Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

ik vind eerlijk gezegd de volca beats beter klinken, alleen het cymbal werk is beter bij de akai
en de bas synth vind ik van de volca ook mooier

Net een uur binnen, eerste reactie:

Voelt fijn aan, zowel draaiknoppen als pad- en step-drukknoppen als behuizing

Midi start stop sync is vreemd:
interne sync: stuurt geen midi clock als die niet loopt
externe midi sync: stop reset niet naar stap1, maar gaat verder waar die was ... gedraagt zich dus als pause

Het geluid van de drums vind ik goed (genoeg), het is geen 909 of 808 of ... , maar z'n eigen ding.
De range van de draaiknoppen is heel vreemd, meestal heb je aan de eerste fractie draaien genoeg...
de Open Hihat heeft geen aparte decay
De Tune van Hihat doet bijna niks
De Decay van Snare is alleen van Noise

Synth is ontzettend vals en zit er over een oktaaf ruim een halve semitoon naast,
hierdoor is de synth echt niet bespeelbaar als melodieuze bass of lead.
Wel leuk als laag onder de kick.

Howl heeft ook een verkeerde range op de draaiknop, is in zeer beperkte mate wel leuk.

Stepsequencer is overwegend goed
De drie velocity waarden hebben ook echt effect, helaas weet je de waarde alleen als je deze indrukt, daarna niet meer te achterhalen
Swing is prima, maar onhandig te veranderen: [shift] + [step8] inhouden dan de [Tempo] knop draaien...
daar heb je dus twee handen voor nodig
Je moet eerst een van de 6 parts selecteren voordat je in de stepsequencer aan de slag kunt, maar daarvoor moet je op de betreffende pad drukken en dan klinkt dus het geluid... niet stil te selecteren

Kortom echt blij ben je er nog niet mee...
Even afwachten, tot je tweede reactie. :erm:

Dat de synth sectie vals klinkt heeft waarschijnlijk te maken met een productiefout of zoiets. Had al een aantal comments gelezen hierover op internet, en iemand schijnt een audioanalyse te hebben gedaan om het te bewijzen.

Toch wel redelijk wat kneuzige zaken die je niet hoeft te verwachten bij een apparaat van €199.

Ik heb er geen verstand van maar is dat pcb niet enorm smoezelig op de eerste foto's? Neem niet aan dat jij dat gedaan hebt.

hij stond op play & produce, naast de tr8
de tr8 was aangesloten op een kleine set KRK en kon niet overtuigen zo, tegen het rumoer. De wolf had een headphone aangesloten, ik slaagde er niet in om even snel een pattern te maken, maar wat tweaken en meppen en muten lukte wel.
Voorlopig eerste indruk:

wolf - tr8
1-0

Ok, you might be surprised, was ik ook, maar lag vast aan de headphone vs te stille monitors en 't gebrek aan een manual of uitleg vd verkoper ter plaatse.

Maar is er geen separate output mod per geluidje? Ik snap PCB dingen niet zo goed..

Na twee weken kan ik zeggen dat ik er blij mee ben / ik stuur 'm niet terug.
Maar.... dat heeft vooral te maken met de interface van het ding en dat ik lekker wat kan rommelen met een soldeerbout.

Gelukkig toch nog iemand die het nog een positieve draai geeft.

Het lijkt wel of heel internet die RWolf liefst met pek en veren zo in de gracht wil flikkeren.
Zegt denk ik meer wat over de gebruikers, dan over de RW.
Als je gaat klagen dat je uit een net aangeschaft apparaat niet krijgt wat je wil,
is dat vaak meer het eigen gebrek aan creativiteit.

nou ik denk als heel internet er zo tegenover staat dat er ook wel iets mis is met het ding :D
goed, hij kost natuurlijk ook niks, maar hij klinkt zo vierkant karton duf natte kranterig dat ik de kritiek wel begrijp.
dan is een tr8 al duizend keer vetter

nou ik denk als heel internet er zo tegenover staat dat er ook wel iets mis is met het ding :D
goed, hij kost natuurlijk ook niks, maar hij klinkt zo vierkant karton duf natte kranterig dat ik de kritiek wel begrijp.
dan is een tr8 al duizend keer vetter

