die wekkerradio sound

DJ Stimpy

Stamgast
Hey,

Ik wil als intro in een nummertje van mij het laten lijken of het nummer wordt afgespeeld door zo'n goedkope wekkerradio. Het werd eerder gebruikt in een nummer van good charlote en ik geloof dat Craig David het ook al is gebruikte. Maar nu vroeg ik me af of er daar eventueel een VST plug-in voor bestaat.
Ik heb anders geen idee hoe ik tot dat effect kan komen...

grtz

met een EQ/filter al het laag en al het hoog weg-rijten

Met Wavelab 3.0 & T-racks zit er zeker nog wel ergens een radio preset in....

Origineel geplaatst door DeLoN
zie ik niet in zn gearlist staan ;)

hmmm, morgenavond toch maar weer wel koffie..... :z Ben idd niet echt scherp

Weet zeker dat het met een sampler nog veel makkelijker is :dubbel:

record
OF
gewoon zon wekker
OF
het stukje uit een andere song... zit ook in duizenden films enzo

Origineel geplaatst door Waveglider
Weet zeker dat het met een sampler nog veel makkelijker is :dubbel:

record
OF
gewoon zon wekker
OF
het stukje uit een andere song... zit ook in duizenden films enzo

ja maar dan moet je eerst je eigen stukje muziek op de radio gespeeld zien te krijgen:) kan je het daarna opnemen

Ik heb een idee :eureka: en die gaat als volgt ; neem de intro op op een bandje en neem een tape recorder met ingebouwde boxen die je dan opneemt met een microfoon. :okdan:
Er is betere muziek dan de mijne gemaakt maar ik weet wel iets van studio techniek af.
Succes ermee:peukie:

gooo toy's

gooo toy's

Of,

je zoekt een van je kleine neefjes op die zo'n radiotje heeft met een plastic mic. aan. Gewoon afspelen door de mic. en je krijgt hetzelfde effect.

Miss. dat je met een of andere cheapo mic. alleen ook al ver komt.

wat mischien ook wel lekker werkt is de volgende pluin

BJ LoFi

hier mee kan je het geluid van een minder kwaliteit maken

en in kombinatie met de volgende plugin zou het moeten lukken

Voxengo Radio VST

Peez Tron

- Speel je nummer af door je koptelefoon (liefst de slechte dat je hebt) en hou er een microphoon voor
OF
- probeer aan een klein zendertje te geraken.. zelfs walkie-talkies kunnen ontvangen worden op wekkerradio's. (destijds nam ik zo mijn stem op wegens gebrek aan micro, gewoon spreken in de walkie talkie, en opnemen op de radio..)
OF
- koop zo'n goedkoop cassette walkmantje met ingebouwde speakers..
OF
- neem het op in je gsm voicemail, een neem die dan weer op met micro
OF
zoek iemand met een gsm waarmee je beltonen kan opnemen, neem je track op, en gebruik een micro

Nog?
plugins sucken!

Wat pas echt gaaf is, is zo'n speaker systeem wat je op sportvelden hebt.

Je weet wel van die hoorns.... "Hallo, mensen... mensen...mensen.... Vandaag gaan we we..." enzovoort

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Je weet wel van die hoorns.... "Hallo, mensen... mensen...mensen.... Vandaag gaan we we..." enzovoort

Als je naar Odelay van Beck luistert dan hoor je dat ie vaak van dat soort dingen gebruikt om zijn stem te vervormen. RETECOOL

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

dat zijn gewoon megaphones you dope :P alleen danniet met een handig hadvat om hem aan vast te houden ;)

Peez Tron

Back