Omzet CD industrie in de UK

Ik koop eigenlijk alleen maar platen, zo af en toe sluipt er weleens een cd tussendoor. De omzet in de UK is
ook mede hoger dan die hier is doordat daar gewoon een veel trouwer publiek rondloopt dat veel sneller
dan de gemiddelde nederlander een cd of plaat koopt.

In NL moeten de prijzen gewoon wat omlaag. Dan trekt het vanzelf weer aan, dat scheelt de mensen weer de moeite die ze moeten doen om eerst te downloaden en vervolgens een cd te maken. Als de cd's goedkoper zijn is de stap om al die moeite te doen ineens veel groter.

Origineel geplaatst door Arv
:confused: je kan toch maar 1 cd tegelijk beluisteren of heb jij fysiologische extraatjes waar ik nix van weet?

Da's stereo man! ;)

Er wordt steeds geroepen de cd moet in prijs omlaag,nah ik ben benieuwd.
Als er nog steeds mp3's bestaan en ze hebben de prijs van cd's verlaagd tot 5 euro,maakt het volgens mij nog steeds niks uit.
Zolang het "gratis" kan, is elke euro te veel voor velen,......denk ik.

Stelletjes huichelaars ...:D
Wel Kazaa hebben maar zogenaamd geen Mp3 jatten?
Doe zo als ik, maak je eigen muziek en zet af en toe de radio aan voor inspiratie...

:peukie:

Re: Omzet CD industrie in de UK

Origineel geplaatst door C738
Ondanks al het geschreeuw over mp3 piraterij zoals kazaa is in engeland de CD-markt stabiel gebleven en op sommige vlakken is de omzet zelfs gestegen.

Lees het hier

Voor al het verschil van de gemiddelde CD-prijs tussen nederland en engeland viel me op
21 euro tegenover 14 euro gemiddeld.

Wat denken jullie? Zou een prijsverlaging jou aanzetten tot het kopen van meer CD's en (mocht je het doen) minder downloaden?

Voor mezelf geldt: veel CD's op mijn verlanglijstje heb ik eerst geluisterd via internet.
Als de prijzen met 25% dalen dan zou ik zeker weer CD's gaan kopen.

-C-

http://www.webwereld.nl/nieuws/16003.phtml

Re: Re: Omzet CD industrie in de UK

Re: Re: Omzet CD industrie in de UK

he fuk ze hebben het teletekst bericht 109 aangepast..daar stond vanochtend nog iets heel grappigs in...volgens de branche-organisatie had alleen Marco Borsato nog een beetje de boel omhoog gekrikt.....hahaha...dan merk je gelijk dat ze maar wat lopen te bazelen...alsof Marco B niet illegaal gekopieerd wordt...

ik heb een achterdeurtje genomen.
LP's - jawel mensen VINYL! smijt men achter je kop op de rommelmarkt.
niemand wil die nog blijkbaar hier in mijn omgeving.
dus waar ben ik mee bezig? alle oude muziek die ik graag hoor en wil hebben koop ik
op vinyl (kost me zeer weinig) en soms ga ik hetzelfde nummer dan downloaden op
mp3 (ik heb het toch reeds legaal liggen, en voor louter eigen gebruik mag ik backups maken).

maar bon. wat met nieuwe cd's? ik koop niet zoveel cd's meer als vroeger. (minder geld en meer
interresses) toch durf ik af en toe een goeikope cd kopen die afgeprijst is in specifieke winkels.
toch kun je zo niet alles vinden. er zijn nog veel dingen die op mijn verlanglijstje staan
die veel sneller gekocht zouden worden indien de cd prijs veel lager was.

maar goed, dat is mijn geval dus.

(ik moet nog eens deftig lezen wat er allemaal gepost is geweest om propertjes te reageren verder)

greetz

cloudy

Ik download vrij veel via soulseek. Meestal om nieuwe bands te leren kennen, en als die bevallen, dan koop ik de CD. Meestal in Duitsland, want ik vertik het om 20 euro neer te leggen voor een CD. 15 euro vind ik een mooie prijs. Ik koop in Duitsland veel EBM, gothic darkwave, en neofolk, en daar betaal ik vaak tussen de 12 en 15 euro voor, en dan hebben we het over verse en nieuwe CD's. Als het om zaken als IDM en zo gaat, dan wacht ik gewoon tot de CDs in de uitverkoop zitten, en luister ondertussen gewoon de gedownloade mp3's als ik achter de compu aan het werk ben. Branden op CD doe ik zelden. Vroeger deed ik dat wel, maar al gauw haalde ik dan de originele CD, dus als ik nu iets heb wat ik wil branden, dan ga ik gewoon de originele CD halen, mits redelijk geprijsd. Als ze 20 euro zijn, dan brand ik zonder ook maar enig schuldgevoel.

Trouwens: ik koop me ook suf aan electro, en dat haal ik gewoon op vinyl.

Re: Re: Re: Omzet CD industrie in de UK

Re: Re: Re: Omzet CD industrie in de UK

Origineel geplaatst door olafmol
he fuk ze hebben het teletekst bericht 109 aangepast..daar stond vanochtend nog iets heel grappigs in...volgens de branche-organisatie had alleen Marco Borsato nog een beetje de boel omhoog gekrikt.....hahaha...dan merk je gelijk dat ze maar wat lopen te bazelen...alsof Marco B niet illegaal gekopieerd wordt...

Inderdaad.. Die Jonne Boesjes (woordvoerde van de NVPI) lult er losjes op los in dat perbericht. Okee dat de omzet is gedaald is een FEIT, maar al die aannames die hij opnoemt als oorzaak zijn echt uit de lucht gegrepen en niet gebaseerd op ondersteunende onderzoeken. Daarmee wordt die stelling van hem wel erg ongeloofwaardig.
Ik vind het sneu voor de muziekant die daarmee zijn inkomsten (ook) ziet dalen maar ik vind het niet terecht dat ALLES op de mp3's wordt gegooid, dat is erg makkelijk lulllen.
Zolang er nog steeds mega veel wordt verdient aan de (wat grotere) artiesten denk ik er nog het mijne van. Wel staat vast dat de 'kleine' artiest/muziekant meer de dupe is dan de grote.

15 euro is psychologisch gezien echt een veel betere prijs.

Ik zou inderdaad best snel gewoon 2 CD's kopen ipv 1.

Back