ultranova vocoder

ano150122

Gedeactiveerd account
Toch maar even een aparte thread maken, kan er niks over vinden.
Ik wil graag een vocoder, en mijn oog viel op de ultranova ivm de vele modulatiemogelijkheden, polyfonie en klankpallet.
Maar ik kan geen demo's van de vocoder vinden en ik vraag me af hoe hij kan klinken.

Is er iemand die er een heeft die er iets van kan laten horen oid ?

Of als iemand een leuk idee heeft voor alternatief bv. Liever geen minitoetsen ook, ik wil er live mee jammen.

Ja thanks voor de link :) , maar ik wil eigenlijk de diepere krochten verkennen wbt synthese icm vocoder. Ik bedoel hoe veelzijdig is ie als het de vocoder betreft. Dat ie de standaard vocodersounds doet geloof ik wel, maar hoe anders kan ie klinken tov bv de supernova2 ? Gezien de wavetables en zo die een sn2 niet heeft.
In een winkel als een debiel in die mic staan blaten lijkt me aan de ene kant licht gĂȘnant, aan de andere kant moeten mensen die dat raar vinden gewoon opzouten nietwaar :D

Ik denk dat ik daar toch aan moet geloven, zijn er nog alternatieven wellicht iemand ?

Een alternatief is de electro harmonix v256, die heeft ook autotune en is goedkoper (maar wel super compleet) als je enkel vocoder dingen wilt. De Ultranova is meer dan alleen een vocoder, en ik vind het persoonlijk dan iets teveel als je hem enkel voor de vocoder koopt. Er zitten wel snoeiharde geluiden in, en de hardste hoover ooit! Nog harder dan de hele juno serie bijelkaar! Ik vind hem persoonlijk nog dikker dan de jupiter 80.

Een alternatief is de electro harmonix v256, die heeft ook autotune en is goedkoper (maar wel super compleet) als je enkel vocoder dingen wilt. De Ultranova is meer dan alleen een vocoder, en ik vind het persoonlijk dan iets teveel als je hem enkel voor de vocoder koopt. Er zitten wel snoeiharde geluiden in, en de hardste hoover ooit! Nog harder dan de hele juno serie bijelkaar! Ik vind hem persoonlijk nog dikker dan de jupiter 80.

Ik wil graag een synth waar een goede vocoder op zit :) Ik wil hem ook gewoon als synth bespelen.

Ik begrijp dat de mininova dezelfde engine heeft, maar lees ook hier en daar dat de vocoder beter is dan die van de ultranova. Maar of dat dan is omdat die vocal tune functie er op zit of dat er andere verschillen zijn, ik weet het niet.

Iemand anders ?

De mininova is ook leen leuke synthesizer, of de vocoder beter is weet ik niet, het is wel een beetje anders als de ultranova. De ultra nova heeft van die gevoellige potmeters die je ook kan aanraken, de mininova heeft daar dan weer 8 padjes voor. Ook denk ik dat de mininova iets makkelijker is in gebruik.

de vocoder van de korg R3 is ook wel erg leuk. Je kunt ook enkele seconden input opnemen en opslaan, en als carrier gebruiken bij vocoder klanken, en andere audiosignalen als carrier gebruiken.

Thanks voor de reacties :)

Ik zal idd die r3 ook eens uitchecken. Ken ik helemaal niet.

ik zal ff een paar voorbeeldjes opnemen

Back