GEM Promega service nog mogelijk?

bonzo

Stamgast
Ik was even aan het rondkijken naar een nieuwe 2dehands stagepiano:P

de GEM promega 3 heeft me altijd wel geboeid omwille van de vele feat. MAAR ik weet dat GEM in 2011 failliet is verklaart, na een sluiting in 2009. Weet iemand of je daar nog service voor kan krijgen als er ooit iets stuk gaat?

Dat is waarschijnlijk afhankelijk van wat er stuk gaat. Een hoop zaken zal elke goede reparateur kunnen verhelpen. Daar heb je niet specifiek GEM voor nodig. Alleen hele bijzondere dingen als voicechips zal een probleem worden.

Er zit in het Nederlandse Brabant nog een oud GEM servicepunt dat nog bestaat, maar voorzover ik begreep hebben zij geen voorraad GEM onderdelen. Het is ook maar de vraag of zij ooit zelf aan die SMD-bordjes gewerkt hebben of dat die sowieso altijd in z'n geheel vervangen werden en dan de defecte terug naar Italië.

Zover ik weet is onbekend wat er met de failliete boedel van GEM Italië gebeurd is. Ik ben zelf nog op zoek naar een update ROM voor een GEM RP, vandaar dat ik al wat gezocht had en ook al contact gehad heb met twee voormalige servicepunten.

Als je goede service voor langere termijn wilt van de fabrikant zelf zou ik voor een Roland gaan.

Ik zou me daar niet zo'n zorgen om maken. De gemotoriseerde schuiven zijn volgens mij de kwetsbaarste onderdelen, maar die hebben bij mij altijd goed gewerkt, net als de rest. Dat ding is gebouwd als een tank. Maar het kan wel een sterk onderhandelingspunt zijn dat de verkoopprijs negatief beïnvloedt.

Back