OBXD

JohnDoe10

Gedeactiveerd account
obxd.jpg

Obxd is emulation of famous ob-x, ob-xa and ob8 synths.
While not copying originals , some of the features were taken to a better point.

32 and 64 bit versions included.

https://obxd.wordpress.com/

https://www.youtube.com/watch?v=KsL9qpu6elM

erg geinig idd, maar een beetje jammer dat de tuning knoppen van osc1 en osc2 niet stepped zijn aangezien er toch al een detune tussen beide en ook een master tune aanwezig is... is het normaal dat de oscs een sinus toon als basis hebben als er geen zaag of pulse is geselecteerd?

Voor een gratis synth vind ik hem echt klasse.
Op KVR zijn er ook hopen presets te vinden.

Wow, deze kende ik nog niet!

Ben een zeer grote fan van de OPX II, maar deze klinkt ook fantastisch! En nog gratis ook!

Ga ik zeker installeren

Heb hem gedownload en geprobeerd. Het klinkt best aardig, maar is zeker beperkter dan de OPX II. Het enige met de andere is dat hij toch via de vfx moet, voor de rest is hij een van de beste softsynths :)

Heb hem ook geinstalleerd en vind hem heel erg fijn! Fantastisch geluid, niet helemaal als de OPX II en uiteraard niet als het origineel, maar zeker erg goed en heel wat minder CPU load dan de OPX.

Ik weet zeker dat ik deze veelvuldig ga gebruiken! Wie heeft er nog betaalde vsti's nodig met Synth1, UNO-62 en OBXD?

De betaalde vst(i)'s hebben al meer dan genoeg presets ingebouwd, zodra mensen snel en klaar geluiden hebben. Dat kost tijd, werk en kennis. De free-versies zijn zeker niet slecht, alleen heb je natuurlijk meer werk zelf om de presets te programmeren.

Wat ik aan deze mis is de arpeggio/ sequencer functies, maar... who cares... software heeft al genoeg mogelijkheden hiervoor :)

Voor de rest ben ik van deze helemaal fan van :)

Arpeggio zou fijn zijn inderdaad, maar een sequencer heb je natuurlijk al in je DAW..

En bij betaalde vsti's zitten inderdaad vaak een hoop presets bij. Maar het fijne aan gratis vsti's is dat er vaak juist meer presets zijn te vinden op internet (vaak via KVR forum) omdat iedereen snel even een bankje in elkaar kan zetten..

Ik maak bijna alleen maar gebruik van presets van anderen in mijn vsti's die ik hier en daar een beetje tweak naar mijn eigen smaak. Er zijn zoveel presets te vinden van zoveel vst synths dat ik liever niet de moeite neem om zelf de presets in elkaar te knutselen.

Arpeggio zou fijn zijn inderdaad, maar een sequencer heb je natuurlijk al in je DAW..

En bij betaalde vsti's zitten inderdaad vaak een hoop presets bij. Maar het fijne aan gratis vsti's is dat er vaak juist meer presets zijn te vinden op internet (vaak via KVR forum) omdat iedereen snel even een bankje in elkaar kan zetten..

Ik maak bijna alleen maar gebruik van presets van anderen in mijn vsti's die ik hier en daar een beetje tweak naar mijn eigen smaak. Er zijn zoveel presets te vinden van zoveel vst synths dat ik liever niet de moeite neem om zelf de presets in elkaar te knutselen.

Kijk, dat bedoel ik dus ook. Als het goed klinkt is het goed.

Ik heb de KVR presets ook trouwens, die zijn al prima deluxe :okdan:

ik vind'm wel een paar knoppen hebben waarvan ik denk "is dat nou nodig?", bijv de voice pan, dat zijn toch maar weer 8 knopjes die je mag instellen maar dat had nutuulk ook gewoon met 1 aan/uit knopje gekunt die de boel dan automatisch panned... maar goed, die sectie kan je ook gewoon negeren nutuulk...

is het normaal dat de oscs een sinus toon als basis hebben als er geen zaag of pulse is geselecteerd?

Staat me idd iets van bij ja..maar dat waren triangles. Weet alleen niet meer of dat nou bij de OBX was of OBXa.. kan me nog wel herinneren dat ik ooit het uit zweverige orgel van Prince uit "let's go crazy' op een OBX heb nagemaakt en dat gaan niet lukken met een paar pulsjes of zaagjes.. tenzij je em ff kan shapen natuurlijk:mega:
Dat vind ik trouwens wel erg leuk aan die andere freeware synth.. die rooie.. ben de naam ff kwijt :D Kun je een zaagje zo omtoveren in een triangle :okdan:

O ja.. erg leuke plug.. :) Zet de spread en variation flink open.. en je hebt 'n redelijk beeld hoe een ongekalibreerde Oberheim ongeveer klinkt :D

Edit: 'k weet het alweer.. 't was de Charlatan :okdan:

Laatst gewijzigd:
Thanks voor het posten!
Ben niet een groot softsynth gebruiker maar ga hem toch eens flink onder handen nemen! :)

idd obie altyd demoeite waard, geen sem emulator ergens

Back