Peter Slaghuis [HITHOUSE] VS Inner City

Arv

Robot
Ik was aan het luisteren naar 'Move your feet to the rhytm of the beat' van HITHOUSE (P. Slaghuis) en ineens moest ik denken aan Good Life van Inner City.. (het intro lijkt zo verdomd veel op elkaar)

Ik kon het niet uitstaan dat ik niet meer wist welke er eerst was, dus na wat zoeken op Google kwam ik tot de conclusie dat Inner City eerst was. Dit vond ik raar want hithouse staat wel op de eerste turn up the bass LP...? Maar Kevin Saunderson is weer een pionier, dus ik snap er echt geen ruk meer van.. Is de een een slechte copie van de ander?

Kan iemand mijn een helder antwoord geven? Want ik kom er zelf niet uit :D

Arv

PETER.. ja :D (kan de titel van een thread niet meer weizigen)

Saunderson eerst dus? Dat dacht ik dus ook al. Vind Inner City veel beter (ook door de vocals natuurlijk)

Arv

Re: Paul Slaghuis [HITHOUSE] VS Inner City

Origineel geplaatst door Arv
Ik was aan het luisteren naar 'Move your feet to the rhytm of the beat' van HITHOUSE (P. Slaghuis) en ineens moest ik denken aan Good Life van Inner City.. (het intro lijkt zo verdomd veel op elkaar)

<KNIP>
Is de een een slechte copie van de ander?

Arv

Good life was inderdaad eerder.......maar dat Move your feet nu een slechte kopie daarvan was/is ben ik het niet helemaal mee eens !
Het is een totaal ander nummer. Hier spreekt dan ook een Slaghuis fan ;)
De melodie lijn is alleen nagespeeld.....tenminste...het lijkt er op, maar is het net niet helemaal :)
Het wordt nu eigenlijk een hele andere thread....maar meer info over Slaghuis is te vinden op mijn website met daarop de Peter HitHouse Slaghuis Tribute Pages.....geheel gewijd aan 1 van Nederlands beste remixers allertijde....die zijn tijd ver vooruit was....maar helaas veel te vroeg overleden is aan een noodlottig auto ongeluk.

Check out http://jbremix.mixfreaks.org

Grts.

JB-Remix :dj:

FF voor de goede orde, Peter Slaghuis was en blijft een pionier voor de nederlandse house.
Move your feet was zeker geen slappe ripoff van kevin saunderson maar gewoon een plaat die
hetzelfde geluid gebruikte.
Dit gebeurt vandaag de dag aan de lopende band en ik vind ook niet dat iemand enige
aanspraak kan maken op een sound die gewoon standaard uit een synth komt.

Peter was en top gozer en we kunnen beter een beetje trots zijn op wat hij heeft betekend voor de
nederlandse dance.
Peter ontdekte mannen zoals Jochem Paap,Jeroen Verhey,Ferry Corsten en ga zo nog maar ff door.:halleluja

Ik sluit me in het geheel bij de Faab aan. Het geluid kwam gewoon uit een DX synth van Yamaha die iedereen wel had staan. Rip off is het zeker niet, in mijn simpele optiek is het gewoon een totaal andere melodielijn. Trouwens, hoeveel bosmongolen hebben dat hgeluid na Peter en Kevin wel niet gebruikt, daar hoor ik verder niemand over zeiken.

was getekend

drs. Digital Davy

Re: Re: Paul Slaghuis [HITHOUSE] VS Inner City

Re: Re: Paul Slaghuis [HITHOUSE] VS Inner City

Origineel geplaatst door JB-Remix

Het wordt nu eigenlijk een hele andere thread....maar meer info over Slaghuis is te vinden op mijn website met daarop de Peter HitHouse Slaghuis Tribute Pages.....geheel gewijd aan 1 van Nederlands beste remixers allertijde....die zijn tijd ver vooruit was....maar helaas veel te vroeg overleden is aan een noodlottig auto ongeluk.

Check out http://jbremix.mixfreaks.org

Je site doet het nu niet, maar volgens mij heb ik hem wel eens eerder gezien.
En klopt het dat jij heel zijn sample collectie hebt gekregen? Zou je deze niet op het web willen zetten? :)

Ik kon het niet uitstaan dat ik niet meer wist welke er eerst was, dus na wat zoeken op Google kwam ik tot de conclusie dat Inner City eerst was. Dit vond ik raar want hithouse staat wel op de eerste turn up the bass LP...? Maar Kevin Saunderson is weer een pionier, dus ik snap er echt geen ruk meer van.. Is de een een slechte copie van de ander?

Arv

Kevin saunderson is DE pionier op vele vlakken samen met may en atkins en fowlkes.

Peter slaghuis stond vooral bekend om zijn mixen,en is toen zelf sample producties gaan maken waar velen bekende dingen voorbij kwamen.
ff later pikte lex van coevorden dit ook op resultaat de f16 mixen.

nog steeds veel respect voor peter slaghuis R.I.P en lex ook(bond van doorstarters)

Arv

eh ik snap je niet? je denkt toch niet dat het feit dat die track op turn op the bass nr 1 stond iets zegt over de pioniers-waarde? ;) turn up the bass was de commerciele doorbraak van house naar de mainstream, inclusief grote RTV campagne..... ik heb em ook nog op vinyl haha....wel mooi dat er van alles door elkaar op staat, house was toen nog lekker breed..als ik me niet vergis van ten city (that's the way love is) en joe smooth (promised land) met z'n mooie vocale house tot acid van stacker humanoid, en alles daar tussen in (hiphouse, new beat, zelfs de wazige proto-house van the residents)

Olaf

Origineel geplaatst door faab
FF voor de goede orde, Peter Slaghuis was en blijft een pionier voor de nederlandse house.
Move your feet was zeker geen slappe ripoff van kevin saunderson maar gewoon een plaat die
hetzelfde geluid gebruikte.
Dit gebeurt vandaag de dag aan de lopende band en ik vind ook niet dat iemand enige
aanspraak kan maken op een sound die gewoon standaard uit een synth komt.

