SID chiptuning, of NEXUS? klinkt toch ook allemaal kudt? hoeft maar een iemand een vette track me te maken en hij heeft over 10 jaar gelijk cult tatus

Back