Gloomer - God's Men Of Sin - WIP, hulp nodig..

:D

Serieus... pak eens eens stopwatch en luister eens naar een DJ set van de commerciele boys.. Een set van het Ultra festival bijvoorbeeld..
Om de 80 seconden stopt de muziek weer voor een kut break.. Elke 80 seconden!

Niks dansen.. stilstaan zal je!!!

En na het melodieze breakje komt de volgende over de top beat met dezelfde big room bassnoot... voor de volgende 80 seconden.. :Z

:D

Serieus... pak eens eens stopwatch en luister eens naar een DJ set van de commerciele boys.. Een set van het Ultra festival bijvoorbeeld..
Om de 80 seconden stopt de muziek weer voor een kut break.. Elke 80 seconden!

Niks dansen.. stilstaan zal je!!!

En na het melodieze breakje komt de volgende over de top beat met dezelfde big room bassnoot... voor de volgende 80 seconden.. :Z

Waarom luister je naar die zooi dan? :D

Waarom luister je naar die zooi dan? :D

Ik vind sommige platen heus wel vet.. dikke sound. Maarrr, mix die platen dan door denk ik dan... Laat mensen dansen..

En daarnaast.. je komt het nu vaak tegen met uitgaan.. Afgelopen zaterdag was er een feest in Beesd.. Alleen maar dezelfde muziek.. 'Big room house'.. En, elke minuut een break..

Ik stoorde me ook zo aan al die kut breaks in trance vroeger.. allemaal dezelde indeling hadden die platen..
Daarom waardeer ik techno veel meer.. geen poespas.. knallen..

Ik heb wat moeite met dat italo-actige synthje zo in het begin, maar ik snap italo dan ook niet. Later als de track lekker op gang is gekomen, past het veel beter in de context. Verder sluit ik me graag aan bij de comment van Furious.

Lekker dansbaar istie zeker!

[Schop onder je kont modus aan] wees niet lui en stop met combineren en start met produceren ;) [schop onder je kont modus uit]

Hey thanks Raphie, ook voor de link. Ik ga me er eens aanzetten..
Je hebt goede oren man, er is idd veel van Vengeance gebruikt..
Maar weet je : ik heb meer dan 2000 euro betaald voor alle Vengeance cd's, dus mag ik hier of daar wel een sample nemen zeker ? *D

Mijn vorige "vorige" platen waren thans bijna allemaal gemaakt zoals jij zei, maar de laatste platen zijn idd vaak een herhaling van de vorige plaat.

Cheers mate !!

Ik heb wat moeite met dat italo-actige synthje zo in het begin, maar ik snap italo dan ook niet. Later als de track lekker op gang is gekomen, past het veel beter in de context. Verder sluit ik me graag aan bij de comment van Furious.

Lekker dansbaar istie zeker!

Thanks Bob, van harte.. blij dat je hem leuk vindt. ;)

Oh nee nee nee nee !!! Dit is echt niet mijn ding.

Thans thanks voor te luisteren Furious5 :biertje:

Haha, 4 keer 'nee', ik ben overtuigd :)

Nouja, maakt niet uit.. succes verder met de track..

Gewoon goed gedaan.
Hier en daar wat overkill van Fx-e.a. sounds maar volgens mij ligt dat aan teveel enthousiasme. :-)
Te veel willen en daardoor de essentie verliezen.
Maar dansbaar istie wel !!

Die stukken die erbij komen na 2:00 (net ervoor ook) vind ik er net teveel buitenvallen. De groove is lekker! Als je de "aparte" stukken weglaat, mis je denk ik de variatie. Ik zou proberen meer variatie aan te brengen, alleen dan wel rechter op de toonsoort.

De FX vind ik op zich niet teveel, maar misschien wel teveel soorten die erg druk zijn. Bv op 2:00. Doseer de FX en probeer een vette brug erin te zetten met een andere akkoorden progressie.

Ik vind dat valse wel vet 8)

Qua EQ is het denk ik iets te veel de V-vorm, er mag wel iets meer mid bij.
Als je op 1:46 nou begint met alleen dat valse (misschien zelf zonder drums)?

Voor het einde heb ik een bijpassende smilie: :?

Voor het einde heb ik een bijpassende smilie: :?

Ala ba ieda mor for eu oh por favor,
pa ie dam bala ka eule bor.
Beu reum beu nie a da bompaduur,
dit is de theorie van de heilige censuur.

Dat is een liedje van de Elegasten : "Wat heb je vandaag op school geleerd?"

https://www.youtube.com/watch?v=Ic4M4Dfqns0

Thanks voor de comments en het luisteren man.. Ik zal straks een update posten.. ;)

probeer een vette brug erin te zetten met een andere akkoorden progressie.

wow, daar vraag je me iets wat buiten mijn mogelijkheden ligt..

Maar heel erg bedankt voor te luisteren en de leuke comments, Elkuefo.. :P

Voor de geïnteresseerden, het product is af.. :D

Jullie kunnen hem hier beluisteren :

https://soundcloud.com/gloomer6/gods-men-of-sin-original

Thanks to the guys and girls of NFF, Synthforum.nl and the official Image-Line forum. It turned out to be great.. What did I change :

* sidechained a few things
* created one new melody
* added some cowbells
* 2'45 : added a vocal effect
* some more reverb on the master
* added a drumroll between 01.00 and 01.30
* more drumrolls throughout the track
* added a crash at the end
* eq'd sharp tones
* re-mastered it

Please enjoy !

Ala ba ieda mor for eu oh por favor,
pa ie dam bala ka eule bor.
Beu reum beu nie a da bompaduur,
dit is de theorie van de heilige censuur.

Back