Gloomer - God's Men Of Sin - WIP, hulp nodig..

mag wel wat meer reverb op de synths en de perc imo! dan vloeit alles beter in elkaar over :)

Oei dat valse trek ik echt niet, sorry.

Verder zit het allemaal wel lekker in elkaar, de sample op het eind vind ik fantastisch :)

Ik heb maar één Vengeance-cd, dus ik weet niet welke loops van jou zijn en welke uit de collectie. Ik kan wel wat vertellen over de wijze waarop ik die samples gebruik, wellicht inspireert het om je arsenaal aan samples wat meer 'eigen' te maken. Ik gebruik ze voornamelijk voor de drums, maar pas op een later moment. Bijv. ik ben nu met een drum'n bass-track bezig, daarvoor heb ik eerst met Superior Drummer (virtueel drumstel, maar kan natuurlijk ook met allerlei andere drumplugs) een basisbeat neergezet. Eerst kick en snare, daarna hihat. Op het moment dat ik tevreden ben over deze beat -dat de basis wat mij betreft de energie heeft waar ik naar op zoek ben- ga ik met Vengeance aan de slag. Ik ga dan Vengeance kicks en snares layeren met mijn basisbeat, zodat ik ook de sound en punch heb die nodig is. Dit kunnen dus ook meerdere kicks bovenop elkaar zijn, evt getuned, gefilterd, compressie etc. Om het geheel wat aan te vullen/complexer/massiever te laten klinken heb ik bovenop de beat een drumloop van Vengeance gezet, waarvan ik een klein stukje loop en highpass-filter. Als de beat varieert/een andere drive krijgt pik ik een ander stukje uit de loop.

Op die manier zitten mijn beats vaak vol met Vengeance-samples, maar omdat de basis zo van mezelf is herken je ze niet zo makkelijk terug. De samples zijn aangepast aan mijn idee en niet andersom. Vocalen haal ik ook vaak van sample-cd's, maar daarbij werk ik ook wel enigszins op dezelfde manier. Ik heb bijv. eerst een akkoordenprogressie en dan pak ik een vocal die daarop past/die ik daarop kan tunen.

Anyway, wil niet je topic kapen om het vooral over mezelf te hebben, maar wellicht levert dit je wat ideeën op :)

Jammer dat Raphie het weer voor elkaar krijgt om met zijn negatieve ik vind het kut want het is niet gemaakt zoals ik het doe gezeik om een thread negatief te maken. Nu gebruikt ie hardware, morgen weer volledog itb... Wispelturig als dag en nacht. Is op zich niks mis mee, maar hou eens op met zo op de werkwijze van anderen afgeven als de anders is als de jouwe...

Nu OT, ik vind het een lekker trackie Gloomer. Ik sluit mij wel bij het bovenstaande commentaar aan, ik zou samples/loops ook iets meer opknippen/bewerken. Maar goed als jij 2k neerlegt hebt jij alle recht om die samples te gebruiken zoals je zelf wilt!

Niemand zegt dat iets anders moet, neem aan dat je kan lezen Djit, inhoudelijk commentaar was vorige week al gegeven. Tevens geef ik aan wat er beter kan. Als mensen aangeven dat hij een lekkere basslijn heeft, wat is er dan in godsnaam mis mee om aan te geven dat die kant en klaar als 8 maten loop uit een samplepack komt? Alsof dat een verboden onderwerp is en mensen zich "betrapt" voelen. Maar dat krijg je als je pronkt met andermans veren (of loops) dan val je gewoon een keer door de mand. Als je het een probleem vind natuurlijk. gloomer vind het geen probleem, ik ook niet, dus voor ons maakt het allemaal niet uit.
Maar jij en een paar anderen voelen zich ontzettend aangevallen als het over sampleloops gaat, misschiien eens wat meer naar je eigen productie technieken kijken voor je anderen een sneer wilt geven?

Lezen is al helemaal niet jouw sterkste vak, ik geef aan dat je keer op keer de sfeer op het forum weet te verzieken met je gezever...

