Malle Dieven - Energy (instr. new edit)

Devon-Miles

Ouwe rot
Had hem ook al in het hip-hop topic geplaatst maar ook nog even zo. (promotie he :D )

heel erg lekkere plaat maar bij wijlen wat repetitief.. Ook die stab mag af en toe achterwege gelaten worden, en niet het hele nummer doordrammen.. Succes ermee ! ;)

Hedde geen link naar je soundcloud voor mij want ik kan het nog steeds niet zien. :P

zitten hier ook platenbonzen en/of A&R's dan?

pro·mo·ten (promootte, heeft gepromoot)
1 bevorderen, reclame maken voor

(Bron: Vandale.nl)

Ik lees niets over platenbonzen en/of A&R's. Jij wel? ;)

On topic: Damn! Hoor ik Rush joh?! Lekker zeg! Dikke duim omhoog! :okdan: Geweldige groove hebben jullie gebouwd. Ik sluit me deels wel aan bij Gloomer, lichtelijk repetetief. Doe even een kleine progressie ergens :).

Mja, als je de gemiddelde hip-hop beat hoort zonder vocalen dan is het in principe een sample, wat kicks en snares en hats, fills etc. elk soort iets zou dan in aanmerking komen voor repetitief of je moet met iets extreem varierends komen transponerend, dikke akkoordenschema's.. ik denk dat de kracht soms ook ligt in iets wat gewoon simpelweg blaast en niet al te complex is. Dit is meer gebouwd op de sound zelf wat eigenlijk ondersteunt moet worden door net zulke stuwende vocalen of refrein zodat je een geheel krijgt. Klopt als je de instrumental hoort dat je dan wellicht denkt hmm weer dat of dat. Maar ik ben dan ook iemand die nooit te uitgebreid is in zijn producties, dat laat ik aan de dokter over :D

Het is een hiphop beat... repeterend is gangbaar..

zoals dit.. dikke plaat, 1 loopje :)

Het ging me niet zozeer om herhaling in de blokjes, maar in de toonaard. Kan geen kwaad toch om een paar maten iets omhoog of omlaag te gaan? Ben geen hiphop guru, dus misschien zit ik er wel helemaal naast... Die genres ook.

zitten hier ook platenbonzen en/of A&R's dan?

Hooguit een paar gekkies die zichzelf hebben ingeschreven bij de kvk als label en zich zo voordoen.... Maar de echte bigboys hebben het natuurlijk te druk om een forumpje te checken waar matige muziek geupload wordt.

Hooguit een paar gekkies die zichzelf hebben ingeschreven bij de kvk als label en zich zo voordoen.... Maar de echte bigboys hebben het natuurlijk te druk om een forumpje te checken waar matige muziek geupload wordt.

Wat een extreem matige, zelfrelativerende of arrogante (weet nog niet hoe ik hem precies moet opvatten) opmerking. al helemaal als je zelf muzikant bent en altijd openstaat voor progressie, contact met anderen en verbetering van jezelf en je producties.

Kan me anders nog best voorstellen dat een A&R hier zou checken.
Instrumentale Hip Hop lijkt me vooral in Nederland erg moeilijk aan de man te brengen, is er al iemand of iets op die markt?

FTG 4.5, begint net van de grond te komen hier maar dat is niet perse mijn intentie en deze productie zou daar ook totaal niet voor in aanmerking komen, ik heb nog wel wat bredere, openere beats met chords en toestanden. dit is voor mij meer categorie banger en gaan op de mic.

Ben overigens ook een mix aan het vinden nu tussen beats, modulair en synths, nord electro enzo.. het is nog even wachten tot ik iets heb wat het posten waard is.

Wat een extreem matige, zelfrelativerende of arrogante (weet nog niet hoe ik hem precies moet opvatten) opmerking. al helemaal als je zelf muzikant bent en altijd openstaat voor progressie, contact met anderen en verbetering van jezelf en je producties.

De waarheid is hard gap! Maar omdat je blijkbaar "open staat" voor verbetering van je productie(s) heb ik je track eens geluisterd zodat ik een eerlijk oordeel kan vellen.

Het is niet slecht maar er ontbreekt wat en dat is zang, of rap, of bars, of hoe je het noemen wilt. Het lijkt mij voor een MC ook erg lastig om hier iets overheen te spitten.

Volgens mij beginnen die "training sessies" ook altijd met een standaard beat die gebite is van iemand anders waar keihard overheen gerhymed wordt en wat later pas een beetje wordt uitgebouwd. Dit is eigenlijk al een nr met breaks, intro's en eindes.

Het is ook wel een erg "volle" track voor het gehoor, en ook een beetje langdradig, maar dat wordt wellicht minder met een MC. Misschien is het ook iets om je arrangement (dus niet je mix) eens op de schop te nemen.

Kan me anders nog best voorstellen dat een A&R hier zou checken.
Instrumentale Hip Hop lijkt me vooral in Nederland erg moeilijk aan de man te brengen, is er al iemand of iets op die markt?

Het is natuurlijk niet voor niets dat dat bijna niet voorkomt... Rap is onstaan onder jongeren in de achterbuurten van NY. Ze waren te arm om dure drumcomputers of andere instrumenten te kopen, dus begonnen ze wat te klappen en te trommelen met de handen, en later te beatboxen. Gecombineerd met rhymen etc enz. Het gaat juist om die "zang"!!

