Nummers met gebruik van Korg Monotron

Ptr

Ingeburgerd
Het is alweer een tijdje geleden dat we allemaal zo'n geinig zaksynthje kochtten, en toch wel onder de indruk waren van het zakformaat analoge geluid. Tegerlijkertijd, met zo'n ribbon controller kom je niet heel ver in de richting van daadwerkelijk muziek maken met het ding.

Wie heeft de Monotron daadwerkelijk toegepast in zijn muziek? Het leek me leuk om in deze thread wat voorbeelden te horen.

Om zelf af te trappen:

https://soundcloud.com/ptraad/solar-1

Op 2:10 hoor je een Monotron Delay als een soort van spanning opbouwende sweep omhoog.

Ik denk dat het inderdaad een beetje bij Theremin achtige toepassingen blijft...tenzij je gaat modden.

Coole track trouwens :okdan:

Ja, misschien mag modden dan eigenlijk niet 'meedoen'. Want voor je het weet heb je het dan gewoon over een extra e VCO met filter in je modular ipv een VCO met filter en LFO die in je broekzak past, maar daardoor ook lastig bespeelbaar is. Maar juist vanwege de mogelijkheid tot bijv. fx ben ik dus wel benieuwd of het ding bij sommige mensen echt in tracks is terecht gekomen. Ik dacht opeens: he, volgens mij maak je heel makkelijk een sweep-achtig effect met dat ding, meteen even geprobeerd en paste eigenlijk wel goed.

Dank ook voor de reacties op de track zelf, altijd leuk om te horen!

Back