Presteren onder druk

justin

Shauna
Even een vraagje in het algemeen!

Zou je denken dat bij bepaalde mensen(artiesten) de producties afnemen,dus minder worden wanneer er blijkbaar onder druk zou moeten worden gewerkt.

Wanneer ze eigelijk zonder druk productiever en betere tracks afleveren,wanneer ze onder druk tracks moeten lproduceren?

Jouw mening :biertje:

Ik produceer elke dag, onder grote druk, wat op de wc!8D

Wat doet het er toe of anderen onder druk wel of niet kunnen produceren? Hadden ze maar een vak moeten leren. :D

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik produceer elke dag, onder grote druk, wat op de wc!8D

Wat doet het er toe of anderen onder druk wel of niet kunnen produceren? Hadden ze maar een vak moeten leren. :D

Dat bedoel ik niet,bedoel gewoon bepaalde artiesten. Blijkbaar is de huidige concurentie zo groot dat ze blijkbaar minder productieve tracks afleveren als voorheen.

Je bent nooit te oud om te leren,als je maar wil on acid thats the key to succes:)en doorzettingsvermogen uiteraard.

Re: Presteren onder druk

Origineel geplaatst door justin
Even een vraagje in het algemeen!

Zou je denken dat bij bepaalde mensen(artiesten) de producties afnemen,dus minder worden wanneer er blijkbaar onder druk zou moeten worden gewerkt.

Wanneer ze eigelijk zonder druk productiever en betere tracks afleveren,wanneer ze onder druk tracks moeten lproduceren?

Jouw mening :biertje:

geen enkel kunstwerk laat zich onder druk afmeesteren, tenzij je een kakwerk wilt, zoals hierboven gezegd...:kont:

Blijkbaar word deze thread een beetje verkeerd opgevat:confused: Maar goed sluit deze handel maar,word toch niet gewaardeerd!

Zeker zwak onderwerp.

Bedoel dus ook de concurentie,maar goed laat ik me bek maar houden hierover. Daag.

:okdan:

Je wilde denk ik wat anders vragen....

'welke artiesten presteren minder onder druk....'

Nu is je vraag zo vaag.. iwant edereen zal hem wel met 'ja 'beantwoorden. Er zijn altijd bepaalde artiesten die minder presteren onder druk.....

al was het maar om iedereen lekker te pesten: ik wil wel eens een poging doen om een
antwoord te geven op je vraag, zij het dan vanuit mijn persoonlijk zelfje, vermits ik
er weinig of geen idee over heb hoe anderen (proffesionelen) werken.

:D

sommige mensen werken volgens mij wel beter onder druk, in het algemeen,
maar lukt dat ook voor muziek?
ik weet alleszins als ik zelf per se iets wil gaan maken en daar sta achter mijn pc
met het idee: "ik moet iets maken", dat ik wel aan het klooien ga, maar dat er niets
deftigs uitkomt.

terwijl als ik denk van "ik heb zin om" dan kan dat wel gebeuren dat er iets uitkomt.

de vraag is natuurlijk ook, in stresssituaties, of bekende producers en zo zich niet laten
verleiden tot hulp van anderen, overkopen van producties, of ja, zelfs af en toe plagiaat.

anderzijds kan het ook zijn dat ze al eens eigen oude producties opwaarderen en uitbrengen, neen?

presteren onder druk, nog zoiets. toen ik vollop aan mijn thesis bezig was en zo geen tijd had, dan
had ik allerhande (echt massa's en massa's) ideeen voor mijn muziek.
dus moest ik af en toe wat proberen en daarvoor tijd stelen.
toen, daarna, ik tijd zat had, was even alle inspiratie weg. :confused:
dus dat kan dan weer betekenen dat onder druk men inderdaad presteert.
het hangt er misschien vanaf welke druk?

maar ja, dit waren mijn twee centen...

greetz

cloudy

:doei:

muziek word niet gemaakt in een fabriek of zo
ja cds geperst of zo
ik denk dat muziek onder druk gevoelloos is
niks werkt lekkerder dan relaxed een track componeren waar je al je gevoel in kan stoppen en geen stress dus

hmm tja ik weet het niet hoor, voor me zelf geldt dat ik de mooiste dingen maak wanneer ik weet dat het morgen af moet zijn, hoe het komt ik weet het niet maar het is zo.

mm. het topic gaat toch nog lopen, voor mezelf, ik presteer ook beter onder tijdsdruk.
Het is waar, inspiratie kan je niet afdwingen, maar inspiratie heb je alleen in het begin nodig, voor de rest komt het op kennis en vaardigheden aan.

Ik stel me zelf altijd een limiet, ik mag ca 3 dagen aan een nummer werken.
Sinds ik dat aanhoud maak ik mijn nummers voor het eerst echt af, dus druk kan wel helpen.
Maar inspiratie krijg je er meestal niet van, dat krijg ik door de druk juist even los te laten ( ZEN :) ), en als ik de inspiratie voel komen voer ik voor mezelf de druk op door van me zelf te eisen dat ik het de komende 3 dagen niet los zal laten.

Ik kan t beide. Maar heb wel gemerkt als ik iets voor iemand anders moet maken, bijv. een jingle of theme, dat t vaak in no time best vet wordt!

@justin
ik weet niet precies op welke produkties jij doelt(geef is een voorbeeld). maar ik denk(nou ik weet het zeker) dat er ook gewoon veel producers zijn die gewoon niet zoveel talent hebben, en toch de kans hebben om dingenuittebrengen.

Origineel geplaatst door EDP
hmm tja ik weet het niet hoor, voor me zelf geldt dat ik de mooiste dingen maak wanneer ik weet dat het morgen af moet zijn, hoe het komt ik weet het niet maar het is zo.

hmmm... ik maak altijd de mooiste muziek als ik iets anders morgen af moet hebben

Origineel geplaatst door cyan_circle
hmmm... ik maak altijd de mooiste muziek als ik iets anders morgen af moet hebben

juist. dat heb ik dus ook

:)

Origineel geplaatst door cyan_circle

cyan cyan cyan toch. hoe vaak moet ik het nog zeggen, jij maakt helemaal geen mooie muziek:duivels:

Back