Goedkope tape echo's

De RE20 wil niet op de patchbay, hij gaat automatisch aan, maar doet het alleen maar in line direct op een instrument, op de patchbay blijft ie uit?!? Aangezien ik net alles blind aangesloten heb zal je het dan toch ff met de eerdere TB samples moeten doen, ga niet weer alles lostrekken :D maar hij zit ga sound 99.9% tegen de RE-201 aan.

Dat betwijfel ik ook;)

Dat hij niet aan gaat zou te maken kunnen hebben met de kabels.
Regelmatig is het zo dat gitaarpedaaltjes aan gaan als je een plug in de input steekt.
De input jack is dan een stereo jack waar de voedingsaarde aan de ring zit en de aarde van het affect aan de sleeve.
Als je er een mono jack in steekt worden ring en sleeve verbonden en gaat het pedaal aan.
Als je er een TRS/stereo/gebalanceerde jack in steekt wordt deze verbinding niet gemaakt en gaat het pedaal ook niet aan.
Misschien speelt dit euvel.

Echoboy heb ik ook voor VST synths. Klinkt echt ook heel goed en zeer veel modulatiemogelijkheden.

Echoboy heb ik ook voor VST synths. Klinkt echt ook heel goed en zeer veel modulatiemogelijkheden.

Statische delays ja. Zodra je aan de delay tijd gaat draaien gaat ie zich uiterst digitaal gedragen met een stretch algoritme ofzoiets. Timeless2 van fabfilter heeft 2 settings voor delay tijd. "stretch" en "tape" Als Soundtoys dat ook zouden doen denk ik dat het wel ergens op zou gaan lijken.

heb je mijn voorbeelden gecheckt? Echoboy flikkert lettrelijk uit elkaar zodra ik aan de delay tijd ga draaien.

Nieuwe tape inleggen, koppen demagnetiseren,aandrukrol zuiver maken,hier en daar drupje olie....glijstangetje v/d dynacords zuiver maken......etc doe ik allemaal zelf.

Het gaat bij eentje meer om de electronica dan tape. Spring reverb doet het niet en de voorversterking is onbruikbaar zwak..

De RE-20 of de TB-3, of wellicht beiden?

De RE-20. TB-3 hoef ik sowieso niet. x0x doet het prima.

Waarschijnlijk een transistortje overleden ;)
Tja, keertje checken.

Overigens heeft forumlid MokuM een Memoryman Deluxe XO te koop. Geen tape delay emulatie (analoge BBD), maar wel erg mooie klank imo. Hij heeft een test gedaan met mijn sample. Ik pas omdat ik in de afgelopen 2 weken 3 tape delays heb gekocht. Deze vind ik ook erg dynamisch wat op een PA best heftig kan zijn.

https://soundcloud.com/detox-nation/memmandelay

Wat een fijne thread is dit zeg :).

(niet erg nuttige bijdrage verder :D).

Ik ben blij dat je het leuk vind.
Ik heb nog geen goede tape echo gevonden en ben daardoor nu langzamerhand een beetje naar een re-20 aan het kijken.

Als iemand een tape echotje voor mij heeft pm me dan^^ pedaaltje is mischien ook wel welkom

Wat is/doet die Zyvex Lo-Fi junkie precies? Is dat niet gewoon een tremelo/vibrato pedaal?

heb dit ding inmiddels aangeschaft.
hij gooit compressie in mix als je wilt.

instant board of canada imo.
dit ding gaat iig mijn pearl echo orbit vervangen in de liveset up.

Er staat een Roland RE-20 op marktplaats die iemand in een soort van RE-201 replica kast heeft gebouwd.
Onder het motto, wel de looks, niet het onderhoud :D
Is al 300 voor geboden :?

Bij deze bied ik mijn mooie Space Echo te koop aan.
Het betreft een bijzonder apparaat want het is een Roland / Boss RE-20 Space Echo pedaal omgebouwd naar een kopie van de welbekende RE-201. Een digitale RE-201 dus eigenlijk,
Alle maten zijn 1 op1 overgenomen van de 201 behalve de diepte. ( Dit om ruimte / gewicht te besparen ). Past ook in een 19" rack.
De echo ziet er nog zeer netjes uit en werkt naar behoren.
Aangezien ik de bypass functie niet gebruikte ben ik er nooit aan toe gekomen het echo / normal schakelaartje aan te sluiten.
Hij kan rechtstreeks op 220v worden aangesloten ( voedingskabel zit erbij ).

Een authentieke sound en look maar zonder de hoge aanschafprijs, ruis, onderhoud aan koppen e.d., hoge gewicht, tapes wisselen enz.
Liefst ophalen maar verzenden is ook mogelijk.

attachment.php

attachment.php

Attachments

• weird RE-20 1.JPG
    weird RE-20 1.JPG
    50 KB · Bekeken: 163
  • weird RE-20 2.JPG
    weird RE-20 2.JPG
    50,4 KB · Bekeken: 159
heel mooi gedaan maar uiteindelijk wel een beetje te duur...
Voor dat geld kan je bijna 2 2e hands boss re-20 pedaltjes halen...

Back