krakende en soms uitvallende monitors

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Ik heb 2 spirit absolute 2 monitors die aangesloten zijn op een samson servo 260 versterker, waarop weer een spirit folio notepad mixer is aangesloten met geluidsbronnen,

wat gebeurt er nu, soms beginnen ineens zomaar de monitors te kraken en soms valt t geluid op 1 monitor ineens weg. Als ik dan t volume verder opendraai, kraakt t even en komt het geluid weer gewoon terug,

dit gebeurt dus alleen soms,

ik denk zelf dat t in de mixer zit, wat denken jullie? hoe kan ik dit oplossen of moet ik naar de winkel?

groet,

Prime

Het is maar een gevoel hoor, maar ik denk eerder dat het in je versterker zit.
Trek die mixer eens van de versterker af, en sluit een andere bron op je versterker aan (1tje waarvan je 100% zeker weet dat ie niet kraakt, fatsoenlijke ceedeespeler ofzo).
Kraakt ie dan nog ? Versterker (waarschijnlijk) of monitors (kan ook) gaar.
Uitgekraakt ? Mixer kaduuk.

Je hebt het over "het volume opendraaien". Doe je dit dan op de versterker of op de mixer ??
Dat knopje moet je ook eens nakijken !

suk6

Meer kans dat kabels en of stekkeraansluitingen van kabels je parten speelt. Ik zou die ook even nakijken. (beetje rommelen enzo)

En dat van die mixer kun je testen door iets anders eraan te hangen en dan te luisteren of hetzelfde nog steeds optreed. Dan is het bingo. En zo kun je onderdeel voor onderdeel uitwisselen om dat te testen.

Mijn makker heeft precies dezelfde combo en ook precies dezelfde problemen. Het is bijna zeker je versterker. Een beetje prutsen aan de jacks in de uitgangen op de versterker wil namelijk ook nog wel eens helpen. Echt bagger die Samson's. :r

t is niet de versterker geloof ik, maar de mixer blijkt nu,

heb net minidisc op verstker aangesloten en zo'n 10 minuten op redelijk volume muziek gedraait en er gebeurde niks,

maarja weet niet zeker want t gebeurt dus maar heel soms...

BTW , ben eigenlijk heel tevreden met mn samson hoor

Back