"Gewone" midi kabels gebruiken met de Virus TI?

Hoi,

Ik heb mijn TI werkend via de virus control vst software.
zowel de usb als normale audio outputs werken goed (midi timing niet echt maar daar heb ik al een apart topic over gemaakt).

Ik heb de midi in/out2 van mijn RME Fireface400 aangesloten op de virus midi in/out.
Mijn masterkeyboard is aangesloten op de midi in1 van de rme.
De audio output van de virus is aangesloten op 2 inputs van de RME (of alleen op mijn hoofdtelefoon)

Ik gebruik Cubase 4 als sequencer.
De rode en groene balk zijn zichtbaar als ik een leeg midi spoor aanmaak met als output midi out2 RME dus er is midi activiteit.

De TI reageerd verder niet... ik hoor niets over mijn hooftelefoon en zie ook geen muziek nootje in het scherm van de TI verschijnen als ik een toets indruk van mijn masterkeyboard... :-(

als ik cubase afsluit en mn masterkeyboard rechtstreeks op de midi in van de virus aansluit werkt het wel maar zodra ik cubase opstart hoor ik niets meer...

wat doe ik verkeerd?
het lijkt erop dat mijn snow niet reageerd op de normale midi kabels? heb al meerder kabels geprobeerd....

Als je virus control gebruikt werkt de midi niet meer.
Dus het is of virus control of via midi.

Maar dit soort dingen hoor je gewoon op te zoeken in je manual.

Als je virus control gebruikt werkt de midi niet meer.
Dus het is of virus control of via midi.

Maar dit soort dingen hoor je gewoon op te zoeken in je manual.

bedankt voor je reactie maar daar was ik inderdaad ook al achter.
ik heb het ook over een leeg project, zonder virus control, met alleen 1 midi spoor die aangesloten is op de snow.... toch hoor ik niets en zie ik geen midi icoonte op de snow verschijnen :-( ik heb seq mode en multi mode getest..

Durf te googlen maat.

Ik ga geen vliegtuig geluiden maken met een lepel hierzo

Midi Merger:
Soms heb je behoefte aan een extra MIDI-ingang op je computer, bijvoorbeeld om MIDI te kunnen opnemen van je keyboard en je drumcomputer zonder dat je daarvoor elke keer de kabels moet gaan omsteken, of om tegelijkertijd op twee synthesizers te kunnen spelen. Je kan dan twee dingen doen: een meervoudige MIDI-interface aanschaffen of gebruik maken van een MIDI-merger.
Een MIDI-merger voegt de MIDI-signalen van twee apparaten samen tot een signaal. Deze apparaatjes zijn meestal goedkoper dan een meervoudige interface.

dat heb dus helemaal niet nodig.. ik heb 2x2 midi aansluitingen op mn ff400... waarom raad je dit dan aan?

Waarom wil je midi via aparte midi kabels doen ??
Als je gebruik maakt van virus control, wat ik wel zou doen als ik jou was dan heb je toch helemaal geen aparte midi kabels nodig?
Let wel dat als je cubase opstart en je virus is aangesloten via de USB kabel dan gaat dit ALTIJD voor op midi in (zoals fuse overigens al aangaf)

Snow --> USB out --> USB in pc
Midi keyboard --> Midi out --> midi input FF400

- Cubase opstarten en je project inladen
- F11 --> Virus TI snow plugin laden
- In cubase nieuw midi spoor aanmaken en het midi kanaal op ANY zetten
- IN aangeven --> FF400 midi input 2 (of waar je masterkeyboard inzit) En bij OUT kies je dan virus TI
- REC arm je midi spoor en verander even in de virus control plugin hoe je je audo wilt routen en op welke kanalen je je parts wilt hebben en gaan met die banaan..

Enige nadeel is dat cubase nu altijd aan moet staan maar goed dat maakt niet uit aangezien je deze toch als sequencer gebruikt.

Heh, weten jullie het nog niet?
Nog ff doorzoeken.

Al geprobeerd om de virus gewoon via de analoge uitgangen te laten spelen om te zien of die latency aan het doorsturen van de audio door de usb kabel ligt?
In de virus control kun je dit instellen door ipv USB1+2 gewoon OUT1 L+R te selecteren.

Juiste ASIO drivers van de FF400 geselcteerd in cubase?

Heb je al geprobeerd wat ik zei en uberhaupt goed mijn vorige post gelezen ?

Laatst gewijzigd:
Al geprobeerd om de virus gewoon via de analoge uitgangen te laten spelen om te zien of die latency aan het doorsturen van de audio door de usb kabel ligt?
In de virus control kun je dit instellen door ipv USB1+2 gewoon OUT1 L+R te selecteren.

Juiste ASIO drivers van de FF400 geselcteerd in cubase?

Heb je al geprobeerd wat ik zei en uberhaupt goed mijn vorige post gelezen ?

ja. allemaal geprobeert. RME FF ASIO. helaas blijft hetzelfde probleem... ik heb de bestanden als bijlage toegevoegd in mij post hier:https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1109410

Back