Enigszins (zo schrijf je dat) ingekort? Het is nog net zo lang. Tsja, ik vind de toegevoegde sequensen wel geslaagd. Er zitten ook sequensen bij die wel harmonieus zijn. De soloklank (ARP?) vind ik ook mooi, maar qua noten en tempo totaal niet passen bij de sequensen. Oké, ik zie dat je mijn aanbod aanneemt. Dan moeten we buiten deze draad om maar een afspraak maken. Ik heb ook een melodica, maar je hoort bij opnames de bijgeluiden van de toetsaanslagen. Samplen lijkt me veel wek. Je kan ook een gelijkend synthgeluid maken. Dat is goed te doen.
De eerste versie (met de melodica erin) was 21 minuten. Soundcloud update de track overal waar ie geplaatst is naar de nieuwste versie van de track. Oke het scheelt maar 2 minuten, maar een stuk van rond de 20 minuten vind ik mooi van formaat, heb het alleen wat ingekort omdat er wat te monotone stukjes tussen zaten waarbij het wel weer naar de volgende arpeggio kan.
Om alle sequences harmonieus te krijgen zou ik moeten weten welke vals zijn en die vervangen om dit goed te krijgen. Ik heb soms wel een vermoeden welke maar het blijft erg lastig en eigenlijk op de gok.
De soloklank komt van een Minibrute, maar een ARP is altijd welkom.

Ook qua solo-en doe ik eigenlijk maar wat, qua noten weet ik dat ik fout zit, puur omdat ik het lekkerst (naar mijn eigen gevoel) speel op de zwarte toetsen. Qua tempo weet ik totaal niet waar ik mee bezig ben, ik zal eens kijken of ik hier wat over kan vinden.
Wellicht is het beter om gewoon met een schone lei te beginnen -lees nieuwe track-, en deze te laten voor wat het is, want om deze 'volgens het boekje' te krijgen moet er nog wel het één en ander gebeuren vermoed ik(?)
Ik heb me vanavond even weer verdiept in de quantize/scale functie van de dark time, als ik het goed begrijp kan je alle noten uitsluiten en puur een sequence in bijv. A maken. Dan kan dat bij een nieuwe track al niet meer fout gaan. Ook kwam ik tegen dat het handig zou zijn om een electronic chromatic tuner te hebben, zodat je kunt spieken wat voor noten er gaande zijn.
Erg goeie tip wat betreft het solo tempo, ik zal kijken of ik hier meer over kan leren. Het is zeker een goed punt.
Ik stuur je morgen even een bericht.