Als je vast loopt met teksten schrijven...

Tom Thomas

Oude club klinkt nog steeds het best
Hello,

heb je dat ook weleens dat je een paar te gekke regels hebt en dan niet kunt rijmen op dat laatste woord!?
Gek wordt je daarvan!

Ik heb van iemand eens een webadres gehad waarbij je het woord waarop gerijmd moest worden intikte, en dan kwamen daar ineens een hele stoot woorden te voorschijn die er allemaal op rijmden.
Super handig, alleen ik heb het adres niet meer....

Weet iemand hier toevallig de naam van die site of iets wat daarop lijkt?

Bedankt,

gr. Tom:)

kun je niet zo met de zin spelen dat je op een ander woord eindigt waar gemakkelijker op valt te rijmen?

Hmm, ik zou ook niet zo snel alles rijmen. Het is geen Sinterklaas!

Ik ben groot fan van Massive Attack en Tricky en die gebruiken zelden rijmwoorden en toch briljante texten.

Arv

Eén van de redenen waarom teksten in nummers, gedichten etc. rijmen is al eeuwen oud, het is namelijk makkelijker te onthouden!

Als je als artiest live moet optreden en een setlist van 20 nummers uit je kop moet leren is het wel zo makkelijk...

Het je met dance acts wat minder last van... "I fly so high in the sky" meer komt er meestal toch niet uit...:duivels:

Origineel geplaatst door Arv
Hmm, ik zou ook niet zo snel alles rijmen. Het is geen Sinterklaas!

Ik ben groot fan van Massive Attack en Tricky en die gebruiken zelden rijmwoorden en toch briljante texten.

Arv

helemaal mee eens! Rijmen doe je met sinterklaas. Het is een stijlmiddel en natuurlijk kun je dat hier en daar in een songtekst toepassen, maar dat betekent niet dat alles zou moeten rijmen.

Tip:

-kijk iedere dag minstens 5 x het journaal
-stop met het voeren van je hond tot ie de pijp uitgaat
-denk aan dat k*tweer waar we over 'n paar maanden weer mee te maken krijgen
-ga in een donker park onder een treurwilg op een nat, goor bankje zitten
-steek een malse joint in de brand
-ga bij alle mooie vrouwen die voorbijkomen bedenken waarom je ze NOOIT de jouwe zal mogen noemen

Laat nu die teksten maar komen !!!!!

mocht het dan toch nog niet lukken..............

-koop een terratec-geluidskaart.........

suk6

Origineel geplaatst door gemmetje
Tip:

...

-koop een terratec-geluidskaart.........

suk6

Zouden daarom zoveel mensen met een terratec kaart blues maken???

*zingt de terratec blues*

-C-

Mannen (en wellicht ook wat dames),

Bedankt!

Er zitten inderdaad een paar interessante links bij waarmee ik voorlopig wel vooruit kan.
Zo zie je maar wat voor een mooi forum dit is.
's Ochtends een vraagje posten en 's avonds het antwoord in huis hebben. Top!

:okdan:

gr. Tom

Back