Gezocht: Roland Jupiter 8

Status
Please reply by conversation.

ano040425-3

Gedeactiveerd account
in de ban
Jupiter 8,topstaat liefst 14bit,mag midi inzitten indien het perfect werkt en er geen gaten of prul op het frontpanel /bender sectie is toegevoegd

Last edited by a moderator:
ach zo!

er stond eentje te koop hier niet zo lang geleden maar die is uiteindelijk naar iemand anders geglipt ondanks de verkoper te hebben 'gespamt' met berichten.

Begin niet aan een JP-6 die zal je denk ik gaan tegenvallen en vervelen, die heb ik ooit ook gehad en om genoemde reden vervangen door een MKS-80 rev 4 met MPG-80.
Ik weet smaken kunnen verschillen maar het enige bijzondere aan een JP_6 is dat je meerde golfvormen tegelijkertijd kunt (per oscillator) instellen en hij een multimode filter heeft verder is er weinig bijzonders aan deze synth te ontdekken.
Velen zeggen dat een MKS-80 een JP-6 in rackvorm is (met 2 stemmen meer dan) maar dat is niet geheel waar, de MKS-80 heeft toch een heel ander filter die voornamelijk in het laag de JP-6 en 8 doet verbleken en ook een geheel andere sound!
Daar komt bij dat de prijzen die tegenwoordig (2250 euro) voor een JP-6 worden gevraagd net zover zijn doorgeschoten als die van zijn stiefbroertjes de Juno-6/60.
Wil je een MKS-80 eens testen dan ben je bij mij van harte welkom, al is hij niet te koop.

Ga voor de JP6, gewoon omdat je het verdient!! Als je hem wilt checken, hoor ik het wel. Kun je meteen vergelijken met de MKS 80, indien gewenst.

Ik heb een rev 4 MKS-80+MPG80 en een JP6.

Persoonlijk verkies ik de JP6 boven de MKS80, voor een paar redenen:
* De MPG80 is alleen maar een programmer, en stuurt de synth aan over 7-bit serieel control, wat betekent dat je met grote/snelle verandering vaak toch wat stepping hoort. De JP6 heeft helemaal niet, en dat maakt de JP6 gewoon een stuk meer hands-on.
* De MKS80 is vet, vaak te vet en heeft veel werk nodig om lekker in de mix te zetten. De JP6 heeft de eigenaardige eigenschap om vaak veel gemakkelijker in mixes te passen, veel gemakkerlijker dan de MKS80. Vet is ook maar relatief vanuit het perspectief van een gehele mix... Beetje zelfde reden waarom ik een Waldorf Pulse 'onbruikbaar' vind, solo is het fantastisch, en in de mix is het toch vaak te veel.
* JP6 Unison klinkt beter - maar dat kan wel liggen aan het feit dat m'n JP6 geheel gereviseerd is, en de MKS80 nog een beurt nodig heeft.

Voordelen van de MKS80 zijn natuurlijk de 2 extra stemmen, en als je weinig ruimte hebt is het ook gemakkelijker.

Mvg.

CoolRunning

Ik heb de 3 door jou gezochte MKSen en PG's ook , de MKS-30/PG-200 heb ik helaas al een tijd geleden verkocht.
Waanzinnige apparaten met ieder hun eigen sound.

Even voor de duidelijkheid,enkel TOP STAAT aanbiedingen aub wat betreft de jupiter 6 of 8 anders heb ik HELEMAAL GEEN interesse.

hartelijk dank

De MKS 30 maakt gebruik van 6 x 80017A, dat is iets om serieus rekening mee te houden en dito te checken.

De MKS 30 maakt gebruik van 6 x 80017A, dat is iets om serieus rekening mee te houden en dito te checken.

Om die reden heb ik er recent een laten schieten...voices gewoon niet meer te vertrouwen.

Koop gewoon de grandaddy der Jupiters die mono/poly momenteel te koop heeft! :eureka:
Superdikke arpjes! Toetsen, schuifjes, knopjes en geen geklooi met MKS rackversies. :okdan:

Om die reden heb ik er recent een laten schieten...voices gewoon niet meer te vertrouwen.

onze belgiesche vriend van analog reanassance maar dermate goeie klonen, die gewoon nooit meer stuk gaan, dat het echt niet hoorbaar is welke de kloon is en welke niet.

:mega:

Status
Please reply by conversation.
Back