Omzet CD industrie in de UK

C738

Meubilair
Ondanks al het geschreeuw over mp3 piraterij zoals kazaa is in engeland de CD-markt stabiel gebleven en op sommige vlakken is de omzet zelfs gestegen.

Lees het hier

Voor al het verschil van de gemiddelde CD-prijs tussen nederland en engeland viel me op
21 euro tegenover 14 euro gemiddeld.

Wat denken jullie? Zou een prijsverlaging jou aanzetten tot het kopen van meer CD's en (mocht je het doen) minder downloaden?

Voor mezelf geldt: veel CD's op mijn verlanglijstje heb ik eerst geluisterd via internet.
Als de prijzen met 25% dalen dan zou ik zeker weer CD's gaan kopen.

-C-

Ik koop zowiezo al m'n muziek. Niet dat ik de prijs nu lekker goedkoop vind maar het is toch net iets lekkerder voor m'n gemoedsrust. Zal zelf ook niet snel gratis voor iemand werk verzetten. Wanneer iemand z'n muziek gratis aanbied dan is dat natuurlijk ook :okdan:

Als ze in prijzen zouden dalen(de cd's), dan zou ik:
1) niet steeds naar een dvd versie kijken...
2) misschien mij niet meer beperken tot een paar artiesten waar ik naar luister

de rest zit ik nog ff te bedenken=)

Als de prijzen hier met 1/3 zouden afnemen, zou ik misschien wel 2 x zoveel ceedees kopen !
Zo af en toe wil ik wel eens 'n mp3-tje downen als ik bij m'n broer op bezoek ben (wegens thuis geen internet, en op het werk alleen dat traaaage isdn), maar dat blijft echt bij zo af en toe eens 'n trackje.
Vooraf cd's beluisteren doe ik zowiezo nooit ! Ik laat me liever verrassen. Gewoon cd'tje uit het rek vissen, ff achterop kijken, kennen we de artiest ?, kennen we toevallig ook nog 'n trackje?, kopen die handel, de rest horen we thuis wel.
Werkt perfect !

De muziek waar ik van hou is bijna niet meer nieuw te krijgen, dus ik ben wel gebonden aan Kazaa of 2de hands marktjes, maar als er (en het is dun bezaaid) een goeie hedendaagse artiest uitkomt die kwaliteit brengt koop ik de cd wel (de laatste was geloof ik Robbie Williams-live at the royal albert)...

Leuke van kazaa vind ik wel dat je er allerlei bootlegs en speciale versies van nummers kunt downloaden. Zo heb ik gisteren een instrumentale versie van eminem-without you gedownload omdat we een eigen tekst ervoor willen maken (voor een feesie) Ook heb ik de MTV unplugged van George Michael gedownload, waanzinnig mooi en niet op cd/dvd te krijgen.

Voor goede artiesten heb ik respect. Dus koop ik de CD.. Prijs ondergeschikt.
Ik snap niet dat mensen wel 2000 Euro voor een minimoog uit kunnen geven en niet 21 euro voor een CD.

Ongeveer hetzelfde als een lease auto hebben en 200 euro per maand bijbetalen en dan in de kantine een vieze soep pakken voor 35 cent ipv een lekkere soep voor 40 cent..

Of vieze boter kopen waar je 5 maanden mee doet of lekkere boter die maar liefst 1,50 euro duurder is... Gevolg.. vijf maanden elke morgen een lekkere boterham voor maar liefst 30 cent per maand.

Of misschien is het toch helemaal anders..

Q:

De Engelse muziekindustrie wist zijn omzet op peil te houden door de prijzen voor cd's te verlagen. Dat leidde tot meer cd-verkopen..

Nu het bewijs er is hoop ik dat de NL platenindustrie ook is gaat verlagen!
:(

als cd's goedkoper zouden zijn zou ik er meer kopen. zowiezo omdat 't vaak wel tof is om 't originele hoesje te hebben enzo. + wat JB zegt, als een artiest goed is dan zie ik 't als een soort 'artist support'. maar d'r is ook erg veel muziek die ik 'wel leuk' vind maar net leuk goenoeg om €20,- aan uit te geven. downloaden dus. en ook gekochte cd's gaan hier direkt de computer in om geript en op mp3-cd gezet te worden voor in de auto.

