Abandoned Places (acid, tekno)

The Untitled

Ouwe rot
https://soundcloud.com/theuntitled/abandoned-places

https://soundcloud.com/theuntitled/abandoned-places

Inmiddels in de 2e week van deze track, het is begonnen als een volledig uitgewerkte loop waar ik vorige week ook al een arrangement van had gemaakt, maar dat was het toch nog niet echt.

Vandaag weer opnieuw met een schone lei begonnen, met de uitgewerkte loop als basis.
Arrangement is nu beter, en om een isolater sfeertje neer te zetten heb ik er kraaien geluiden bij gedaan.

Style is acid, tekno etc? Die kant moet je het denk ik zoeken.
Soundcloud maakt er een sausage waveform van zie ik, een stuk worst, altijd lekker.

Gaaf... :)

Goede plaat maar die acid loop die er op 1:30 in komt is echt te afgezaagd

Dank jullie wel, of je hier nou nerveus van wordt of afgezaagd vind, tja ik weet niet, dat durf ik best op smaak te schuiven.

De nerveuze arpeggio komt uit een Dark Time die een Minibrute aanstuurt, deze kwam oorspronkelijk uit een berlin school project maar daar was ie toch wat te hyper voor.
De kick komt uit een Dijkstar Ridrum 909 module die out of the box nog door wat dingen heen is geweest en daarna in Ableton nog wat aan gedaan is (pitch en cutoff envelope volgens mij).
De 303 uit een xoxbox, en nog wat percussie spul uit een 606 en een xbase.

Dank jullie wel, of je hier nou nerveus van wordt of afgezaagd vind, tja ik weet niet, dat durf ik best op smaak te schuiven.

Verder prima track he, alleen de 303 lijn was gewoon niet echt spannend.

Vind hem niet zo.....kraaien sample doet me weinig....geluid is te steriel....sequences te simpel en de sound gaat mij niet diep genoeg.

Klinkt wel erg kritisch, maar je weet dat ik het beste met je voor hebt.,

Ik snap wat je bedoelt BRZ. In ableton heb ik er nogal een handje van om heel erg makkelijk te worden. De kraaiensample heb ik er op het laatste moment nog overheen gedaan omdat het anders echt te monotoon werd.
Ik waardeer je oprechte mening, wat betreft muziek hoeft men om mij er echt niet om heen te draaien.

Monotoon is niet erg, als je geluid dan maar veel kan doen........

Back