Peter was en top gozer en we kunnen beter een beetje trots zijn op wat hij heeft betekend voor de
nederlandse dance.
Peter ontdekte mannen zoals Jochem Paap,Jeroen Verhey,Ferry Corsten en ga zo nog maar ff door.:halleluja

Absoluut !!! Hij was de eerste die de Chigago sound in Nederland draaide in de BTI :dj: en later samen met oa Paul Elstak het hardere beuk werk ontwikkelde (hardcore)......en natuurlijk niet te vergeten Holy Noise....zegt je dat wat Faab :D (grapje !) ;)
Absoluut respect voor Slaghuis :halleluja

Grts.

JB-Remix

Re: Re: Re: Paul Slaghuis [HITHOUSE] VS Inner City

Re: Re: Re: Paul Slaghuis [HITHOUSE] VS Inner City

Origineel geplaatst door OnAcid
Je site doet het nu niet, maar volgens mij heb ik hem wel eens eerder gezien.
En klopt het dat jij heel zijn sample collectie hebt gekregen? Zou je deze niet op het web willen zetten? :)

Mijn site ligt af en toe even op zijn kont ?!...nu doet hij het weer ! :)

Maar goed.....het klopt inderdaad dat ik (bijna) zijn hele sample collectie heb......echt uniek materiaal :halleluja
Ik kan dit helaas niet online gaan zetten....dit omdat ik het van zijn ouders heb gekregen met uitdrukkelijk verzoek om het niet verder te verspreiden......en dat moet ik gewoon respecteren !
Verder heb ik ook een hele berg master tapes op betamax en zijn Sony F1 (anders komt er geen geluid uit) ;)

Grts.

JB-Remix
http://jbremix.mixfreaks.org

Origineel geplaatst door JB-Remix
Absoluut !!! Hij was de eerste die de Chigago sound in Nederland draaide in de BTI :dj: en later samen met oa Paul Elstak het hardere beuk werk ontwikkelde (hardcore)......en natuurlijk niet te vergeten Holy Noise....zegt je dat wat Faab :D (grapje !) ;)
Absoluut respect voor Slaghuis :halleluja

Grts.

JB-Remix

niet om te muggeziften maar de eerste was dat niet eddy de clerq in de roxy?

Wow, wat een respons!

Effe voor de goeie orde, ik wilde helemaal niemand zwart maken hoor! Integendeel, de meeste dingen (remixen) van Slaghuis vond ik juist wel cool.

>Olaf: Sauderson staat zelf ook op de Turn UTB1 lp hoor! Dus zijn het beide pioniers! :D

Arv

niet om te muggeziften maar de eerste was dat niet eddy de clerq in de roxy?

Sorry shivah, maar dat is echt een mythe.
Peter was veel sneller met het introduceren van house, maar het is altijd bloody eddy de clerq
die de props krijgt. Dit en de media-aandacht die amsterdam altijd kreeg hebben daarom dan ook
geleid tot onze plaat amsterdam waar lech dat dan.

En "I Can't Wait" van Nu Shooz was in de originele albumversie een onopvallende, ietwat sneue plaat, tot Slaghuis hem in 1986 omwerkte tot een Europese zomerhit.

Wat faab zegt klopt eniigsinds wel, de enige reden dat Eddy meer aandacht in de media kreeg was omdat de Roxy eigenlijk de enige discotheek in Nederland was die alleen op house kon draaien. Ik praat dus wel over het absolute begin tijdperk, nog voor de beatclub, multigroove, mayhem en die andere **** die ook dachten een feestje te kunnen geven.

Had overegnes helemaal niks met eddeped te maken, kon ik ook ne zo goed zijn geweest. Had leuk gestaan, ik had in die tiijd zelfs nog haar en nog geen hernia van TTX draaitafels. Feit is wel dat eddeped een aardige dj was en bepaalde zaken op tijd had ingezien, meer talent dan Slaghuis had en heeft ie zeker niet.

En faab nog bedankt voor die plaat, ik dacht dat we vrienden waren ! ;) =( :P

En "I Can't Wait" van Nu Shooz was in de originele albumversie een onopvallende, ietwat sneue plaat, tot Slaghuis hem in 1986 omwerkte tot een Europese zomerhit.

Wat te denken van het project videokids waar peet in zat die hebben destijds nog de export prijs gekregen.
Nu Shooz I can''t wait is een wereldwijde kletser geweest waar peet echt spijt van heeft gehad dat ie er geen punten voor had gevraagd, hij vond de plaat zo slecht dat ie dacht zal wel nix doen.

@ Davymeister, nou niet huilen hoor;) :D :duivels:

Origineel geplaatst door l-rs

"I can't wait" is een verhaal opzich ;) Deze remix is onder 'druk' gemaakt in 2 uur tijd ! Echt serieus !....hij had er eigenlijk helemaal geen zin in......maar werd plat gebeld door de A&R Manager.
Een Europese zomerhit is nog te min hoor....in Amerika haalde zijn remix de nummer 1 positie.
Hij kon kiezen tussen mixer-royalties of een vast bedrag......."ach....geef maar 500 piek"....."het wordt toch geen hit"
:stupid

Maar goed....het was wel de doorbraak op remix gebied voor Slaghuis......

Grts.

JB-Remix

Back