Ik heb trouwens meer dubbele gekochte CDs dan gecopieerde CDs. :)

Maar goed. Dat terzijde.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik heb trouwens meer dubbele gekochte CDs dan gecopieerde CDs. :)

Maar goed. Dat terzijde.

:confused: je kan toch maar 1 cd tegelijk beluisteren of heb jij fysiologische extraatjes waar ik nix van weet?

Voor goede artiesten heb ik respect. Dus koop ik de CD.. Prijs ondergeschikt.
Ik snap niet dat mensen wel 2000 Euro voor een minimoog uit kunnen geven en niet 21 euro voor een CD.

Ongeveer hetzelfde als een lease auto hebben en 200 euro per maand bijbetalen en dan in de kantine een vieze soep pakken voor 35 cent ipv een lekkere soep voor 40 cent..

Of vieze boter kopen waar je 5 maanden mee doet of lekkere boter die maar liefst 1,50 euro duurder is... Gevolg.. vijf maanden elke morgen een lekkere boterham voor maar liefst 30 cent per maand.

Of misschien is het toch helemaal anders..

Moet jij eens een gratis alternatief voor die boter en die auto aanreiken. Dan zit heel Nederland morgen in zijn ge-crack-te auto, in de file op zijn boterham te knagen die extra dik besmeerd is met via Kazaa gedownloade boter ;)

Origineel geplaatst door Arv
:confused: je kan toch maar 1 cd tegelijk beluisteren of heb jij fysiologische extraatjes waar ik nix van weet?
Nee, maar als je een CD echt goed vind dan luister je die vaak. En dan kan het voorkomen dat ie slijt (omdat je hem altijd bij hebt). Natuurlijk kan je die CD dan copieren, maar dat doe (en kan) ik niet omdat ik geen brander heb (of wil hebben). Of je verliest een CD of leent hem altijd uit... Zo heb ik van Digable Planets, Gunshot en UDS en nog wat andere CD van vroeger meerdere exemplaren. Soms zelfs vinyl en CD terwijl ik niet eens een platenspeler heb. Ik heb ook DVDs zonder dat ik een DVD speler heb. Puur voor de heb. :)

167841-music-resized200.JPG

Noem me 'n gek'!

En nu weer on topic!
Kijkt iemand trouwens ooit in de aanbiedingen bakken. Daar staan namelijk CDs voor een lage prijs. Kopen jullie die wel?

En nu weer on topic!
Kijkt iemand trouwens ooit in de aanbiedingen bakken. Daar staan namelijk CDs voor een lage prijs. Kopen jullie die wel?

Soms wel, maar de platen die ik juist leuk vind staan meestal niet in de uitverkoop.
Ik zoek ook vaak een winkel waar die ene plaat die ik zoek net effe goedkoper is, kan soms wel 5 E schelen..

Moet jij eens een gratis alternatief voor die boter en die auto aanreiken. Dan zit heel Nederland morgen in zijn ge-crack-te auto, in de file op zijn boterham te knagen die extra dik besmeerd is met via Kazaa gedownloade boter

Daar ben ik het niet helemaal mee eens....
Liften is een gratis alternatief voor een eigen auto, maar heb jij dat al ooit gedaan ???
Zwartrijden in het openbaar vervoer -> hetzelfde verhaal
En kom nu aub niet met "zwartrijden is strafbaar", want dat is het schenden van copyright ook.

