JACK THE BOX

Ja snap ik allemaal, mijn punt is meer, het zijn allemaal samples van rifjes en loops, zit nagenoeg niks zelfgespeeld tussen, de compilatie blijft lekker, daar niet van, maar het is een compilatie, geen compositie ;)

Zitten een aantal dingen in OP-X en de ML-303 (lekker hybride) :halleluja
Maar als het nagenoeg onhoorbaar is betekend het dat ik mijn werk "redelijk" goed gedaan heb :W

Gaaf man!

Chicago house uut Budapest :D

Zitten een aantal dingen in OP-X en de ML-303 (lekker hybride) :halleluja
Maar als het nagenoeg onhoorbaar is betekend het dat ik mijn werk "redelijk" goed gedaan heb :W

Het zit er hééél zacht in :D
Maar ik kijk uit naar een 2e minimix
Loopjes en rifjes knippen en de boel in key bij eljaar sorteren is het meeste werk, weet je wat je wil pleur je het daarna onder en achter elkaar in ableton en dan kan het puzzelen beginnen.
Ik heb er het geduld niet voor.

Dvl: hoeft niet allemaal vynil te zijn hoor, zijn zat compilatie CD's uit die tijd waar ze allemaal op staan. Bijv de Deep Heat serie of de oude hacienda series 10min bit torrent en klaar ben je
220px-Deepheat3_frontcover.jpg

Het zit er hééél zacht in :D
Maar ik kijk uit naar een 2e minimix
Loopjes en rifjes knippen en de boel in key bij eljaar sorteren is het meeste werk, weet je wat je wil pleur je het daarna onder en achter elkaar in ableton en dan kan het puzzelen beginnen.
Ik heb er het geduld niet voor.

Dvl: hoeft niet allemaal vynil te zijn hoor, zijn zat compilatie CD's uit die tijd waar ze allemaal op staan. Bijv de Deep Heat serie of de oude hacienda series 10min bit torrent en klaar ben je
220px-Deepheat3_frontcover.jpg

Het is echt heel veel, heb het gister aan Bob uitgelegd (hoop dat Bob het een beetje snapt ivm het late tijdstip van de mail) :D er zit heel veel knip en plakwerk in de geïsoleerde "loops" .... wel heel leuk om te doen.

De "Who Jack" sample komt in dit geval van een Lyn Collins plaat die ik (nog) niet digitaal had op mijn harddisk (nu dus wel) alle platen in mijn kast die ik nodig heb hebben een digitale broer/zus hier. Jammer genoeg heb ik nog steeds een stuk of 700 platen in Nederland staan die ik ivm de ruimte (en gewicht) niet mee kon verhuizen (hebben dus geen digitale familie hier in het systeem) *is voornamelijk Soulshow disco

Compilatie cd's zijn handig maar hebben niet altijd DIE versie die je nodig heb natuurlijk ;) Oude stijl house platen hebben ook vaak obscure labeltjes (paar persingen) vaak is de geluidskwaliteit slecht (net als bij die referbished Trax platen *incl stof en pitten in het vinyl)

Bittorrent daar doe ik niet aan, kopen is hebben en zo hebben anderen er ook wat aan.... Ga mij beraadslagen over een deel II

Proces is dat er (net als mijn andere dingen) geen blauwdruk is, het wiel op nieuw uitvinden en volgens gevoel werken (soms werkt het, soms wat minder) dus veel werk (maar wel leuk)

:W

Je hebt er zeker gevoel voor and "ferry Mot was soo Hot" tijdens de donderdag avond koopavonden

Dank je Raapsel :)

Donderdag avond Soulshow tapen, nieuwe platen checken, vrijdagavond draaien, zaterdag ochtend vroeg naar oa Rhythm Import (toen nog op de Singel in Mokum) en andere kleinere zaakjes, zaterdagavond knallen met je nieuwe schijven, zondagmiddag idem en dan was het weer wachten op donderdag :luw:

Heb ik voor geen goud willen missen die periode :luv:

Het heeft meestal geen soul, maar slechts samples van soul.

Heel erg nice deze track, echt knap hoe je die oldschool vibe te pakken hebt gekregen. Toch een puntje waar veel moderne producers over struikelen. De soul mist vaak, maar hier zit hij er lekker in!

Huh?!? Het is géén track, het is een megamix ;) er zit behalve een hééél zacht 303 lijntje niks van WHG zelf in. Tis natuurlijk geen wonder dat de groove erin zit, het is een compilatie van orginele trcks :D

Huh?!? Het is géén track, het is een megamix ;) er zit behalve een hééél zacht 303 lijntje niks van WHG zelf in. Tis natuurlijk geen wonder dat de groove erin zit, het is een compilatie van orginele trcks :D

https://www.youtube.com/watch?v=vimZj8HW0Kg

Is ook een megamix :)

Naast deze fijne LL Cool J track die geheel uit samples bestaat:

Erik B Rakim: Erik B is president bevat de volgende muziekstukken en alleen die muziekstukken en niets anders dan dat.

James Brown: Funky president/Impeach the president & Get up, get involved.....
Fonda Rae: Over like a fat rat
The mohawks: The champ
Mountain: Long red

en natuurlijk de raps van Rakim
*heb je het genoteerd Raapsel.... nu kan jij zelfs een hit scoren :) *Even Sjors (want's to be a rappert )bellen :D

Gaaf dit! Of het nu knipwerk is of niet, ik ken de originele tracks toch niet :P

Wel vind ik zoals al opgemerkt het totaalvolume wat zacht, het einde wat abrupt en bovendien de drum een tikje hard in verhouding tot de rest. Maar de sfeer zit er goed in.

Gaaf dit! Of het nu knipwerk is of niet, ik ken de originele tracks toch niet :P

Wel vind ik zoals al opgemerkt het totaalvolume wat zacht, het einde wat abrupt en bovendien de drum een tikje hard in verhouding tot de rest. Maar de sfeer zit er goed in.

Bedankt voor je feedback Scrape:
Dit gaan we in een later stadium aanpassen, moet even een aanpassing maken in mijn DAW instellingen (ivm het einde en het begin) de upload naar SC duurde vrij lang dus heb het maar zo gelaten * track hier begint gewoon netjes (iets aanpassen dus)

Volumes in mijn DAW staan net niet in het rood en dan is het iedere keer weer te zacht, (omdat iets anders te hard staat denk ik) Monitoring hier is ruck, geen "goede" ruimte (ook veel te klein) waardoor ik geen aanpassingen kan maken..... mix vrijwel alles af op AKG K601's wat vrij lastig is ivm het algemene beeld...... wel heerlijk voor detail werk
Moet hier nog steeds een oplossing voor vinden.

Nu ik toch aan het uitleggen ben ;)

Heb geen muzikale achtergrond, behalve dat ik altijd door muziek omringt was
Heb geen studio opleiding gedaan
Kon (vroeger) plaatjes draaien als een tiet :dj: en daar dan ook de basis van meegekregen :D
Ben maar pas bezig met muziek maken (omdat ik het leuk vindt en eigen ideeën heb)
Leer dus iedere keer een beetje meer (ook of juist door fouten maken)
Niemand die het mij even uit kan leggen of kan laten zien (afstand) :D

Dus we gaan gewoon verder met fouten maken :D en nieuwe dingen uit proberen.

Scrape en andere forum meningen zijn dan ook zeer welkom :okdan:

Nee, de monitoring hier is zwaar krant

Back