mks80+pgm80 - andromeda ruil

Status
Please reply by conversation.
Persoonlijk prefereer ik de Jupiter 4/6/8 over de MKS 80 welke REV ook.

Smaken verschillen, toch zijn de mogelijkheden op de MKS-80 toch beduidend groter dan op de JP-4-6-8 ongeacht waar je hem voor gaat gebruiken.
Had Roland hem daarom niet SUPER jupiter genoemd.
En wat is DUUR, persoonlijk heb ik liever een MKS-80 / MPG-80 set voor 2500 euro dan een JP-4 of 6 die ook al over de 2000 euro barriƩre grens geschoten :eureka:

De MKS80 heeft helemaal geen stepping filter. Als de filter stept is het wanneer je hem aanstuurt met de programmer (of met gelijwaardige sysex vanuit software of controller).

Als je een LFO of envelope gebruikt om de filter aan te sturen dan is er geen stepping.

Dat is ook waarom de programmer een programmer is, en niet een control-surface. Wat dat betreft, verkies ik toch echt de JP6.

Mvg.

CoolRunning

magische synth die MKS80 ....erg breed ook qua sounds.
Ik snap alleen de reacties niet waarom je de controller niet zou moeten kopen.
Persoonlijk vind ik die wel erg prettig, maar zal wellicht een kwestie van smaak zijn.

Ik had mijne een tijd geleden ook te koop gezet om een andere synth te financieren, en ben toch wel erg blij dat ik hem toen niet verkocht heb.
Het is zo'n synth die zo heerlijk met onverwacht resultaat uit de hoek kan komen door lekker te freaken met de controller.

Ik las ook net iets in de draad dat ie niet zo goed "in the mix" ligt, en dat kan soms zo zijn (welke synth niet), maar hij kan aan de andere kant met zn soms wat iele lead sounds juist super in de mix zitten (zoals een juno6/60 zonder chorus dat kan....), Goeie pre-amp doet zowizo ook wonderen.

Beetje offtopic allemaal..excusez moi.
Maar als je er 1 op de kop kan tikken, GO...doe het..vet ding.

Als je hem eens wilt checken, PM maar....ik zit in Rdam.

Heb mijn MKS-80 (rev-4) al zo'n dikke 14 jaar (gekocht voor 2400 DM) en heb hem 12 jaar zonder MPG-80 moeten bedienen, omslachtiger en tijdrovender bestaat niet met al dat gedruk op die kleine knopies, wat een HEL zeg :duivels:
Gelukkig heb ik 2 jaar geleden een MPG -80 gevonden voor een schappelijke prijs van 900 euro en die bevalt mij uitstekend.
Ik heb niets meer virtuele controllers of de nieuwe KIWI Technics controller (hoe mooi die ook is behangen met lampjes) en hou de boel liever origineel en bij elkaar.
Op YT staan enkele mooie sound voorbeelden van SyntheticMachines en ONEPOLYMER, zeg nou zelf als je een MKS-80 nergens naar vind klinken ben je niet goed bij je hoofd :?
Een MKS-80 is uitermate geschikt voor VETTE BASS LEADS.
MKS-80 RULES :okdan:

Status
Please reply by conversation.
Back