De cd's uit de aanbiedingbakken daar heb ik ook vaak veel aan gehad...
alleen wordt je soms moe van dat ze dat fff niet hadden kunnen sorteren op alfabet

www.juno.co.uk is blij met me ;)

tja..je kan wel zeggen dat het allemaal te duur is (ik vind dat ook hoor) maar dan is gewoon je enige legitieme alternatief om het *niet* te kopen..... of op zoek te gaan naar goedkope legale muziek...... ik ga ook geen minimoog kopen omdat ik die te duur vind voor mijn budget/gebruik, maar dat betekent dus niet dat ik er maar eentje ga jatten uit de winkel..misschien beetje extreme vergelijking maar daar komt het uiteindelijk wel op neer... misschien een hele grote winkel met heel vervelend personeel (=grote platenmaatschappij) maar nog steeds een winkel met mensen die er hun brood verdienen..

zelf denk ik dat de grote labels snel iets moeten verzinnen, anders gaan ze bij bosjes failliet met al die rotzooi die ze maar uitbrengen en moeten blijven pluggen met miljoenen-budgetten

Origineel geplaatst door gemmetje
Daar ben ik het niet helemaal mee eens....
Liften is een gratis alternatief voor een eigen auto, maar heb jij dat al ooit gedaan ???
Zwartrijden in het openbaar vervoer -> hetzelfde verhaal
En kom nu aub niet met "zwartrijden is strafbaar", want dat is het schenden van copyright ook.

Hee chill!! Was maar een geintje ;)

Je vindt bij mij nauwelijks tot geen illegale muziek. De kopietjes die ik heb zijn echte backups, dus de originelen heb ik ook in mijn bezit. Een MP3 CD werkt nu eenmaal een stuk relaxter in de auto.

Wat ik weleens doe is een volledige c.q. 12" versie downloaden van een track die op een gekochte mix-cd staat. Ik heb dan zoiets van "heb er al voor betaald". De CD's zijn in Nederland associaal duur. Gooi eerst die belasting er maar eens vanaf.

En dan nog wat voor de platenmaatschappijen: ROT OP MET DIE KOPIEERBEVEILIGINGEN!! ZE HELPEN TOCH NIET!! Goed willende mensen raken hierdoor alleen maar gefrustreerd aangezien veel DVD spelers (met name die CD-R, RW en MP3 ondersteunen) deze CD's niet af kunnen spelen. Heb dit nu al een paar keer meegemaakt. Betaal je verdomme meer dan 20 euro voor een CD, kan ik hem niet in de woonkamer afspelen... moet ik hem eerst boven gaan rippen :frons:.

:bekdicht:

Ik gebruik mn CD-brander voornamelijk voor het creëren van verzamel-CD's en backups, van muziek die ik legaal heb.
De enige reden waarom ik soms gebruik maak van Kazaa, is om een nummer te zoeken dat ik in de platenzaak niet kan vinden (veelal jeugdsentiment).

Uiteraard vind ik een lagere CD prijs niet verkeerd, maar is idd geen excuus om iets te gaan jatten (slechte verkrijgbaarheid waarschijnlijk ook niet, maar dat is dan toch weer dat stukje opportunisme dat boven komt :D ).

groet

Tom

Het is ronduit belachelijk dat je zoveel neer moet tellen voor CD's.
Originele CD's koop ik ook liever. Mooi boekje etc. bedrukte CD.

Hier in het noorden zie ik trouwens het assortiment van de free record shop stevig slinken.
'Vroeger' kocht ik bijna elke maand een CD. Toen waren ze nog 40 gulden, dat is... ehm... iets meer dan 18 euro.
Nu ben ik echt een koopjesjager geworden en spit ik de 7.50 bakken door :D.

-C-

Origineel geplaatst door C738
...
Hier in het noorden zie ik trouwens het assortiment van de free record shop stevig slinken.
...

ik zag laatst nog ergens dat FRS tegenwoordig de meeste omzet uit DVD's en games haalt. en ik moet zeggen dat ik nog wel eens onbekende juweeltjes op DVD of video voor een paar euroos heb kunnen scoren in de dumpbak. cd's haal ik daar zowiezo niet; de muziek die ik leuk vind hebben ze daar over 't algemeen niet en daarbij haal ik al iets van 15 jaar cd's bij bullit en daar blijf ik toch min of meer trouw aan, ook omdat je aan 't personeel daar merkt dat 't muziekliefhebbers zijn. en 't is er ook veel gezelliger.:)
maar ik koop tegewoordig eigenlijk weer vaker vinyl dan cd's..

Back