Twin Peaks

Weet je wat het is, Twin Peaks heeft dat creepy sfeertje terwijl jij er een gezellige meedeiner van hebt gemaakt. Andersom kan het best cool zijn, maar ik vind het zo ook niet werken

Zelfde geldt voor die Riders on the Storm: congaatjes en fingersnaps.. come on!!

Klinkt wat flauw… maar op nu te zeggen dat het zo slechts is wat ik zo lees… dat is niet zo..
Het klinkt meer als chill-out trackje.. niet om op te dansen.. Mss kan het tempo daarom iets naar beneden..

Blijft ieders persoonlijke mening, ook al wordt het neergezet als absolute professionele constaterering :-)

Zijn toch altijd sowieso meningen hier? Mijn mening? Een midi file en accapella van het net rippen in je daw importeren en er een beatje onderzetten maakt nog géén track. Het is een kunstje wat op mij i.i.g. Geen indruk maakt. Als anderen er wel van kunnen genieten dan is dat natuurlijk hun mening. Die net zo (ir)revelant is als de mijne :D

Zijn toch altijd sowieso meningen hier? Mijn mening? Een midi file en accapella van het net rippen in je daw importeren en er een beatje onderzetten maakt nog géén track. Het is een kunstje wat op mij i.i.g. Geen indruk maakt. Als anderen er wel van kunnen genieten dan is dat natuurlijk hun mening. Die net zo (ir)revelant is als de mijne :D

Ik vind het een beetje vreemd dat jij als voormalig kaas trance master en vengeance cd promotor als punt van kritiek hebt dat iets ‘kazig’ is… maar dat terzijde :D

Maar een persoonlijke mening geven is natuurlijk waar om gevraagd wordt, maar doe dat dan een beetje vriendelijk en opbouwend. Iemand is trots op z’n track…

“Een midi file en accapella van het net rippen in je daw importeren en er een beatje onderzetten maakt nog géén track.”

Wie bepaalt dat? En indien dit werkelijk zo gebeurd is so what? Waarom is dat minder als een 1 pattern acidlijntje op een 1 pattern drumpatroontje gooien en een akoordje er overheen droppen en wat live aan knoppen draaien?

Dit volgende voorbeeld heeft ook een geripte acepella en baslijntje met een beatje er onder.. Vind je dit ook geen track?

https://www.youtube.com/watch?v=T6_vIZHMAAQ

Laatst gewijzigd:
Zijn toch altijd sowieso meningen hier? Mijn mening? Een midi file en accapella van het net rippen in je daw importeren en er een beatje onderzetten maakt nog géén track.

Natuurlijk is het wel een track, overigens, ik kan me herinneren dat jij exact hetzelfde gedaan hebt toen je een 'remix' van moments in love (art of noise) maakte en die hier neer postte.

Track inhoudelijk:
ik zou als je bootlegs wilt maken van bekende nummers iets meer de veilige kant verlaten, dus pas dingen behoorlijk aan zodat het echt iets anders wordt kwa vibe. Dat doe je bijvoorbeeld door het arrangement te veranderen, wat nieuwe akkoord progressies er tussen door gooien, andere bas ondersteuning erin gooien (dus bijvoorbeeld bij een Cm akkoord een Eb bas in plaats van een veilige C bas maakt bijvoorbeeld al dat de sfeer compleet anders wordt in z'o'n akkoord), etc...

Nu heb je alleen het origineel nagespeeld en er wat dingen bijgeplakt, het wordt spannender en uitdagender als je dus buiten de originele lijnen gaat denken. Dit doe je overigens al wel door het toevoegen van de gitaar wat een eerste goede stap is, wel vind ik de gitaarmelodie die je speelt te veel zoekende (te improviserend) waardoor hij niet de kracht krijgt om dit nummer echt te ondersteunen. Het is beter om dan in de melodie een herhalend iets terug te laten komen. Dus bijvoorbeeld een nieuwe arpeggiator achtige melodie op de akkoorden in het begin met een synth sound en die dan later heel subtiel terug te laten komen in je gitaar melodie.

Wat betreft je geluidskeuze in de track, die maken het inderdaad kazig. Ander soort sounds en wat subtieler gebruik van effecten kan het al een compleet andere ervaring maken.

Natuurlijk is het wel een track, overigens, ik kan me herinneren dat jij exact hetzelfde gedaan hebt toen je een 'remix' van moments in love (art of noise) maakte en die hier neer postte.
ik zou dat niet willen vergelijken, andere toonsoort, eigen interpretatie eigen begeleiding etc etc
Da's heel wat anders als een midi file importeren , de melodie een instrument toewijzen en er één beatje onderplakken
Zie dat mijn versie niet meer te downloaden is, zal hem ff opnieuw linken. Ik respecteer je muzikale kennis, maar hier sla je toch echt de plank volledig mis. Het gaat er niet om wát je doet, maar hoé je het doet. Bootleggen is prima heb Adele ook gedaan, maar ook dat is een totaal andere track.

