Goedkope tape echo's

toch nog maar weer ff inhaken:

Heb m'n Capistan & RE-20 verkocht, ben aan het stoeien met de Soundtoys Echoboy demo, maar..... vind het toch erg ITB klinken ;{ het mist gewoon de rauwheid en diepte van een stompbox. Maar ik wil geen losse kastjes meer, dus welke alternatieven zijn er nog meer? die niet dat gepolijste gezapige geluid hebben? geen UAD, alleen native.

waarom geen gebruik maken van 'gewone tapedecks' (die gratis op te halen zijn)?

Ik heb de capistan nog niet echt uitgepluist, maar als je een bak wil die helemaal loos gaat, dat krijg ik wel uit de korg monotron delay en de carbon copy van MXR

Lekker inderdaad. 8o)

dan wordt het lastig. ik heb een paar pagina's terug enkele software plug-ins getest. Allemaal best ruk.

Ik denk dat jij toch echt aan een gereviseerde RE-201 of RE-150 zou moeten. Die zijn aardig waardevast en de kans is groot dat ze met een jaartje de deur uit zijn geloof ik.

nee, echte tape ga ik niet meer aan beginnen, stopboxjes net allemaal opgeruimd, maar alles ITB klinkt zo flauw man, zit geen ballen in. beetje pingpong gaat nog wel, maar een beetje gruizig in de feedback jagen klonk echt nergens na zover ik heb kunnen testen. dus vandaar misschien mis ik een plugin die ik toch echt ff moet testen?

max4live en reactor kwamen imo het meeste in de goede richting omdat je daar zelf verzadiging/oversturing en filtering in de feedbackloop kan stoppen. Het lijkt wel alsof de ontwikkelaars niet stilstaan bij extremere feedback.

Ik heb de ontwikkelaar van reelbus ooit gemaild hierover omdat ik wel denk dat hij het zou kunnen. Zelfs geboden om wat hardware delays te lenen, maar hij is te druk met echte werk.

..en de ontwikkelaar van fabfilter erop aangesproken. Die was van mening dat ik niet diep genoeg in Timeless was gedoken. ik heb het daarna wel nog een paar keer geprobeerd en zelfs hierboven getest. Die is het ook niet.

Ik kom weer terug op good old Ohmboyz, komt toch het dichts bij wat ik wil horen

Dat lijkt wel een software vs hardware synth vergelijking :D

:offtopic

de primaltap van Soundtoys die ze laatst gratis weggaven is echt een mooie benadering van digitale delays imo. De downsampling als je multipliers gebruikt is erg lekker.

wat ook goed is is eerst een delay gebruiken als send en op dat kanaal iets zetten zoals toneboosters timemachine/bitreduction..probeer dat eens :) en ja, beetje cutten rond 3 a 5khz.

Back