Midi verlies bij "transpose"

PrayersForRain

Ouwe rot
Beste synthforummers,

Ik zit met een probleem en ik geraak er niet uit. Het is waarschijnlijk iets dom waar ik over kijk of zo. Ik heb een Virus TI2 die ik gebruik als masterkeyboard en ik gebruik de Genome sequencer op de Ipad. Allemaal de midi-verbindingen met mijn andere synths (Electribe-R en MS-20 mini) werken perfect. Alleen zit ik met een probleem wanneer ik op de Virus TI2 op de knop "transpose" druk. Die midi-verbinding met de andere synths valt dan helemaal weg. Weet er iemand hoe dit zou komen en hoe dit verholpen kan worden? Alle hulp is welkom :okdan:

of de midinoten van de ER1 transposen uit het bereik van waar de geluiden zitten op de midi noten...maar hoe dat dan werkt met de MS20...hoe is het aangesloten precies?

Ik gebruik geen DAW. Ik doe alles met de Ipad op deze moment. Maar als de Virus TI2 een andere (midi) boodschap zou doorgeven, kan ik die dan omzeilen?
De "transpose" knop van de Virus TI2 is niet echt transposen. Het is gewoon een octave up of down.

Ja maar dan stuurt die alle midi noten info ook een octaaf omhoog of omlaag, dus misschien alle noten die gesequenced worden ook (ik weet niet hoe die sequencer werkt?) bij de ER zitten de drumsounds op een bepaalde noot en als je die transponeerd hoor je misschien niets meer omdat die "lege" noten speelt. Of andere drum geluiden maar er zitten er maar een stuk of 5 op de ER toch. Maar misschien sync je de ER wel ofzo...weet ik veel...het is maar een theorie :eureka:

Ah, daar zit het probleem dus niet. De drumgeluiden op de ER zitten idd dus enkel op bepaalde noten (bass drum op C4, dacht ik).
Het is dus als ik bijv. een paar noten speel op de Virus TI2 (die ik dan als controller gebruik voor de MS-20 Mini te bespelen), dan de "transpose" knop indruk voor een octaaf hoger of lager dat alle "verbindingen" wegvallen. Geen MS-20 Mini meer te horen dus. Dus het zou idd wel kunnen dat de Virus TI2 een ander midi signaal doorstuurt waardoor de Genome sequencer "flipt".

heb hetzelfde met meerdere synth's
die transpose functie roept vaak rare dingen op, meestal hangers
weet ook niet hoe het komt

Ik heb even gekeken naar die Midiox maar ik heb enkel een Mac ter beschikking en die Midiox werkt dus enkel op pc.
Blijkbaar is die "transpose" functie dus iets waardoor de midi "wegvalt". Mss kan ik het omzeilen door een ander masterkeyboard te gebruiken. Wel jammer dat ik de Virus TI2 niet als masterkeyboard kan gebruiken dan.

zou inderdaad eens proberen me een ander keyboard. goede kans dat het dan wel werkt.
en probeer ook eens met alleen 1 midikabel , dus niet in en uit aangesloten, om loops te voorkomen

Back