Lezen is al helemaal niet jouw sterkste vak, ik geef aan dat je keer op keer de sfeer op het forum weet te verzieken met je gezever...

Ik zever niet, het is alleen maar gezever voor degenen die zich aangevallen voelen in de discussie.... En toevallig ben jij nou net niet degene die hier bepaald waar we wél of niet over mogen praten :doei:

Hey thanks guys,

Eurgh, wat meer reverb ? Ik heb al ontzettend veel reverb op de master gezet, dus ik denk niet dat ik nog individueel reverb ga zetten.. Trouwens, het nummer is af, ik ga er niets meer aan veranderen.

Voor de rest : dank iedereen die heeft bijgedragen aan mijn topic.. Ik ben blij dat ie toch zo goed ontvangen wordt. :okdan:

Gloomer heeft slechts het e.e.a. aan loops gecombineerd tot een track. Op zich niks mis mee, ieder z'n hobby

Maar dat krijg je als je pronkt met andermans veren (of loops) dan val je gewoon een keer door de mand. Als je het een probleem vind natuurlijk.

sympathiek! :okdan:

G. Maakt er geen geheim van, lijkt me geen probleem toch?

Ahaa. Je vind het werkelijk sympathiek van jezelf dat jij degene bent die er voor zorgt dat Gloomer door de mand valt omdat hij pronkt met andermans veren?

Ik begrijp dat die Vengeance cd's eigenlijk bedoeld zijn om niet te gebruiken omdat iedereen anders door de mand valt.

Maar eigenlijk valt iedereen altijd door de mand bij het gebruik van wat dan ook volgens die redenatie, dat gene wat je gebruikt is altijd gemaakt door een ander, en mag je dus eigenlijk niet gebruiken.

Ofzo.. ik begrijp niets van de redenatie in ieder geval dat je geen Vengeance zou mogen gebruiken of dat je daar wel of geen geheim van zou moeten en of mogen maken.

Ik ben compleet confused nu eigenlijk.. :D

Niemand zegt dat iets anders moet, neem aan dat je kan lezen Djit, inhoudelijk commentaar was vorige week al gegeven. Tevens geef ik aan wat er beter kan. Als mensen aangeven dat hij een lekkere basslijn heeft, wat is er dan in godsnaam mis mee om aan te geven dat die kant en klaar als 8 maten loop uit een samplepack komt? Alsof dat een verboden onderwerp is en mensen zich "betrapt" voelen. Maar dat krijg je als je pronkt met andermans veren (of loops) dan val je gewoon een keer door de mand. Als je het een probleem vind natuurlijk. gloomer vind het geen probleem, ik ook niet, dus voor ons maakt het allemaal niet uit.
Maar jij en een paar anderen voelen zich ontzettend aangevallen als het over sampleloops gaat, misschiien eens wat meer naar je eigen productie technieken kijken voor je anderen een sneer wilt geven?

Sorry Gloomer, ik wil toch even reageren op wat Raphie zegt, dus even off topic.

Raphie, ik waardeer je inhoudelijke feedback altijd enorm, dat weet je. En ik denk dat dat voor Gloomer ook geldt. Maar je comments over het gebruik van samples lijken toch aan te geven dat je er een bepaalde obsessie mee hebt. Ik heb geen moeite met tracks die deels uit samples zijn opgebouwd. Jij geeft aan daar ook geen moeite mee te hebben, maar je vindt het wel de moeite waard om het te noemen. Ik vergelijk dat een beetje met iemand die een track met 1 vinger tegelijk heeft ingespeeld in plaats van 10. So what? Mij gaat het om het resultaat. uit nieuwsgierigheid wil ik wel eens vragen hoe het gemaakt is, maar niet om iemand te "ontmaskeren". Het begint erop te lijken dat jij die aandrang wel voelt, terwijl je zegt dat het voor jou niet uitmaakt. Maar als dat zo is, waarom maak je het dan zo belangrijk?

