Mijn debuut: No Place To Hide (proghouse)

HeinRook

Despawn
Hallo allemaal.

Afgelopen week maar eens een trial versie van Cubase geinstalleerd. Echt tof programma!. Ik heb een track gemaakt die ik graag zou willen laten horen.

Hein Rook - No Place To Hide (Original Mix)
https://soundcloud.com/heinrook-1/no-place-to-hide-original-mix

Het is de eerste track die ik ooit gemaakt heb. Ik ben er zelf best trots op maar ik ben vooral benieuwd naar wat jullie er van vinden. Wat is er goed aan en wat niet zo goed?

Wees vrij om kritiek te geven zodat ik wat kan leren!

Ben benieuwd naar de reakties!

Groetjes, Hein.

Laatst gewijzigd:
klinkt oke!!

ga zo door!!!

De eerste track die je ooit gemaakt hebt? En nog geen week ervaring met Cubase? Dan ben ik wel benieuwd naar de manier waarop je deze track in elkaar hebt gezet.

Als puntje van kritiek zou ik kunnen noemen dat de track wat aan de lange kant voor de hoeveelheid variatie die je erin hebt gestopt.

Hallo allemaal.

Afgelopen week maar eens een trial versie van Cubase geinstalleerd. Echt tof programma!. Ik heb een track gemaakt die ik graag zou willen laten horen.

Hein Rook - No Place To Hide (Original Mix)
https://soundcloud.com/heinrook-1/no-place-to-hide-original-mix

Het is de eerste track die ik ooit gemaakt heb. Ik ben er zelf best trots op maar ik ben vooral benieuwd naar wat jullie er van vinden. Wat is er goed aan en wat niet zo goed?

Wees vrij om kritiek te geven zodat ik wat kan leren!

Ben benieuwd naar de reakties!

Groetjes, Hein.
Hij's fijn Hein, zeker voor een eerste track.

Dankjewel voor de reakties!!

Ik had al een klein beetje ervaring met cubase moet ik eerlijk zeggen. Zo'n 15 jaar geleden heb ik er wat mee gestoeid en daarnaast heb ik een aantal jaren geleden een beetje met een A-station zitten pielen.

Als eerste heb ik de drums en percussie opgezet. Dit zijn samples waar ik wat reverb en delay aan toe heb gevoegd. Daarna heb ik de baslijnen en de donkere synth toegevoegd en de structuur opgezet. Als laatste zijn de melodie en de hoge synth erbij gekomen. De track bevat op het moment 32 sporen.

Echt een dikke track hoor, afmix vind ik ook super goed! Ik vind het toch echt wel mooi die ruimtelijk percussie.

Wat ik ook wel erg goed/fijn vind is dat hij in zijn minimalistisch-heid iedere keer waarop je denkt even rust te krijgen, of dat je een cymbal uit laat doven, je net weer even een tikje percussie hoort om je alert te houden.

Ik ben niet zo thuis in het genre, maar ook de drop op 4:29 is gruwelijk! :halleluja

Ben iets minder te spreken over dat filter open geluid wat regelmatig terugkomt, begint op 0:08 voelt een beetje gimmicky aan. Van mij mag de track ook met 6 minuten ook wel een beetje eindigen, maar dan kun je hem als DJ ook gewoon overmixen.

Volgens mij is progressive sowieso wel een beetje langdradig :D Maar na 6 minuten gebeurt er niet zo heel veel meer en de pads maken het voor mij wat zweverig maar dat is smaak..

Prima track voor een eerste keer,
daar kan bijna iedereen jaloers op zijn.
:okdan:

Opmerkingen, onder het genot van :biertje::
Je percussie elementen zijn fijn en brengen al wat variatie
Meer variatie tonaal lijkt me fijn
Cymbal betere kwaliteit / meer / betere reverb op dergelijke sounds
De hele sound is nog wat vlak,
het mag wat mij betreft meer expressiever / rauwer / minder copy paste
bv meer velocity verschillen tussen stukken drum oid

Ja echt ongeloofelijk goed in ge drumt
En ook die break man die was gaaf
Zo ook de percussie dat leek wel on eh aards
:mega: