Workflow analoge jam => DAW opnemen multitrack

ik zou voor een 16 of 24 kanaals anoloog in en out gaan. en dan je gear op de inputs en je outputs op je.mixer in. je neemt dan niet de eq op, maar dat wil je eigenlijk ook niet. het nut van aparte sporen opnemen is toch dat je achteraf de mix.kan aanpassen en dat ene irrtante melodietje eruit laten ?

tenminste dat lijkt mij fijn. een motu 24 io of allen heath ice 16 (is geluidskaart EN stand alone 16 sporen recorder) lijkt mij wel wat.

je hebt er nu ook een van Behringer.
of zou dat echt te brak klinken? : )
 
Helaas heeft de ultralite geen adat dus daar heb je geen mogelijkheid om die ada8000 op aan te sluiten. Een ada8000 heeft geen usb stekkertje oid, alleen een toslink kabeltje om te connecten naar je interface. Je kan idd het beste overstappen naar een 828mk3 of hoger, die heeft ook eq/compressie, zelfs in standalone mode dus gewoon als mixer te gebruiken.

Thanx :okdan:

Daar was ik al een beetje bang voor.... gaan we even iets anders proberen. :W
 
Hier idem "probleem" heb een kleine analoge tafel hangen aan mijn MOTU ultralite MK3 Hybrid maar imo klinkt het alsof er een deken over het geluid ligt.
De Hybrid heeft 8 IN waar ik maar een heel klein gedeelte van mijn JACK's die ik nodig heb ik kan proppen.

Kan de ada8000 uitkomst bieden om meer analoog in mijn DAW te krijgen? dan zou dit zeer welkom zijn en kan ik de tafel voor seperate outs van een paar drumbakken gebruiken.

Zat al te denken om er een 828/MKII of MKIII bij te nemen....
Als je de 828+ada8000 erbij neemt dan krijg idd 16 extra ins en outs erbij. :)
 
Je kan idd het beste overstappen naar een 828mk3 of hoger, die heeft ook eq/compressie, zelfs in standalone mode dus gewoon als mixer te gebruiken.
Waarom overstappen? Je kan Ultralite+828+ADA perfect combineren tot een 24 I/O interface. En de Ultralite Mk3 heeft trouwens ook eq&compressie en is ook standalone. Eigenlijk is de aanwezigheid van ADAT hét grote verschil tussen de 828 en UL.
 
Die Ultra lite blijft hier gewoon werken, doet wat het doen moet had alleen te weinig input's en een te wollige mixer.... dacht ook al aan een Ultralite/828 combinatie de ADA is dan ism de 828 een mooie bijkomstigheid .
 
Waarom overstappen? Je kan Ultralite+828+ADA perfect combineren tot een 24 I/O interface. En de Ultralite Mk3 heeft trouwens ook eq&compressie en is ook standalone. Eigenlijk is de aanwezigheid van ADAT hét grote verschil tussen de 828 en UL.

Oja dat is waar ook, je kan daisychainen met die motu's. Heb daar alleen geen ervaringen mee of/hoe dat werkt, maar idd moet kunnen.
 
Het leukst blijft natuurlijk gewoon de PC uitlaten en een tape, dat of minidisk of DSD op de main out te zetten.
Alle onboard sequencers aan elkaar knopen of een midi sequencer zoals genome op de iPad en gáán, knoppen draaien, zaken instarten, muten faden pannen. Heelijk
 
dat verdient eens een blik en een filmpje in je studio - Raphie :)
 
Het leukst blijft natuurlijk gewoon de PC uitlaten en een tape, dat of minidisk of DSD op de main out te zetten.
Alle onboard sequencers aan elkaar knopen of een midi sequencer zoals genome op de iPad en gáán, knoppen draaien, zaken instarten, muten faden pannen. Heelijk

Ipad is niet echt retro he :) En heb je wel eens geprobeerd iets serieus te doen met genome? Vind het een draak namelijk. Dan liever een atari ST als sequencer :)
 
Genome is natuurlijk een budget oplossing, maar je kan wel prima wat 16 of 32 steps patterns klaarzetten,
Je laat genome gewoon ALLES spelen en doet je mutes en fades op de mixer
 
Maar nu hebben we nog steeds het "probleem" van het in 1 keer opnemen van een multi track in je DAW opgelost :)

Het zou mooi zijn als bijvoorbeeld Ableton met een multi MIDI/Audio oplossing zou komen waarin je meerdere sporen tegelijk kan tackelen en die vervolgens kan opnemen.

* kan dit niet door middel van "de juiste" DAW controller? zodat je die kan triggeren of denk ik weer verkeerd? (gebeurt wel eens een keertje) :D
 
je hebt een mixer met direct outs nodig, of een soundcard met veel inputs
in cubase arm ik gewoon 24 audiotracks en die komen allemaal gelijk binnen, druk op stop en heb 24 tracks time aligned onder elkaar. moet ieder daw gewoon kunnen hoor
 
lijkt me idd het makkelijkst om een interface te scoren met veel ingangen en dan lekker je mixer links te laten liggen. dus mixen in de box, eventueel met een midi controller voor je faders/eq.
 
dat kan, ik vind juist synths op de mixer en helemaal niet in de box gaan vaak lekkerder klinken, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze/voorkeur, ITB ben je wel veel flexibeler qua editing
 
je hebt een mixer met direct outs nodig, of een soundcard met veel inputs
in cubase arm ik gewoon 24 audiotracks en die komen allemaal gelijk binnen, druk op stop en heb 24 tracks time aligned onder elkaar. moet ieder daw gewoon kunnen hoor

Dat ga ik dan straks even uitproberen, niet eens bij stilgestaan maar lijkt mij eigenlijk best logisch.
 
Het zou mooi zijn als bijvoorbeeld Ableton met een multi MIDI/Audio oplossing zou komen waarin je meerdere sporen tegelijk kan tackelen en die vervolgens kan opnemen.
in ableton live is default dat je 1 spoor voor recording kan aanzetten, maar als je de shift knop ingedrukt houdt dan kun je de overige sporen ook aanzetten voor recording, zodat je inderdaad tot de max inputs van je soundcards / vsts tegelijk kan opnemen. Want ook vst's kun je routen naar audiosporen in realtime zodat je je hardware op aparte kanalen hebt en je vst's ook allemaal op aparte audiosporen en dat allemaal tegelijk. Dat kan zowel in ableton live als in cubase.

Wat ik zelf ook wel doe voor live jamming opnames is de input van een synth 2 keer tegelijk opnemen, 1 keer droog en 1 keer doorgeroute naar een apart audio FX spoor, zodat ik het effect level plus de live tweaks op die effecten via de push in een apart audio kanaal heb en die kan inmixen wanneer ik wil en hoe hard ik wil in het eind arrangement / afmix proces.
 
Met de onyxi reeks van mackie kan je dus gewoon beiden. (tegelijk) Spijtig dat enkel de allerduurste ook AL die kanalen terugspuwt naar de mixer, deze doet enkel de master terug... Maar ik wed dat de volgende reeks kleinere, dat wel kan…
Nu is het nog de vraag of ik mijn oude gewone mixer ga houden: in theorie kan ik die kanalen dan weer gebruiken op de onyx en dan heb ik weer 12 kanalen die naar één mono of 2 stereo kanalen gaan - en dat naar de daw. Maar ruimte, was dat niet de reden dat ik voor een kleine mixer ging - dus o ja voor 2 kleine heb ik geen plek :)
 
Back
Top