Hey Raphie, dank je wel man voor de fantastische feed. Ik ga me er straks aanzetten en wat met je commentaren doen.. Kijk ernaar uit. Update volgt !
gewoon lekker xperimenteren, er zit niet voor niks een undo button op
Wat ook voor jou een goede simpele oefening is, is met een vst gewoon met een loopje mee te spelen, gewoon loopje aanzetten, vst met sawlead of piano o.i.d. Op ander kanaal en gewoon pingelen tot je de juiste toon gevonden hebt. Als je die dan als grondtoon aanhoudt kan je heel eenvoudig door +3, +5 en +7 toetsen te tellen vinden wat er bij past.
Even puur mijn mening hé: je weet nu wel wat ongeveer je stijl is, maar het wordt nu tijd om méér te gaan doen dan het combineren van willekeurige loops uit je vengeance library.
Je zoekt wel leuke loops bij elkaar en het mixen gaat ook steeds beter, je plakt de fx samples op de juiste plekken, maar het blijft een beetje hangen in het spelen met dezelfde blokkendoos.
Op zich is met samples niks mis, maar ik zou er iets meer mee gaan doen, knip,ze op, dwing jezelf voor de drums om alleen de one-shots te gebruiken en sleep zelf eens een ritme bij elkaar. Ipv iedere keer diezelfde shuffle hihat en percussieloops, Speel eens een bassline loop mee en probeer eens via een vst zelf tot een soortgelijk resultaat te komen. Maak eens een Gloomergroove ipv house essentials...
Kijk, Gloomer heeft leuke ideeen en wél smaak. Maar als jij niet meer uit je bronmateriaal haalt, dan blijft het dezelfde Vengeance blokkendoos.
[Schop onder je kont modus aan] wees niet lui en stop met combineren en start met produceren

[schop onder je kont modus uit]
Als voorzet, kijk ook hier eens rond en probeer eens een aantal zaken uit http://www.attackmagazine.com/technique/beat-dissected/deep-afro-house/