TR-808

Status
Please reply by conversation.
je kan uitgaan van zon 30% aan hefffingen, btw en adminstratiekosten (15eu)

door de bank genomen is de dollarprijs uiteindelijk ook de europrijs, give or take a few %

Invoerrechten betaal je ook over de verzendkosten, handig om te weten als je een eminent laat overkomen.

en hierhttp://www.ebay.de/itm/like/121356894848?clk_rvr_id=645708480110&item=121356894848&lgeo=1&vectorid=229487

staan er zat op bij onze oosterburen, dus moelijk is het niet.
dus...hup hup hup, niet meer zeuren maar kopen en lekker genieten.

en de laatste voor vandaag: http://www.ebay.co.uk/itm/like/1113...3944&item=111370447908&lgeo=1&vectorid=229508

bottom line: gewoon bereid zijn 2.300-2.800 neer te leggen via eBay en anders niet interessant lopen doen en gewoon lekker met je TR-8 blijven spelen. waar een wil is is een weg.

:)
Een kanttekening echter.... lijkt makkelijker / mooier dan het is.

Er ging er vorige week een weg voor 19 nog iets, ook een germaan, geen reserve etc.
Probleem is alleen dat ongeveer 50% van de verkopers niet terug pm-ed en dat ze vaak liever niet naar het buitenland willen verzenden.
Bijkomend: niet alle units zijn er goed aan toe of klinken niet zoals ik wil, veel verkopers hebben geen idee en willen ook niet de moeite nemen om een demo op te nemen. Ik heb ook niet de tijd en het budget om 3x pw de Benelux af te reizen.

Geduld oefenen dus, de juiste 808 komt tzt naar me toe. Tot die tijd moet ik mezelf behelpen met de TR-8.

Tijd om eens terug te gaan naar ruilhandel. 10 berggeiten, 5 koeien, en een os voor een 808

Ja, ik heb ook al een paar keer een balletje opgegooid bij het handjevol 808 eigenaren dat zegt hun exemplaar te verkopen nu ze de TR-8 hebben. Puntje bij paaltje hebben ze toch liever niet twee van die geweldige TR-8's. :D

Ja, ik heb ook al een paar keer een balletje opgegooid bij het handjevol 808 eigenaren dat zegt hun exemplaar te verkopen nu ze de TR-8 hebben. Puntje bij paaltje hebben ze toch liever niet twee van die geweldige TR-8's. :D

Koop een 505 man, blaast de muren weg dat ding. :bekdicht:

Ik heb ook niet de tijd en het budget om 3x pw de Benelux af te reizen.

Geduld oefenen dus, de juiste 808 komt tzt naar me toe. Tot die tijd moet ik mezelf behelpen met de TR-8.

Daar ben ik het dus niet mee eens, de pool van 808's op het internet
blijft min of meer gelijk. met dezelfde soort beschadigingen en slijtage.
en als je echt iets wil is bellen en ben in de auto springen natuurlijk geen probleem.

ik denk namelijk dat je helemaal geen 30 jaar oude 808 wil, maar gewoon een nieuwe, als die nog ergens zou opduiken en daar zou je dan best 2k€ voor neer willen tellen.
en tot die tijd (voor eeuwig dus), blijft het leuk om er lekker over elitair over te ouwenelen hier :)

Al bij al vind ik de Miami zeker zo goed.. En ik ben een dikke elitist.

k snap je gedachte maar een tr-808 is hedentendagen een museumstuk. ik zie ook nooit iemand er 1 mee onstage nemen dus dat zegt wel wat van de betrouwbaarheid. er zijn er wel een hoop , misschien wel 350000 .. als ik de serie nummers moet geloven.

k snap je gedachte maar een tr-808 is hedentendagen een museumstuk. ik zie ook nooit iemand er 1 mee onstage nemen dus dat zegt wel wat van de betrouwbaarheid. er zijn er wel een hoop , misschien wel 350000 .. als ik de serie nummers moet geloven.

De betrouwbaarheid van de TR-808 is prima, maar ik denk dat mensen geen risico meer willen lopen met zo'n zeldzaam exemplaar. Zeker als ze er hun eigen producties mee voorzien.

Daar ben ik het dus niet mee eens, de pool van 808's op het internet
blijft min of meer gelijk. met dezelfde soort beschadigingen en slijtage.
en als je echt iets wil is bellen en ben in de auto springen natuurlijk geen probleem.

ik denk namelijk dat je helemaal geen 30 jaar oude 808 wil, maar gewoon een nieuwe, als die nog ergens zou opduiken en daar zou je dan best 2k€ voor neer willen tellen.
en tot die tijd (voor eeuwig dus), blijft het leuk om er lekker over elitair over te ouwenelen hier :)

Hmm, nee.
Elitair analoog vs digitaal gezever boeit me niet, serieus. Mijn gemierenn**k lijkt daar soms misschien op denk ik :), dus als Roland wat meer zijn best zou hebben gedaan op de TR-8 bass drum had deze thread waarschijnlijk niet bestaan. 30 jaar oud zijn ze allemaal natuurlijk maar de prijs moet wel overeenkomen met de conditie van het ding en zolang de hype voortduurt zetten sommigen afgeraffelde exemplaren te koop voor een idioot hoog bedrag, die worden dan drie keer gerelist en daarna gaat de prijs omlaag of ze houden hem. Volg het nu een tijdje en die van 4000 dollar gaan gewoon niet weg. Ook wordt vaak de reserve niet gehaald, alleen de veilingen zonder reserve gaan als een trein maar dan nog komt het vaak niet boven de 2300 ofzo. Er is een grens natuurlijk.

Ik heb geen auto en oorden als Vugelbugelskriegel zijn wat lastig met de trein.

Voor de volledigheid, ik ben met een aantal verkopers in gesprek, hopelijk komt daar iets uit en kan deze thread op slot 8~

Bedankt voor je bezorgdheid en een fijn weekend verder.

Ik gun je wel een mooi exemplaar hoor. zou mooi zijn als je er voor rond de 2300 eruit komt.

De TR-909 en 808 hype zal nog wel effe doorgaan, we zitten nog altijd met de nineties trend.

Er ging er vorige week een weg voor 19 nog iets, ook een germaan, geen reserve etc.
Probleem is alleen dat ongeveer 50% van de verkopers niet terug pm-ed en dat ze vaak liever niet naar het buitenland willen verzenden.
Bijkomend: niet alle units zijn er goed aan toe of klinken niet zoals ik wil, veel verkopers hebben geen idee en willen ook niet de moeite nemen om een demo op te nemen. Ik heb ook niet de tijd en het budget om 3x pw de Benelux af te reizen.

Klinkt als een typische houding van een Nederlandse koper!! Veel wensen, weinig flexibel, geen geld, hoge eisen en lui. Sorry...in het buitenland doet men WEL moeite en heeft men budget..

Dus even los van de prijs "want ja het is veel geld, en nee niet weer over de prijs zeuren"...Nederlandse kopers zijn gewoon onrealistisch, bijna irritant.

Status
Please reply by conversation.
Back