TR-808

Status
Please reply by conversation.
Klinkt als een typische houding van een Nederlandse koper!! Veel wensen, weinig flexibel, geen geld, hoge eisen en lui. Sorry...in het buitenland doet men WEL moeite en heeft men budget..

Dus even los van de prijs "want ja het is veel geld, en nee niet weer over de prijs zeuren"...Nederlandse kopers zijn gewoon onrealistisch, bijna irritant.

Wees blij dat ik nooit de oren van je hoofd heb afgezaagd voor jouw spul. :D

Nederlandse kopers zijn gewoon onrealistisch, bijna irritant.
klinkt als een typische houding van een nederlandse handelaar!
die drijven de prijs echt niet op met hun superrealistische rvz-prijzen en ze behandelen verkopers en kopers altijd supernetjes!
je kan over de rug van de nederlander wat minder goed geld verdienen dan over die van de vermogende buitenlander dus... dat vind je irritant en vond je ook nog nodig hier te vermelden.
even de TS opvoeden .. netjes hoor! :)

ik mag hopen dat je er 1 vindt onder de 2300
kolere man wat een geld voor zo'n ding

2300 euro om die geweldige sound van 1982 te evenaren. Jammer eigenlijk dat je niet meer in guldens kan betalen.

klinkt als een typische houding van een nederlandse handelaar!
die drijven de prijs echt niet op met hun superrealistische rvz-prijzen en ze behandelen verkopers en kopers altijd supernetjes!
je kan over de rug van de nederlander wat minder goed geld verdienen dan over die van de vermogende buitenlander dus... dat vind je irritant en vond je ook nog nodig hier te vermelden.
even de TS opvoeden .. netjes hoor! :)

Is gewoon onzin, marktwerking heb ik niet uitgevonden. Als je een zeer gewild instrument wilt kopen, waar iedereen op zit te azen die zonder al te veel moeite internationaal voor 2500 eu verkocht word dan moet je niet iets willen wat niet realistisch is. Ik snap zelf ook niet zo goed waarom mensen altijd maar op zoek blijven naar die 4 of 5 Roland klassiekers die iedereen wil hebben.

Het valt me op dat de mensen die op fora klagen over prijzen als ze zelf iets verkopen de hoogste marktwaarde op internationale fora uitzoeken om dat dan vervolgens zelf te vragen bij verkoop.. Dus het is echt niet "allemaal de schuld van de grote RVZ" zoals jij je nou opstelt..

Ik verkocht 5 jaar geleden een mint conditie TR-808 nieuw in de doos met alles er op en er aan voor 1250 eu en "dat was belachelijk"...ik wil maar zeggen...

Het valt mij gewoon op dat mensen in het buitenland wel in de auto stappen om een stuk te rijden als ze iets willen kopen wat ze graag willen hebben, wel een marktprijs voor een mooi instrument betalen omdat ze die situatie gewoon zo is sinds het internet de grenzen heeft weggenomen.

Wees blij dat ik nooit de oren van je hoofd heb afgezaagd voor jouw spul. :D

haha, ja bedankt!! Scheelt weer een hoop tijd en moeite....

Ach ja, er is zo veel te koop in muziekland..Ik las laats de opmerking van iemand die ook van een eventuele handelaar iets koopt "als je door de regels van het internet leest is er genoeg te vinden voor ieders budget, mooi spul is ook prima te vinden"..

Ik las laatst een regel op een ander aan muziek gerelateerd forum "verboden om over prijzen te discussieren"...vond ik voor iedereen wel prima. Ik hoef hier niet te zijn om iets te verdienen, ik kom hier uit interesse en omdat ik me met muziek bezig ben..en als je het mij vraagt is het voor alles en iedereen, boeren burgers en buitenlui een opluchting als dat thema gewoon niet te discussie komt. Ik heb niet de illusie dat het hier zal gebeuren..maar een slecht idee vind ik het niet.

Ok om even on topic te blijven:

http://www.ebay.de/itm/Roland-TR-80...E_MusikInstr_Drumcomputer&hash=item4d1eae96f3

Bieden vanaf 1 euro, bieden uit buitenland geen probleem, zeer compleet model, afhalen in Keulen (probeer eens wat duits te schrijven dan reageren Duitsers veel beter want er zijn er heel veel die geen Engels spreken) heeft licht defect met als gevolg dat de prijs waarschijnlijk lager uitvalt zodat koper geld over heeft om hem helemaal tip top te laten servicen en dan heb je een mooie TR-808 met tas en boekjes...Mooi toch!! Maar dan moet je wel een beetje je best doen..........en tussen de bomen door kijken om een leuk stukje bos te zien.