Opzich wel grappig, die arme jongens deden meer met minder, terwijl hier op het forum de meeste juist minder met meer doen :D:D

Wat een fijne Hip Hop les geef je daar zeg, dacht dat 't iets Limburgs was en dat je het met Fruity Loops moest maken?!

Eeuwige dank

Het is natuurlijk niet voor niets dat dat bijna niet voorkomt... Rap is onstaan onder jongeren in de achterbuurten van NY. Ze waren te arm om dure drumcomputers of andere instrumenten te kopen, dus begonnen ze wat te klappen en te trommelen met de handen, en later te beatboxen. Gecombineerd met rhymen etc enz. Het gaat juist om die "zang"!!

Opzich wel grappig, die arme jongens deden meer met minder, terwijl hier op het forum de meeste juist minder met meer doen :D:D

Ik vind een interessant fenomeen de manier waarop je reageert. Ik ben een "arme" jongen en heb alleen maar een pc om muziek te maken en een zeer bescheiden zanginstallatie voor vocals. En ik doe net zo weinig als anderen met veel gear. Kortom, wat maakt het uit? We musiceren toch voor ons eigen plezier en met constructieve feedback aan elkaar geven kunnen we stappen verder.

Dus de sociale status zegt eigenlijk niets. Verder kan ik weinig feedback (inhoudelijk) over de track geven omdat ik niet zo thuis ben met hip hop, maar ik weet zeker dat de TS goed bezig met zijn eigen sound is :okdan:

De waarheid is hard gap! Maar omdat je blijkbaar "open staat" voor verbetering van je productie(s) heb ik je track eens geluisterd zodat ik een eerlijk oordeel kan vellen..

Hallo, als hiphop liefhebber ga ik even iets zeggen wat ik al in een andere thread gezegd heb.

Deze track (en de andere tracks van z’n cd sampler) zijn serieus een van de betere tracks die ik in tijden gehoord heb… en ik vind serieus dat het zulke kwaliteit is dat je er internationaal iets mee kan..

Dit nummer is mss wat te gevarieerd voor een rap track maar de beat is echt wreed.. Die stuwende bas maakt deze track echt vet… Volgens is er ook niet gezegd dat er een rapper mee aan de gang moet..

Je commentaar is eigenlijk dat er een rapper ontbreekt… Maar dit zijn beats die een producer post en waar een rapper z’n ding op kan doen.. je moet toch ergens mee starten he :-)

Ik vind juist de herhaling in de tracks erg sterk..

Wat wel klopt is dat de kids in het begin met weinig spullen aan de gang gingen omdat die gewoon erg prijzig waren. De sampler maakte het mogelijk om toch catchy samples te gebruiken en dikke tracks te maken. Helaas is dat door (te) strenge wetgeving de nek om gedraaid.. Met als gevolg dat er vandaag de dag veel irritante workstation shit uitkomt met synthesizer sounds en kunstmatige orchestral bullshit…

zonder dit topic te willen hi-jacken wil ik toch ff dit posten.. een classic track gemaakt met minimale middelen: enkel een casio keyboardje van de Bart-Smit ;)

Damn.. deze track blijft zo goed. Absolute hiphop attitude - street en rebels!

Laatst gewijzigd:
De waarheid is hard gap! Maar omdat je blijkbaar "open staat" voor verbetering van je productie(s) heb ik je track eens geluisterd zodat ik een eerlijk oordeel kan vellen.

Het is niet slecht maar er ontbreekt wat en dat is zang, of rap, of bars, of hoe je het noemen wilt. Het lijkt mij voor een MC ook erg lastig om hier iets overheen te spitten.

Het is ook wel een erg "volle" track voor het gehoor, en ook een beetje langdradig, maar dat wordt wellicht minder met een MC. Misschien is het ook iets om je arrangement (dus niet je mix) eens op de schop te nemen.

Dit is al een beter antwoord dan je eerste omdat ik dat echt niet serieus kon nemen.

Deze track is ooit opgenomen met een rapper maar je begrijpt (ik weet niet of jezelf ook o.a hip-hop produceert) dat elke rapper een eigen flow dus ook beats kiest om over te spitten. de ene houdt van gewoon strakke kick snare combi terwijl de andere van hakkelige lazy (late hats) beats houdt. Dit is duidelijk een ''volle'' banger, ook zo bedoelt, niet perse als instrumentale track maar er moet gewoon een goede mc voor zijn, sterker nog dat duurt soms jaren voordat een rapper een beat pakt zo van damn die flow voel ik. Of je werkt samen met een rapper een beat uit, er zijn vele wegen. in geen geval was dit bedoeld als puur instrumentale beat.

Hij kan wellicht iets korter, dat is inderdaad een puntj als je niet wil dat een track langer dan 2:30 duurt ofzo. Ik ben absoluut geen Delic dus mijn kracht moet elders vandaan komen en maak naast hiphop ook techno (daar ben ik eigenlijk in 1999 mee begonnen)
Maar er zijn idd simpele tracks uit 1 sample en een steengoede mc en je hebt een track, soms een supermooi uitgewerkt arrangement song met rapper, er zijn zoveel manieren en soorten tracks.

nu even alles terzijde en naar de instrumentale beats toe.. dit vind ik echt geniaal:

https://soundcloud.com/oster-prod/ster-french-girls

Back