Goedkope tape echo's

Ik heb deze een paar dagen geleden gekocht. Erg cool en waarschijnlijk ook redelijk zeldzaam.

hh-echo_468x311.jpg

http://dorian.frasermoore.com/likes/245/hh-echo-unit

Een H&H.

Dat is een leuk ding inderdaad.
Klinkt verrassend goed.
Ooit heb ik er ook eentje gehad.
Ik heb hem verkocht, maar niet omdat hij niet goed was, maar omdat ik genoeg andere tape echo's had.
Mooi ding!

Mooie delay idd die H&H. Heeft altijd mijn interesse gehad, met name vanwege dit filmpje van Elektrovolt, waarin je goed kunt horen hoe mooi de SH-101 en H&H kunnen klinken!!

Ik ben er behalve een enkele keer hier op het forum nooit 1 tegen gekomen.

had het filmpje gezien.. heel vet! toevallig lag in dezelfde schuur waar de HH vandaan komt ook een kapotte blauwe SH-101 die ik natuurlijk mee heb genomen :D

ha, dat filmpje ken ik ;)

gefeliciteerd synthiaks, dat is een mooie machine.
die heb ik ook alleen verkocht omdat ik via youtube een mooi bod kreeg...
stom eigenlijk.

ik vind het één van de mooiere tape echo's , en geeft hele duidelijke delays
waar veel andere echo's eerder wat 'zompig' klinken.
mocht je een service manual of onderdelen nodig hebben, deze zaak heeft redelijk wat spul:

http://www.majelectronic.co.uk/

P.S.: waar is die schuur? daar wil ik ook wel even snuffelen ;)

Thanks voor de link! ik had hem gisteren al gezien. Durf er al bijna niet mee te mailen ;-)

Leuk topic!

Ik wil ooit nog wel eens een echte, maar ben niet echt van het onderhoud, meer van het gemak. Ben wel een delay freak. heb op dit moment een BOSS RE-20, een Strymon El Capistan en een EMPRES Super delay vintage modified.
De RE-20 heeft lekkere feedback en kan wat helderder
de El Capistan is vrij donker en heeft geen feedback, hoogstens een beetje sompig gegons, maar wel weer mooie warme tape delay voor op percussie e.d.
de EMPRES is gewoon vet. helaas mono maar met 1/8 dotted delays op claps of toms, lekker psychedelisch. Dus eigenlijk allen te samen voor ieder wat wils.

Ik heb de RE-20 te koop staan maar weet eigenlijk nog niet zeker of ik hem er toch niet liever naast wil houden, want hij doet iets wat de anderen niet doen. komt behoorlijk dicht bij de RE-201 waar de El Capistan weer een stukje "braver" is.

Geen echte echo's, ik weet het, maar was misschien toch even leuk om te melden

Leuk topic!

Ik wil ooit nog wel eens een echte, maar ben niet echt van het onderhoud, meer van het gemak. Ben wel een delay freak. heb op dit moment een BOSS RE-20, een Strymon El Capistan en een EMPRES Super delay vintage modified.
De RE-20 heeft lekkere feedback en kan wat helderder
de El Capistan is vrij donker en heeft geen feedback, hoogstens een beetje sompig gegons, maar wel weer mooie warme tape delay voor op percussie e.d.
de EMPRES is gewoon vet. helaas mono maar met 1/8 dotted delays op claps of toms, lekker psychedelisch. Dus eigenlijk allen te samen voor ieder wat wils.

Ik heb de RE-20 te koop staan maar weet eigenlijk nog niet zeker of ik hem er toch niet liever naast wil houden, want hij doet iets wat de anderen niet doen. komt behoorlijk dicht bij de RE-201 waar de El Capistan weer een stukje "braver" is.

Geen echte echo's, ik weet het, maar was misschien toch even leuk om te melden

De El Capistan geen feedback? Ok, de knop heet "repeats". Of wat bedoel je percies? :)

met feedback bedoel ik ik dat die echt door het lint gaat, dat je mot stoppen omdat ALLES echt volloopt
de Capistan gonst meer een beetje "in balans"

je bedoelt dat de feedback juist harder wordt?

ik heb de capistan een paar weken in huis gehad, maar dat doet hij inderdaad niet echt. het is meer een 'sfeerdoosje', in plaats van felle repeats die uit de hand kunnen lopen.

ik heb de capistan een paar weken in huis gehad, maar dat doet hij inderdaad niet echt. het is meer een 'sfeerdoosje', in plaats van felle repeats die uit de hand kunnen lopen.

precies, lekker rondzingen en de boel dichtsmeren, dat vind ik juist het leuke van tape delays, het balanceren op het randje van feedback.

HH delay

HH delay

Fuck, een paar weken geleden weggedaan, GRATIS !!!, door het ontbreken van de tape nooit beluisterd. Beetje spijt nu. :-(

met feedback bedoel ik ik dat die echt door het lint gaat, dat je mot stoppen omdat ALLES echt volloopt
de Capistan gonst meer een beetje "in balans"

Dat klopt, de El Capistan heeft wat dat betreft meer een warme sound. Maar dat is ook precies waar hij heel goed in is, naar mijn mening 1 van de besten in die categorie. Ik heb ook een RE-20 gehad maar de El Capistan wint het wat mij betreft. De headroom van de El Capistan is top, die van de RE-20 slecht, deze clipt heel snel.

ja, dat doet hij erg goed. alleen vind ik het niets als je wat meer gestoken repeats wil.
ben benieuwd of er iets is (geen echte tape delay) die dat goed kan. als er een echt goeie HH echo unit emulatie komt, dan koop ik hem meteen!

de RE-20 clipt inderdaad snel, en lelijk! heb hem ook meteen weer weggedaan.
de 201 doet dat juist heel geleidelijk aan, één van de sterke punten van dat ding.

Je weet dat je ook de tape bias kan instellen (beide buttons ingedrukt houden en dan de repeats knop draaien) naar beneden heeft die veel meer headroom en loopt het zeker uit de hand qua feedback een grote mush

Tevens de andere 2 hidden functies:

de 2 buttons ingedrukt en:
Tape age = low end contour (links = full low end rechts = geen low end)
Wow & flutter = Tape friction/Tape Crinkle (links = geen defect rechts = xtreme crappy tape & halfgare recorder)

en natuurlijk TIME = de spring reverb ook

Je weet dat je ook de tape bias kan instellen (beide buttons ingedrukt houden en dan de repeats knop draaien) naar beneden heeft die veel meer headroom en loopt het zeker uit de hand qua feedback een grote mush

Tevens de andere 2 hidden functies:

de 2 buttons ingedrukt en:
Tape age = low end contour (links = full low end rechts = geen low end)
Wow & flutter = Tape friction/Tape Crinkle (links = geen defect rechts = xtreme crappy tape & halfgare recorder)

en natuurlijk TIME = de spring reverb ook

Das waar...de hidden functions. Ga er nog eens induiken!

Back