Ik herinner me je feedback op mijn een-na-laatste track nog goed. Daar leek je mij ook op het gebruik van samples te hebben "betrapt". https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1723594&postcount=31. Hier geef je toch wel duidelijk aan dat het wèl anders moet.

Als Gloomer zou claimen dat hij die bass line zelf heeft bedacht en ingespeeld, vind ik dat je een punt hebt. Maar ik heb dat niet gelezen. Dus zie ik niet waar hiuj loopt te pronken met andermans veren. Ik was laatst bij de tandarts. hij gaf me een compliment dat ik zo goed floste. Ik kon niets terugzeggen omdat hij met zijn handen in mijn mond zat. Toen hij beter keek, zag hij dat het met dat flossen wel tegenviel waarop hij "Goh, val jij even door de mand". Maar ik had niets geclaimed. Gloomer evenmin.

Ik kan niet voor DJtt spreken, maar als iemand zich aangevallen voelt, kan het ook komen doordat zaken insinuerend en suggestief gebracht worden (deze zin is een mooi voorbeeld, ik zeg niet dat jij dat doet, maar stiekem bedoel ik het wel. Ik kan dan achteraf altijd zeggen dat ik het niet heb gezegd en het klopt ook nog). Als je dan tussen de regels doorleest, lees je ineens iets heel anders.

Hoe dan ook, Gloomer heeft een dikke track neergezet en ervoor gebruikt wat nodig was. Zo zie ik het ;).

Daarom dus, voor Glloomer is het geen probleem, voor mij ook niet, wij kunnen daar gewoon over bomen. Het probleem ontstaat doordat een paar anderen, die exact hetzelfde doen, zich blijkbaar aangevallen voelen.

Ik heb helemaal geen probleem met samples, ook niet met loop cd's, ieder z'n ding, er zijn anderen die een probleem hebben met het onderwerp bespreken, dat vind ik dus raar.

Is een beetje als anabolen onder body builders, je mag wel complimentenjes geven over hoe groot ze zijn, maar niet vragen hoe het komt, want dan gebruiken ze niet :D

Wel cool dat je mijn met one-shots samples en synths gemaakte muziek vergelijkt met vengeance loop libraries. Doe ik toch iets goed... :)

Is een beetje als anabolen onder body builders, je mag wel complimentenjes geven over hoe groot ze zijn, maar niet vragen hoe het komt, want dan gebruiken ze niet :D

Ja en natuurlijk.. net als in de wielrennerwereld.. daar werd het ook jarenlang ontkent en nu moet jij dus elke keer als klokkenluider signaleren dat er samples gebruikt zijn..
Waarom doe je dat eigenlijk? Omdat jij je ooit schaamde.. en verantwoording ging afleggen voor het gebruik ervan vind je dat andere mensen hiervoor ook aan de schandpaal genageld moeten worden ofzo???
Ik denk niet dat iemand, los van het wel of niet gebruiken van, zich prettig voelt bij jouw minachtende opmerkingen. Hou het lekker voor jezelf, reageer gewoon op de muziek.. of reageer niet en ga gewoon lekker verder met je eigen zoektocht naar gear en de experimentjes daarmee.... :)
Volgens mij ergeren heel wat mensen zich kapot aan jouw gezeur over sampel CDeetje dit loopje dat.. en dat zijn echt niet alleen de mensen die die sample CD's hebben.. ;)

Dat het moederdag is houdt niet in dat er zich een paar als moedertjes in de overgang hoeven te gedragen!

Raphie,

Doe nou ff relaxed man.
Jij gebruikte niet al te lang geleden ook samples en loops.
Evenals je vroeger helemaal wegliep met software.

Verandering van smaak is prima, maar waarom toch altijd die eenzijdige kijk op zaken?
Wat jij doet is ook leuk.
;)

:dj:

lekkere muziek luisteren is leuk..

Maar discussies lezen over Vengeance is even leuk :dubbel:

Dank aan iedereen die me een hart onder de riem heeft gestoken.. en dank voor te luisteren en de feedback !

Cheers mates ! ;)

Back