Ik hoef die RW voorlopig ook niet hoor (heb nog steeds lol met de TR-8 ).
Vierkant, duf, karton.. Ehrmm ja we hebben hier geen Linndrum. Maar als je die sounds
wel verwachtte bij aanschaf dan snap je het ook niet denk ik.
Niet ieder instrument is voor iedereen geschikt en zeker niet voor alle muziekstijlen.

dat is allemaal waar wat je zegt.
ik vind alle demo's wel echt erg matig klinken
natuurlijk kan je muziek maken met dat ding, maar de sound boeit me totaal niet.
en de eenzijdigheid maakt wel dat je m snel zat bent denk ik
maar goed, als iemand er plezier mee heeft dan is dat prima natuurlijk

Van mij hoeft de RW niet met pek en veren de gracht in, maar ik kan er ook niet echt warm van worden. Ik kan me voorstellen dat je er wel lol mee kunt hebben als je hem helemaal naar de tyfus processed (maar goed, dat kun je met alle audiobronnen natuurlijk), maar ik heb niet het idee dat hij op eigen benen kan staan in een mix. Geluid is naar mijn mening nogal slap en vlak zonder dat het een bepaald karakter of charme heeft om hem leuk te maken voor erbij.

Van mij hoeft de RW niet met pek en veren de gracht in, maar ik kan er ook niet echt warm van worden. Ik kan me voorstellen dat je er wel lol mee kunt hebben als je hem helemaal naar de tyfus processed (maar goed, dat kun je met alle audiobronnen natuurlijk), maar ik heb niet het idee dat hij op eigen benen kan staan in een mix. Geluid is naar mijn mening nogal slap en vlak zonder dat het een bepaald karakter of charme heeft om hem leuk te maken voor erbij.
persoonlijk denk ik het omgekeerd en vind dat je een drum machine liefst niet "droog" speelt. Vooral een standaard drum machine zoals TR-8 en Rhythm Wolf die zwakke of geen effecten hebben. Enkele pedaaltjes en een goed EQ en kleuren naar eigen zin : )
Zo veel meer uit te halen als je deze koopt met (al was het maar) Behringer pedaaltjes! Natuurlijk niet verplicht (van mij mag iedereen z'n brood zonder beleg eten) :D

Een slappe bron zorgt er voor dat je fx niet kunnen shinen. Ik zie het nut er niet echt van in om een drumdoos te kopen die slap klinkt, puur omdat je hem kan processen.

Ik gebruik drums ook zelden 'droog', maar ik denk wel dat het goed is te beginnen met een basis die goed is en deze te verfraaien/tweaken naar de sound waar je naar op zoek bent ipv een bak effecten tegen een brakke sound aan te gooien in de hoop er toch nog maar wat van te maken.

Het eerste is als het op smaak brengen van een goede slagersbiefstuk met een mooie saus of kruiden om de kwaliteit van het vlees te accentueren. Het tweede doet me meer denken aan het verstoppen van een taaie Albert Heijn bieflap onder een laag ketchup om te camoufleren hoe beroerd hij is.

Ik gebruik drums ook zelden 'droog', maar ik denk wel dat het goed is te beginnen met een basis die goed is en deze te verfraaien/tweaken naar de sound waar je naar op zoek bent ipv een bak effecten tegen een brakke sound aan te gooien in de hoop er toch nog maar wat van te maken.
Het eerste is als het op smaak brengen van een goede slagersbiefstuk met een mooie saus of kruiden om de kwaliteit van het vlees te accentueren. Het tweede doet me meer denken aan het verstoppen van een taaie Albert Heijn bieflap onder een laag ketchup om te camoufleren hoe beroerd hij is.
lol! :D Leuk geformuleerd maja niet te vergelijken IMO. :W
Het eerste wat je zei vind ik altijd het geval. "accentueren" inplaats van 'camoufleren' omdat je zoiezo van een goede basis start met een "kick drum". Het is niet dat je een sample van een dichtslaande deur tweaked tot een kick. Zo erg zal het niet zijn.

Back