herrie met gitaren enzo...

oozi

Ouwe rot
ja 's ff heel wat anders dus.
een bandje dat ik ken heeft een tijdje geleden een demo opgenomen, en 't leek me wel interresant/leerzaam om dat te (proberen te) remixen, aan de hand van de losse sporen. dus heb ik eerst een mix gemaakt in de originele compositie waarbij ik de drums en de basgitaar vervangen heb door midi en dus elektronika, en daarna ben ik gaan knippen&plakken. daar is in 1e instantie een industrial-achtige variant uitgekomen waarbij ik eigenlijk alleen de gitaar en zang heb gebruikt, en in 2e instantie een soort chill-out, ambientachtig iets.
en nu ben ik er wel klaar mee eigenlijk; ik vind 't allemaal wel min of meer af of ik heb iig geen zin om er nog meer tijd in te steken om 't te perfektioneren. want er zitten nog wel wat schoonheidsfoutjes in.
dus bij deze:

Falling Down (original) - de versie zoals zij 'm opgenomen & gemixt hebben..
Falling Down (oozing forms) - mijn versie van 't origineel..
Falling (shattered) - industrial mix.
Falling (drowning) - ambient mix.

...en wat commentaar zou wel leuk zijn..

Die laatste twee zijn inderdaad goed gedaan.
Leuk dat je het origineel erbij hebt.

Ik ben benieuwd wat de band van de laatste versie vind. :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Die laatste twee zijn inderdaad goed gedaan.
Leuk dat je het origineel erbij hebt.

Ik ben benieuwd wat de band van de laatste versie vind. :)

...allemaal met goedkeuring van de band. en ze vonden ze leuk.

vind ik wel nogal bizar dit; geen 4-kwarts maat geen dikke leads geen interesse geen commentaar hier ofzo?...valt me wel een beetje tegen van de heren en jongens synthforummers...
..of is 't echt zo slecht..

He klinkt wel oke.
De bassdrum in die industrial versie mag wel wat vetter.

Mijn voorkeur gaat uit naar industrial.
Zelf ben ik bezig om een industrial bandje op te richten. Er komt een gitarist zaterdag om te jammen, maar dat ter zijde.
Vond het wel leuk om ook dit materiaal eens tegen te komen op 't forum.

Toen ik de titels zag van de nummers dacht ik, die gaat ons voor de gek houden met remixes van gravity kills.

(nog even een toevoeging)
Toen in die laatste versie hoorde, begonnen mijn vingers te kriebelen.
Als je nou een combinatie maakt van die industrial versie en die ambient versie. Een riff van die gitaar in die ambient versie stoppen, en er dan verderop meer energie in te stoppen. Een vette beat enzo. Die vocal sample is prima daarvoor.
Dat basje precies zo laten. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Succes verder.

Re: herrie met gitaren enzo...

Origineel geplaatst door oozi
ja 's ff heel wat anders dus.
...en wat commentaar zou wel leuk zijn..

Het originele nummer komt waarschijnlijk Live op het podium beter tot zijn recht. Ik kan er hier achter mijn pc niet zoveel mee.

De Industrial versie is een originele stap in de goede richting. Al vind ik de combinatie van die "plastic/electronic" beats en die rock gitaren niet echt bij elkaar passen. Liever iets met korte loops of samples van de echte drummer, maar dan digitaal bewerkt. De balans in de mix zou eventueel ook nog wel wat verbetering kunnen gebruiken; de vocal iets meer op de voorgrond bijvoorbeeld. Iets voor de volgende keer misschien??

In de Ambient versie ga je zeker goed te werk!! Echt knap gedaan hoor; helemaal als je het uitgangspunt er nog een keer op na luistert......
Leuk om naar te luisteren. (ondanx dat het geen 4/4 en lead bevat :D )

De ambient-versie van je vind ik goed gedaan! Echt totaal anders en kwalitatief goed! Lekker nummer; Top!

Die andere 2 versies van je vind ik wel okee gedaan, maar ietsjes minder qua stijl.
Die niet-industrie versie vinnik zelfs een beetje 'teveel' op 't orgineel lijken: niet zo'n bijzondere remix.. [size]sorri hoor..[/size]

:W

Back