Yo, Amigo !

Oei, lekker hoor.

Knalt als een trein, het is allemaal wel erg heftig, die cymbals, gatesynth en sawlead...

Wat voor soort commentaar zoek je? Arrangement, productie? Ik zit nu namelijk op laptopspeakers te luisteren, niet de beste manier om commentaar te geven...

hey nakken7, ben ik blij dat je dit leuk vindt.. en super bedankt voor te luisteren man ! ;)

Welke feedback ik zoek ? Gewoon, algemeen.. de productie (mixing, mastering), arrangement (opbouw).. de algemene sound..

Deze kritieken heb ik daarnet op't Image-Line forum gekregen :

the intro is boring. track starts at 0:28
2:38 .. doesn't sound like it flows from the previous section.. this is more of a funky guitar thingy..
3:06 does not flow properly either from previous section either.. i like this part.
3:21 has an impact and a crazy feedback drone that sounds cool .. do that more.
3:34.. feedback telephone sound.. make it sound less like a telephone ringing here.
4:38 here and on you have your good ideas all at full force and it sounds pretty good. probably need to work on the flow of this track.. probably could use a new idea in the middle section or you could try automating everything and have more stuff come in and out.. maybe a new drum loop at parts too?

may I ask how did you do that really high sound at 3:47 ? it sounds like maybe a lot of reverb on something ? I really like that sound. it sounds awesome!

Zou ik een andere intro uitvogelen of is deze cool genoeg voor deze track ?

THANKS guys ! :okdan:

Qua intro zouden de sounds excl. kick (klinkt bij mij ook wat hol) misschien interessanter en zeker meer geheimzinnig klinken. Of enkel die sounds en na een sec of 15-20 de kick zachtjes op laten komen en bij volledige sterkte de rest erin laten knallen.

Het stuk bij 2:38 zou ik verwijderen (iets teveel van het goede) en vervangen door het stuk vanaf 3:06.

Het stuk bij 2:38 zou ik verwijderen (iets teveel van het goede) en vervangen door het stuk vanaf 3:06.

Hey Sirius, thanks a lot voor de feed man, toppie van je !

Ok, aan de intro ga ik woensdag werken..

Maar dat 2.38 stuk zou ik liever niet vervangen omdat bijna ieder Gloomer nummer een techno stukje bevat met één of ander "aardigheidje", in dit geval is dat een funky gitaar.. en dat zou ik graag behouden.

Zou ik deze track te koop aanbieden via mijn cd : Dystopia part 5, of GRATIS weggeven via de cd : Unreleased ?

Thanks again ! :okdan:

Dat hele gitaar gedeelte maakt het kaaaaaaaazig man...

Hey Raphie, bedankt voor te luisteren en je comment man !

Maar die fluitketel string vind ik persoonlijk helemaal toppie.. kwestie van smaak dus.

Dat je't verder niet veel vindt is wel jammer om te horen.. ik vond de opzet namelijk wel geslaagd.. maar uiteraard moet er nog 't één en 't ander aan gebeuren... en daarom zijn we hier hé ;)

ja, maar ik hoor weer een verzameling van dingetjes
oude trance rifjes
tekno drumloopjes
de "fluitketel"
wat drukke willekeurige synth reutels
komt nog niet echt samen voor mijn gevoel.

Ik kan niet veel zeggen over de track, maar vind de fluitketel synth wel gaaf :P, heeft iets aparts!

Hey Snelkookbami, thanks a lot voor te luisteren en dit mooie berichtje *D

trance rifje is sws gaaaf (grote classic trance fan)
pan fluit ook.
mix zit ook wel goeei denk, kan m nie kneiter hard zetten de buurman slaapt...
voor de rest lekker apart er gebeurt veel !

Het mag wel eens worden gezegd dat je de kritiek, positief en negatief, altijd erg vriendelijk beantwoordt Gloomer.

trance rifje is sws gaaaf (grote classic trance fan)
pan fluit ook.
mix zit ook wel goeei denk, kan m nie kneiter hard zetten de buurman slaapt...
voor de rest lekker apart er gebeurt veel !

Hey Hensie, cool van je man.. Doet echt wel deugd om te lezen, blij dat je 'm leuk vindt ;)

Het mag wel eens worden gezegd dat je de kritiek, positief en negatief, altijd erg vriendelijk beantwoordt Gloomer.

Why thank you Sirius, that's sweet of you :okdan:

ik zou het niet zo snel op me mp3spelertje zetten.. maar ik zou er wel op dansen in de disco.
hoor inderdaad geluidjes terug uit me jeugd.. en dat kan ik best goed waarderen.

de intro vond ik wat lang, die zou ik er gewoon vanaf knippen als ik het zou bundelen met andere dingetjes.

Back