Roland Varios vraagje

robbie50

ferkeert lit
:okdan:
Deze wil ik laten werken onder Win7, maar er zijn geen USB drivers.....
Iemand een oplossing?:eureka:

groet,

robbie

Nee Naphoven.......dat zou te gemakkelijk zijn.....8>
Ik had eerst alles netjes onder XP draaien.....maar MOET van hr. windows wel over op 7.....=(
en daar is bij roland geen driver voor....:?

vandaar....

dank voor het meedenken...

robbie

Denk dat je er maar aan moet wennen dat je em niet aan de praat gaat krijgen in windows 7. Support voor ouwe zooi stopt gewoon.. da's goed de economie en innovatie zeggen sommigen :?

Maar goed, wat je wel kan doen.. (dat doe ik tenminste) is een ouwe PC met XP naast je windows 7 PC draaien.. heb zelfs een windows 98 pc voor nog ouder legacy spul draaien.
Tussen die XP en 98 pc heb ik 'n 'switch' zitten, zoiets zou je dus ook tussen 'n XP en windows 7 pc kunnen zetten. Kun je met 1 toetsenbord, muis en monitor toch 2 PC's draaien en met een druk op de switch schakelen.. soort van alt+tab dus :)

Edit:
Bedenk me net ineens dat het weleens een experiment zou kunnen zijn om em in virtualbox te laten draaien. Dit is een emulatie die dan XP draait binnen windows 7, alleen moet hij dan wel je Varios USB aansluiting herkennen natuurlijk.
Heb hier in het verleden weleens wat mee geprobeerd en weet dat het voor heel veel, niet compatibel win 7 en 8 software een oplossing kan bieden het toch te kunnen gebruiken.
https://www.virtualbox.org

Hieronder de authentieke VGA versie van de switch maar je hebt ze ook in DVI natuurlijk :)
527535_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Laatst gewijzigd:
Dank voor de reacties!:okdan:
Ik heb Roland mail gestuurd met vraag naar een Win7 driver.....zeker nu XP_ ZWAAR onbetrouwbaar aan het worden is en dat binnen enkele dagen....:r:duivels:

ik wacht het af....
groet,

rob

:erm: een losse pc met XP en niet aan internet koppelen?

jay,

De software draait wel, maar de USB driver niet, vandaar!=(

rob

varios

varios

Ik heb diezelfde vraag al een keer bij Roland neergelegd. Na lang heen en weer gesteggel was het uiteindelijke resultaat....... HELAAS

Het probleem is dat het een niet zo populair product was van Roland en ook al gauw obsolete werd. Men is gestart met XP=drivers en heeft het daar bij uitblijven van succes bij gelaten

enige oplossing was al gegeven in het draadje. Een XP computer stand-alone laten draaien puur en alleen voor de Varios. en eventuele andere applicaties die geen intenetverbinding nodig hebben.

ik heb toen een kleine Asus EEEpc gekocht met xp erop, werkte perfect. Heb het systeem 2 jaar geleden ook zo verkocht incl laptopje

succes !!!

Of je hangt hem gewoon via MIDI eraan :D

Zoals ik ook al jaren doe...

Back