verschillende MIDI kanalen aansturen met software sequencer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Oh ja, natuurlijk..de drivers heb ik geinstalleerd! Hij zend en ontvangt MIDI signalen (midi note on/off, midi beat clock,...) No problem!

Een probleem als dit is niet gemakkelijk op afstand op te lossen:
- heb je alle drivers/software geinstaleerd.
- aan welke poorten van de MT4 zitten je synths.
- Wijs je in je softwareprogramma de juiste poorten aan de midikanalen.
- enzovoort...

tja, bij mijn MC-307 gaat dit toch echt NIET vanzelf, en moet je toch echt helemaal zelf instellen of je m aan stuurt met n keyboard (wanneer ie dus reageert op t geselecteerde kanaal), of met n sequencer (waarbij elk midi kanaal afzonderlijk aangestuurd kan worden). Een MC-303 is geen MC-505.

Origineel geplaatst door ikke
Oh ja, natuurlijk..de drivers heb ik geinstalleerd! Hij zend en ontvangt MIDI signalen (midi note on/off, midi beat clock,...) No problem!

Ik zou toch Unitor8 control downloaden, als ik jou was. Hiermee kun je je midi-in routen naar verschillende midi-out's.
Is het proberen waard. De sequencer die de rest aanstuurt moet dus in Input 1 van de MT4 en de synths die hij aanstuurt aan de verschillende midi-outputs van de MT4. In Unitor8 control kun je dan aangeven dat input 1 gekoppeld is aan output 1 en aan niks anders...

Via Logic gaat het net zo: kies een track... kies in die track een output (één van de 4, in dit geval output 1 want daar hangen je andere apparaten aan)... kies één midikanaal per track... en gaan...

Origineel geplaatst door P-Five
Ik zou toch Unitor8 control downloaden, als ik jou was. Hiermee kun je je midi-in routen naar verschillende midi-out's.
Is het proberen waard. De sequencer die de rest aanstuurt moet dus in Input 1 van de MT4 en de synths die hij aanstuurt aan de verschillende midi-outputs van de MT4. In Unitor8 control kun je dan aangeven dat input 1 gekoppeld is aan output 1 en aan niks anders...

Via Logic gaat het net zo: kies een track... kies in die track een output (één van de 4, in dit geval output 1 want daar hangen je andere apparaten aan)... kies één midikanaal per track... en gaan...

Die driver heb ik geinstalleerd (dat is een gemeenschappelijke driver voor de emagic series, toch?)

Die driver heb ik geinstalleerd (dat is een gemeenschappelijke driver voor de emagic series, toch?)

Neen, dit is geen driver maar een op zichzelf staand programma...

'Elk kanaal ik kies in softsequencer triggered de part die ik op dat moment selecteer op mn hardware synths!'

Dit is dus het probleem!! :confused:

Snappie?

ik snap je probleem. kan het niet oplossen voor je. Ik denk dat je ook eens goed naar je synths moet kijken en de handleiding nog eens doorspitten. Ik kan je geen kant-en-klare oplossing geven omdat ik zelf geen enkele synth uit jouw verzameling heb.

snappie...

Ja, begrepen! Case closed. :koffie: Koffie?

Ja graag... melk en twee zoetjes.

Lukt het nu?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back