Ik heb het wel helemaal uitgeluisterd als dat een troost is en mijn gepruts is ook zeker niet beter,
maar leuk dat je het zo positief opneemt :)

Ik heb het wel helemaal uitgeluisterd als dat een troost is en mijn gepruts is ook zeker niet beter,
maar leuk dat je het zo positief opneemt :)

Haha, echt? Dat is dan best knap met die takkeherrie :D

Het is gewoon een gezonde dosis fun en getweak op mijn destijds net gebende 505. Dus lekker uitproberen wat voor een bizarre herrie er allemaal uit kon komen. Toevallig vind ik sommige stukjes erg lekker klinken :okdan:

Dit is mijn door forumlid PWM gebende 505:
attachment.php

attachment.php

Excuses voor alle off topic nonsense, nu weer verder met de 808

Ok om even on topic te blijven:

http://www.ebay.de/itm/Roland-TR-80...E_MusikInstr_Drumcomputer&hash=item4d1eae96f3

Bieden vanaf 1 euro, bieden uit buitenland geen probleem, zeer compleet model, afhalen in Keulen (probeer eens wat duits te schrijven dan reageren Duitsers veel beter want er zijn er heel veel die geen Engels spreken) heeft licht defect met als gevolg dat de prijs waarschijnlijk lager uitvalt zodat koper geld over heeft om hem helemaal tip top te laten servicen en dan heb je een mooie TR-808 met tas en boekjes...Mooi toch!! Maar dan moet je wel een beetje je best doen..........en tussen de bomen door kijken om een leuk stukje bos te zien.

Stond al op mijn watchlist zoals zo'n beetje elke 808 op Ebay.

Hoe weet je dat het een licht defect is?
Herken je het mankement?

Ik lees bieden zonder reserve omdat het ding niet werkt en de verkoper niet weet hoe ernstig het is.
Hij zegt geen tijd en geld te hebben om hem zelf te laten repareren.

Als het een minor issue is kan hij hem goedkoop laten repareren en daarna de hoofdprijs vragen.

Of hij is geen zakelijk genie, of hij weet dat het een kostbare zaak is om hem te laten servicen.
Maar misschien is dat een erg Nederlandse gedachtengang.8)

geeft wel aan dat sequencer niet werkt, blijft hangen op 1/16e step. ik denk het 2e

geeft wel aan dat sequencer niet werkt, blijft hangen op 1/16e step. ik denk het 2e

Ja dat dus. Kan me niet voorstellen dat hij geen offertes heeft opgevraagd bij 808 dokters.
Mist ook de start/stop en tap buttons die je nooit niet gaat vinden.
Verder ziet ie er wel goed uit vind ik.

+ hij geeft aan dat vorige koper afhaakten wegens geldgebrek, denk zelf dat ze afhaakten na huiswerk gedaan te hebben.

+ hij geeft aan dat vorige koper afhaakten wegens geldgebrek, denk zelf dat ze afhaakten na huiswerk gedaan te hebben.

Schijnt sowieso een probleem te zijn dat mensen bieden en winnen om zich vervolgens terug te trekken, al van meerdere verkopers gehoord.
Naast de onrealistisch hoge reserves is dit een van de redenen waarom er zoveel 808 relistings te vinden zijn.
Een van de verkopers waar ik mee in gesprek ben heeft een (te) hoge reserve maar wil na zijn eerste veiling eerst twee keer relisten voordat hij omlaag gaat in prijs. Kost allemaal tijd.:P

Is dit het nieuwe 808 topic ofzo?

Stond al op mijn watchlist zoals zo'n beetje elke 808 op Ebay.

Hoe weet je dat het een licht defect is?
Herken je het mankement?

Ik lees bieden zonder reserve omdat het ding niet werkt en de verkoper niet weet hoe ernstig het is.
Hij zegt geen tijd en geld te hebben om hem zelf te laten repareren.

Als het een minor issue is kan hij hem goedkoop laten repareren en daarna de hoofdprijs vragen.

Of hij is geen zakelijk genie, of hij weet dat het een kostbare zaak is om hem te laten servicen.
Maar misschien is dat een erg Nederlandse gedachtengang.8)

Alles is te repareren, alle onderdelen zijn met wat geduld te krijgen. Service kost je tussen de 250 en 350 eu max bij een goed atelier. Bied mee tot 1250/1500 eu en je schiet nooit een bok. Die Roland tas kan je later weer verkopen om een deel van de reparatie kosten terug te verdienen. Ebay.de is een betrouwbaar platform.

Die 808 mist ook schroeven aan de achterkant. Ik zou lekker verder kijken..

Alles is te repareren, alle onderdelen zijn met wat geduld te krijgen. Service kost je tussen de 250 en 350 eu max bij een goed atelier. Bied mee tot 1250/1500 eu en je schiet nooit een bok. Die Roland tas kan je later weer verkopen om een deel van de reparatie kosten terug te verdienen. Ebay.de is een betrouwbaar platform.

Bedankt.
Ik denk erover na, heb eerst een snipe uitstaan op een andere.

Weet jij overigens of de start/stop en tap buttons echt nergens meer te vinden zijn?
Ik kan ze iig niet vinden.

Status
Please reply by conversation.
Back