lo-z naar hi-z omzetten

natanvance

Ouwe rot
Ik gebruik graag gitaar pedaaltjes om synth en andere door te sturen.
Met sommige pedaaltjes kan je daar gewoon ook je synth rechtstreeks op aansluiten mits de volume wat aan te passen.
Maar bij andere krijg je er gewoon geen mooi signaal uit. De reden is natuurlijk omdat een line out een lo-z signaal stuurt, terwijl het gitaar pedaaltje hi-z verwacht.

Er bestaat zoiets als een re-amp die de signalen omzet, maar die kost bij de 200$ en dat is me een beetje teveel geld.

Wel heb ik gelezen dat je eventueel een passieve DI box kan gebruiken, maar dan omgekeerd dus synth aansluiten op de out, en van de in naar het gitaar pedaal.

Maar blijkbaar is dat ook niet echt de bedoeling.

Er zijn ook attenuator kabels die lo naar hi-z omzetten, maar blijkbaar is dit dan om gebalanceerde en niet gebalanceerde zaken met elkaar te verbinden.

Dus bij deze vraag ik jullie: heeft iemand daar ervaring mee? Of zit er niks ander op dan die 200$ op te hoesten?

Je beschrijft zelf al de nodige oplossingen.

Mijn ervaring met dit probleem is dat het altijd gepil blijft.
En ik heb redelijk veel ervaring met dit probleem.
Gelukkig heb ik ook veel ervaring met pielen dus dat is mazzel ;)

Volgens mij werkt jouw DI oplossing enkel met DI's die een transformator zijn.
En ik denk dat dit ook de meest elegante oplossing is.
Een transformator met een Hi-Z input en een Lo-Z output (of andersom want dat maakt niet uit).
Zulke trafo's kan je los kopen en in een kastje bouwen.
Kwaliteitstrafo's kosten nieuw ook veel geld dus dan wordt deze oplossing minder interessant t.o.v. de 200,- oplossing.
Maar tweedehands kan je een eind komen voor een paar tientjes.

Nu het addertje onder het gras:
Als je je synth signaal aanpast aan de input van je gitaarpedaal, dan heb je aan de uitgang van je pedaal geen lijn signaal meer.
Dus als je je synth niet in een gitaaramp prikt, maar in een PA of mixer moet je je volumeverlies en impedantie ook weer aanpassen.
Gelukkig kan die met een standaard DI die je ook weer voor een paar tientjes kan kopen.

Maar al met al is het dus een hoop gedoe.

Nog een laatste ding:
Je kan nog altijd gezeik krijgen met volume verschillen tussen on/bypass.

Bedankt Matthew:okdan:

Ik heb idd een sansamp clone om het gitaar signaal terug naar de mixer te krijgen dus dat is geen probleem.

Een DI met trafo zou dus moeten lukken? Zoiets?:
http://artproaudio.com/artcessories/di_boxes/product/zdirect/

En dat ik het dus omgekeerd aansluit maakt dus niet uit?

Bypassen zal ik niet doen dus dat is dan geen probleem.

Je beschrijft zelf al de nodige oplossingen.

Mijn ervaring met dit probleem is dat het altijd gepil blijft.
En ik heb redelijk veel ervaring met dit probleem.
Gelukkig heb ik ook veel ervaring met pielen dus dat is mazzel ;)

Volgens mij werkt jouw DI oplossing enkel met DI's die een transformator zijn.
En ik denk dat dit ook de meest elegante oplossing is.
Een transformator met een Hi-Z input en een Lo-Z output (of andersom want dat maakt niet uit).
Zulke trafo's kan je los kopen en in een kastje bouwen.
Kwaliteitstrafo's kosten nieuw ook veel geld dus dan wordt deze oplossing minder interessant t.o.v. de 200,- oplossing.
Maar tweedehands kan je een eind komen voor een paar tientjes.

Nu het addertje onder het gras:
Als je je synth signaal aanpast aan de input van je gitaarpedaal, dan heb je aan de uitgang van je pedaal geen lijn signaal meer.
Dus als je je synth niet in een gitaaramp prikt, maar in een PA of mixer moet je je volumeverlies en impedantie ook weer aanpassen.
Gelukkig kan die met een standaard DI die je ook weer voor een paar tientjes kan kopen.

Maar al met al is het dus een hoop gedoe.

Nog een laatste ding:
Je kan nog altijd gezeik krijgen met volume verschillen tussen on/bypass.

De Radial is die 200$ reamp die ik bedoelde.

Die LINE2AMP ziet er idd perfect uit voor de job en valt goed mee qua prijs (geassembleerd + verzending komt op 85$).

Echter zocht ik op het net of die Art zdirect DI al door iemand als re-amp werd gebruikt en struikel ik toevallig op de Art Dual RDB - een re-amp dus met stereo of 2x mono in- en uitgangen voor 66euro.

Ik zal nog wat reviews bekijken maar het lijkt er op dat ik gevonden heb wat ik zocht. :okdan:

Guitar pedals here I come!8)

Had twee dagen geleden voor hetzelfde doel deze besteld
http://www.diyrecordingequipment.com/store/kits/line2amp-reamping-box-full-kit/
Radial heeft ook een goed soortgelijk re ampertje

euhhh, niet om het een of ander hoor, maar alle apparaten die je ervoor zet zijn low z uit, dat hoort namelijk....

in een signaal keten is het altijd low z uit naar hi z in.. ( hehalve bij mics, die zien graag dezelfde impedantie, of iets hoger)

:koffie:

Re amp box is daar speciaal voor gemaakt. Passive di wekt in principe ook, is de ghetto manier..

euhhh, niet om het een of ander hoor, maar alle apparaten die je ervoor zet zijn low z uit, dat hoort namelijk....

in een signaal keten is het altijd low z uit naar hi z in.. ( hehalve bij mics, die zien graag dezelfde impedantie, of iets hoger)

:koffie:
Yup, dat heb ik ook ergens gelezen. Echter is de kous daar nog niet mee af, er spelen nog andere zaken een rol.... allemaal zaken die ik nu bestudeer, lijkt allemaal een beetje op rocket science.... maar om het simpel te houden: een gitaar heeft een hi-z signaal en dit signaal wil ik zo goed mogelijk benaderen.:P

Hoewel ik zelf geen ervaring mee heb met re-ampkastjes, zijn er wel goedkopere te krijgen, bijvoorbeeld van Palmer en ook Radial heeft een goedkopere versie.
Thanks.:okdan:

Re amp box is daar speciaal voor gemaakt. Passive di wekt in principe ook, is de ghetto manier..
Yup, in principe werkt het idd. Heeft voornamelijk iets te maken met de kwaliteit van de trafo dat gebruikt wordt.

Nu, om nog wat roet in het eten te gooien: het zou dus ook (in principe) met een attenuator kabel lukken maar moet je wel de juiste voltage hebben....

Back