Beste Raphie, om "on topic" te blijven: C'est le ton qui fait la musique.

Je kunt meningen op verschillende manieren verwoorden. We zijn allemaal met dezelfde hobby / hetzelfde vak bezig. Soms heb je 100% gelijk, soms ook niet. Meestal lees ik jouw posts alsof die vanuit de enige waarheid hebt geschreven. Maar waarde Raphie, ook jij zit er wel eens naast (https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1723590&postcount=30). En dat is allemaal prima, geloof me. Maar c'est le ton qui fait la musique...

ok, faded moments

mag jij even aangeven Quif wat er meegenomen is van het orgineel, dit puur ff om aan te geven wat het veschil is met een midi file importeren en er een beatje onder plakken

ok, faded moments

mag jij even aangeven Quif wat er meegenomen is van het orgineel
Dat ga ik niet doen raphie, ik vind thread kaping ter verheerlijking van je eigen werk not done op een forum namelijk.

Mijn punt heb je helaas gemist die ik probeerde te maken. Wat ik bedoelde is dat je wat iemand ook doet op een forum tot op het bot kan afkraken onder het mom van je eigen mening. Dat is heel eenvoudig namelijk en dient eigenlijk geen enkel doel behalve het proberen jezelf belangrijker te maken op een forum. Ik trap daar niet in en kijk daar doorheen.

Ik heb dit al eens eerder gezegd maar mijn mening is dat als je echt verstand van dingen hebt je in staat bent om mensen tips uit je eigen ervaring mee te geven. Dan kun je nog steeds super kritisch zijn maar mensen hebben er wel wat aan. Jij kiest voor een andere aanpak die ik erg negatief vind overkomen. Ook met dit weer ben je weer op zoek naar bevestiging dat je goed bezig bent met je muziek. Wat boeit dat nou hoe goed je wel of niet bent?

ok, faded moments

mag jij even aangeven Quif wat er meegenomen is van het orgineel, dit puur ff om aan te geven wat het veschil is met een midi file importeren en er een beatje onder plakken

Ja joh, ga weer lekker je eigen snaarstrakke trackje hier schaamteloos neerplempen :stupid

Gaan we weer lekker discussieren over waarom jouw track veel beter is dan de track waar het in deze thread om gaat......

Man man man..

Dat ga ik niet doen raphie, ik vind thread kaping ter verheerlijking van je eigen werk not done op een forum namelijk.

Mijn punt heb je helaas gemist die ik probeerde te maken. Wat ik bedoelde is dat je wat iemand ook doet op een forum tot op het bot kan afkraken onder het mom van je eigen mening. Dat is heel eenvoudig namelijk en dient eigenlijk geen enkel doel behalve het proberen jezelf belangrijker te maken op een forum. Ik trap daar niet in en kijk daar doorheen.

Ik heb dit al eens eerder gezegd maar mijn mening is dat als je echt verstand van dingen hebt je in staat bent om mensen tips uit je eigen ervaring mee te geven. Dan kun je nog steeds super kritisch zijn maar mensen hebben er wel wat aan. Jij kiest voor een andere aanpak die ik erg negatief vind overkomen. Ook met dit weer ben je weer op zoek naar bevestiging dat je goed bezig bent met je muziek. Wat boeit dat nou hoe goed je wel of niet bent?
Da's een beetje jammer quif, eerst de grote broek aan trekken en dan de keutel intrekken
Dit topic is al lang geen track topic meer maar een discussie over bootlegs.
Verder denk ik dat iedereen het meest geholpen is met directe feedback, mijzelf incluis.
Gewoon zaken benoemen zoals ze zijn en niet sugarcoaten.

Ja joh, ga weer lekker je eigen snaarstrakke trackje hier schaamteloos neerplempen :stupid

Gaan we weer lekker discussieren over waarom jouw track veel beter is dan de track waar het in deze thread om gaat......

Man man man..
nou dan zijn we het daarover eens, ben ik i.i.g. De eerste die in dit topic de daad bij het woord voegt, met een voorbeeld, ipv de zijlijn een beetje lopen te stoken

nou dan zijn we het daarover eens, ben ik i.i.g. De eerste die in dit topic de daad bij het woord voegt, met een voorbeeld, ipv de zijlijn een beetje lopen te stoken

Lees je nu echt dat we het eens zijn dat jou trackje beter is? Je mist de point nogal erg veel heb ik het idee..

Maar kom op joh, je gaat je eigen dingen toch niet hier in deze thread promoten? Dat doe je toch gewoon niet??

Back