Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

En zo raakt de markt verzadigd met goedkope zooi.... gelukkig is er voldoende ander mooi spul te koop :D.

Die howl functie is matig zeg.

wat zal het zijn oplage van 1000 stuks...... jammer had toen er over gesproken werd begin dit jaar, veel meer van verwacht eigenlijk, denk akai maakt iets vets.... overtreft de volca's. helemaal verkeerd klinkt die ook weer niet maar ook niet zo van koop me.... hij heeft in iedergeval een synth output.... dus d'r ken een leuk distortion pendaaltje op de baslijn, misschien is het dan wel wat maar zo, vind ik het ja... heb er geen echte woorden voor wat ik er nou van moet vinden... er tussenin....

wat zal het zijn oplage van 1000 stuks...... jammer had toen er over gesproken werd begin dit jaar, veel meer van verwacht eigenlijk, denk akai maakt iets vets.... overtreft de volca's. helemaal verkeerd klinkt die ook weer niet maar ook niet zo van koop me.... hij heeft in iedergeval een synth output.... dus d'r ken een leuk distortion pendaaltje op de baslijn, misschien is het dan wel wat maar zo, vind ik het ja... heb er geen echte woorden voor wat ik er nou van moet vinden... er tussenin....

Je mag kwaad zijn hoor. Opkroppen lost niets op.

Stelletje zeikerds zeg. Als je het niets vind dan koop je die zooi toch gewoon niet.
Trouwens, met potten en pannen kan je ook leuke muziek maken dus het zegt meer over de gebruiker dan de unit....

Stelletje zeikerds zeg. Als je het niets vind dan koop je die zooi toch gewoon niet.
Trouwens, met potten en pannen kan je ook leuke muziek maken dus het zegt meer over de gebruiker dan de unit....

Stumpert.

De klank doet me gelijk aan deze dancehall rythm denken . Wat toen dus ook uit een el cheopo Casio mt kwam ... Dus er is hoop voor de Akai Rythm Wolf :D

Ik vind de demo's van http://www.amazona.de/test-akai-rhythm-wolf/ op zich niet super slecht ... Maas het is geen techno/dance bak ... daar heb je andere dingen voor

Zeer nuttige bijdrage hoor. Klasse. Heel volwassen ook, of ben je pas net uit de luiers?
Jammer dat jij zo de draad zo lekker naar de ziekte helpt! :okdan:

:r

Jouw bijdrage was constructief?
Hou toch op man.

Er komt meer power en minder ruis uit mijn Nintendo 3DS met Korg DSN-12 dan uit dit schaap van Akai. IMHO slaan ze de plank volledig mis door het ook nog eens te presenteren als machientje voor dance muziek.

Ik vind het wel cool.. Een overzichtelijke workflow.. Erg bruikbaar dat van de base synth eenvoudig een kick gemaakt kan worden.... Met effecten en/of filters klinkt het natuurlijk al heel anders.... Hoe klinken andere drumbakken helemaal droog?

Hoe klinken andere drumbakken helemaal droog?

In ieder geval bruikbaar. De meeste drumbakken zijn talloze keren met goed resultaat droog gebruikt. Als deze ritmehond alleen maar acceptabel wordt verzopen in een zooi effecten dan heb je imo een gefaalde drumbak.

Effecten is een optie, maar als het zonder effecten niet te pruimen is then why bother? Alleen omdat ie analoog is?

Argh, die snare.. Vanaf 4:25 begint het wel op wat te trekken, jammer dat het zonder distortion niet lijkt te lukken. Zal een pedaaltje achter moeten. De sequencer zelf lijkt me wel vlot en simpel.

Back