OTO Madness

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Meet my new friend OTO, hij maakt alles stuk... :P
samen met de PCM92 voor een heerlijk badje voor de Miami

Is dat een OTO beschuitje ? digitale 8-bit mayhem? *D

yep, Miiami en OTO op TR-8 door Pultec & API 2500

96x beluisterd en geen commentaar ? 8D

Nou ja, Raphie.. eerlijk gezegd heb ik beter van je gehoord. Deze kon me niet blijven boeien.. Té repetitief sowieso.. Misschien een gesproken tekst hier of daar bijvoegen ? Ik weet het niet.

Anyway, good luck !! ;)

Niemand iets te zeuren? :D

Het kabbelt voort.. geen spanning qua melodie.. geen arrangement..
Hetzelfde als normaal alleen nu door een bitcrusher gehaald..

Maar het is ook meer een OTO demo toch? Je hebt er geen moeite in gestoken qua compositie toch? Het is gewoon een 1 bar loopje..

Klopt, wél een megavet gefilterd én zelf ingespeeld 1 bar loopje :D géén vengeance meuk :D

Laatst gewijzigd:
meuk

de meuk zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [møk] waardeloze spullen bij elkaar Voorbeelden: `Gooi al die oude meuk toch een keer weg!`

Ik vind Vengeance niet waardeloos.. :erm:

Integendeel, je kunt er ontzettend veel mee doen.. als je ze maar op de juiste manier gebruikt. De oneshots bijvoorbeeld, de effecten, uplifters en downlifter.. zijn allen retecool en van uitstekende kwaliteit.

8o

Klopt, wél een megavet gefilterd én zelf ingedpeeld 1 bar loopje :D géén vengeance meuk :D

Jij blijft steeds zeuren over samples en loopjes, blijf ik zeuren over jouw meuk.

Ik weet zeker dat 95% van de Vengeance loopjes spannender klinken dan die zelf ingespeelde cliche cleane meuk beats zonder dan ook maar enige dansbare swing.

Dus ja er is wel wat te zeuren. :luv:

en nog is het je gelukt een mega saai stukje te maken.
goed hé? :okdan:

Gelukkig vind ik het wél vet, het heeft groove, drive, beukt als een malle, je hoort lijntjes die er niet zijn, en het zijn alleen maar drums, ik ben wel superblij met OTO, doet gave dingen.

Maar goed, smaken verschillen. en dat geeft niks. Tis gewoon maar ff 8 maten drums natuurlijk, maar de variatie zit hem in het filter, als je dat saai vind dan zittten we echt op een totaal andere golflengte, ik kan hier uren naar luisteren namelijk :)

Jij blijft steeds zeuren over samples en loopjes, blijf ik zeuren over jouw meuk.

Ik weet zeker dat 95% van de Vengeance loopjes spannender klinken dan die zelf ingespeelde cliche cleane meuk beats zonder dan ook maar enige dansbare swing.

Dus ja er is wel wat te zeuren. :luv:
Ik dacht waar blijft ie nou, beter laat dan nooit :luv:

Geen zin in, had even zin om dit megavette filter te delen. Klinkt imho gewoon mega dik.

Die OTO is idd een leuk dingetje.. leuk gestyled ook.. tres chique..

Lekker ding hoor die OTO, vaak getwijfeld om er ook een te kopen. Bitcrushers rulen dik over drumzzz...instant BH808303 tekno

En ja swing......als ik ergens een hekel aan heb is het wel fucking swing.

Ik wil repetererende robot maschine beats, ohne emotion

Niemand iets te zeuren? :D

Je begint je qua sound steeds meer te conformeren aan wat synthforum van je verwachten:
pretentieuze voorspelbare voortkabbelende hipster meuk met gear die goed bij je outfit past.

Nee.. niets te zeuren... misschien moet je nog een snor laten staan...

hipster-mustache-brigade1.jpg

-C-

Lekker ding hoor die OTO, vaak getwijfeld om er ook een te kopen. Bitcrushers rulen dik over drumzzz...instant BH808303 tekno

En ja swing......als ik ergens een hekel aan heb is het wel fucking swing.

Ik wil repetererende robot maschine beats, ohne emotion

Psies.. koud machinaal gesequencede beats, met een kille oostblok saus er overheen.. :)

zoiets

Ik snap dat het meer gaat om de filterdemonstratie, maar toch:

Sinds de overstap van voornamelijk software naar hardware ben je er qua composities flink op achteruit gegaan. Ik was ook geen fan van je commercieel klinkende trance tracks, maar had wel het idee dat het gestructureerde tracks waren met het merendeel van alle te verwachten elementen bij dat soort muziek. Als je op die toer was verder gegaan had je zeker wel enig commercieel succes kunnen behalen. Het leek er in ieder geval op dat dit één van je doelen is en IMHO heb je een hele verkeerde beslissing genomen. Nu lijkt het enkel nog te gaan om een zo dik mogelijke sound te behalen en heb ik nog niets gehoord dat qua structuur of opbouwende sfeer ook maar enigszins in de buurt komt van oudere tracks.

Dat gevoel heb ik dus totaal niet, wel dat ik me minder aan conventies hou, maar haal veel meer voldoening uit m'n werk. En aantal volgers en plays op soundcloud is alleen maar gegroeid.

Ik heb een ander publiek gekregen en doe nu meer dan ooit wat ik zelf wil. Zo zie je maar wat de een niks vind wordt de ander juist héél blij van. Ik ben zelfs door 2 agenten benaderd of ik interesse heb in het doen van livesets, maar daar heb ik geen trek meer in, te oud, te druk en te zuinig op m'n soullen om te gaan slepen. maar het streelt m'n ego wel :D ben helemaal in mijn element

Back