2018 live act tryout (acid techno/core)

The Untitled

Ouwe rot
He hallo allemaal!

De laatste weken zit ik aan een nieuw repertoire voor mn live act te werken. Deze setup bestaat uit een eurorack gedeelte waar veelal drum en synth modules etc in zitten, 2 xoxboxen, een mixer, beatstep pro sequencer en korg kaospad fx.

https://soundcloud.com/theuntitled/the-untitled-live-act-2018-tryout-online-for-a-limited-amount-of-time

Ik ben opzoek naar verbeterpunten in deze set. Vooralsnog zit ik zelf bijv. te denken om alles behalve de kick zachter te mixen zodat de kick nét iets harder uitkomt.
De opname van deze set heb ik nog ietsjes opgepoetst, iets meer laag, en die sausage limiter er lichtjes overheen.
Graag zou ik het eindsignaal in de toekomst door een hardware comp/limiter halen, bijvoorkeur eurorack, als iemand daar toevallig suggesties voor heeft hoor ik het graag.

In eerste instantie zoek ik vooral kritische punten, spuug uw (zure :) :) :)) gal! :P

Tja, een grotere setup is altijd wat lastiger afregelen dan een simpel laptopje, maar wel weer zo leuk voor het publiek om naar te kijken.

Af en toe een clap zou een leuke toevoeging zijn, verder harstikke tof :okdan:

Die kick, die mag soms ook wel eens niet 4 x 4 zijn.

Soms lijkt het of je sequencer niet lekker loopt...bijv in het derde "blok".
Wat meer stereo zal inderdaad nice zijn. Stereo delay?
Je gaat een beetje de Freddy Fresh kant op, waar FF net iets fijner rockt in gekke percussie dingetjes enzow mis ik dat nog bij jou.

Verder wat meer smeren in plaats van direct dicht plamuren;)

Vind die kick er wel lekker in knallen. (Y) Komt lekker boven de rest uit en alles baadt er vervolgens lekker in met zat ruimte qua frequenties voor de rest van de mix. Zo hoort dat! De acidgeluiden zitten ook lekker in de diepte en maken het lekker spacend.
Je percussie kan wellicht wat breder en iets dynamischer (subtiel) met random op je velocity (ook een beetje pannen). Beetje ruimtelijke reverb op de hihat staat volgens mij ook wel leuk in deze mix.

Heb persoonlijk wel dat het me na een minuut of 5 wat eentonig wordt allemaal. Maar ja, dat is de monotome stijl die dit is. Smaakkwestie. Ik zou het zelf veel afwisselender aanpakken. :P

Hoe dan ook productietechnisch klinkt imo allemaal zeker niet verkeerd. Kun je volgens mij wel mee aankomen op zo'n acidraveparty in de undergroundsferen.

wow, die is hevig man.. Ik heb 10 minuten geluisterd en toen ben ik beginnen skippen.. Eerlijk gezegd, skippen omdat de kick mij enorm irriteert. Geen enkele variatie in klank. En ofwel sucks het geluid van Soundcloud weer ofwel is het geheel toch redelijk slecht gemixed.. Sommige geluiden hoor je bijna niet (door de kick bvb) en dan hoor je de kick weer niet door te overheersende geluiden, daar zou ik allemaal eens goed naar kijken. Variatie en goed mixen is de boodschap. Succes ! ;)

Soms lijkt het of je sequencer niet lekker loopt...bijv in het derde "blok".
Wat meer stereo zal inderdaad nice zijn. Stereo delay?
Je gaat een beetje de Freddy Fresh kant op, waar FF net iets fijner rockt in gekke percussie dingetjes enzow mis ik dat nog bij jou.

Verder wat meer smeren in plaats van direct dicht plamuren;)

Ik denk dat ik weet welk moment je bedoelt, dit komt voor in een break waar ik daarna de sequencer ook net voor een moment stop om zich te herpakken. Ik ben dit in het verleden ook wel eens tegen gekomen met de beatstep pro, ik zal eens kijken of er ook updates voor zijn. (Y)
De xoxboxen zijn inweze dual mono, links de origenele bron met rechts een delay daarvan, alleen hoor je dat in de opname niet echt erin terug nee. Ik denk dat ik hier een dedicated module voor ga zoeken. Zit naar Flame FX6 bijv te kijken maar helaas nergens meer verkrijgbaar. Of een Erica Pico DSP.
Freddy Fresh is cool, kunstenaar :)

Vind die kick er wel lekker in knallen. (Y) Komt lekker boven de rest uit en alles baadt er vervolgens lekker in met zat ruimte qua frequenties voor de rest van de mix. Zo hoort dat! De acidgeluiden zitten ook lekker in de diepte en maken het lekker spacend.
Je percussie kan wellicht wat breder en iets dynamischer (subtiel) met random op je velocity (ook een beetje pannen). Beetje ruimtelijke reverb op de hihat staat volgens mij ook wel leuk in deze mix.

Heb persoonlijk wel dat het me na een minuut of 5 wat eentonig wordt allemaal. Maar ja, dat is de monotome stijl die dit is. Smaakkwestie. Ik zou het zelf veel afwisselender aanpakken. :P

Hoe dan ook productietechnisch klinkt imo allemaal zeker niet verkeerd. Kun je volgens mij wel mee aankomen op zo'n acidraveparty in de undergroundsferen.
Goed punt wat betreft die percussie, er is 808 en 909 percussie en ben van plan om die tegenover elkaar te pannen. Daarnaast heb ik de accent ingangen nog niet gebruikt en ga ik kijken wat ik daarmee kan bereiken. Reverb ook (Y)

Misschien is het een style keuze, maar voor een live set vind ik dit echt te monotoon. Vrijwel geen variatie in de 303 klank of pattern. Ook de bassdrum is wel errug monotoom. Al skippend had ik niet door dat dit een set van 30 minuten was, in plaats van een trackje :D. Alleen de breaks zorgen voor wat variatie. Als je met een wat subtielere bassdrum begint, en misschien wat minder overstuurde acid sound of zo, krijg je veel meer opbouw en spanningsopbouw in je set.

Succes!

Back