Ayama

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Nieuwe track: Lost Warrior - Ayama

Had deze begin van het jaar gemaakt en daarna weggelegd omdat ik er niet tevreden over was. In de afgelopen weken opnieuw af gemixed en ook een pluck toegevoegd die je halverwege in de break hoort. Laat maar weten wat je er van denkt. Ook mix technische ben ik wel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Staat al 5 dagen online, maar nog geen hond op gereageerd. Nou, dat laat maar weer zien dat dit bij lange na niet altijd betekent dat dat iets met de kwaliteit van je track te maken heeft. ;)

Klinkt dikke prima zo op het eerste gehoor. Ik vind vooral het gedeelde vanaf 1:25 het lekkerst klinken qua melodie. Dat heeft een lekkere losgaan-vibe man! Eigenlijk vrij moeilijk om echt iets te vinde waarvan ik denk dat het beter kan, maar wel één dingetje: dat breakje bij 3:15 voordat ie erin komt. Dat filteren. Dat klinkt wat slapjes en pitloos qua volume/power. Als je daar nou wat filter resonantie omhoog gooit, heb je het denk ik al eenvoudig opgelost. Maar misschien ook iets speciaals erbij. Een downfall-sound ofzo, of juist een kort risertje of drum fill. Dat kan net ff die wat meer speciale vibe geven waardoor de climax je er meteen goed in trekt.

Verder kreeg ik de ingeving bij 3:45 dat het misschien net wat extra zou kunnen geven om er nog een square-synth achtig melodietje bovenop te gooien a la hoe heet ie ook alweer.... 9pm.... oh ja, ATB. :D Niet precies dat, maar een beetje dat idee zeg maar. Met lange tonen, anders komt het in de knoei met de tonen die er weer bij komen bij 4:15. Maar goed, hoeft natuurlijk niet. Maar wellicht is daar nog ruimte voor.

Voor de rest gewoon prima verzorgde, dikke track joh! Well done.

Ik denk dat je deze track kan afmaken met een ietwat te gezette nederlandstalige zanger in een lederen jas.
Dan zou je zomaar een café hit te pakken kunnen hebben.

Niet m'n genre maar toch effe afgeluisterd.
Ik vind de drop en daarna de built up vanaf 2.10 misschien wel het sterkste deel van de track want toen ging ie een onverwachte kant op, dat houdt het spannend wat mij betreft.

Eigenlijk vrij moeilijk om echt iets te vinde waarvan ik denk dat het beter kan, maar wel één dingetje: dat breakje bij 3:15 voordat ie erin komt. Dat filteren. Dat klinkt wat slapjes en pitloos qua volume/power. Als je daar nou wat filter resonantie omhoog gooit, heb je het denk ik al eenvoudig opgelost. Maar misschien ook iets speciaals erbij. Een downfall-sound ofzo, of juist een kort risertje of drum fill. Dat kan net ff die wat meer speciale vibe geven waardoor de climax je er meteen goed in trekt.

Verder kreeg ik de ingeving bij 3:45 dat het misschien net wat extra zou kunnen geven om er nog een square-synth achtig melodietje bovenop te gooien a la hoe heet ie ook alweer.... 9pm.... oh ja, ATB. :D Niet precies dat, maar een beetje dat idee zeg maar. Met lange tonen, anders komt het in de knoei met de tonen die er weer bij komen bij 4:15.
Bedankt voor al je feedback! Voor de overgang naar de drop heb ik van alles geprobeerd, en toen ik dit had vond ik het wel even goed zo. Mar je hebt helemaal gelijk, het mist nog net dat beetje extra waardoor het nu 't net niet is. Je tip met de resonantie ga ik proberen + een riser of roffel kind of thing.

Ik ga dat proberen, maar ik ben bank dat het te veel word wanneer de pluck er weer in komt. Thanks voor het luisteren en je tips. Ga er mee experimenteren.

Ik denk dat je deze track kan afmaken met een ietwat te gezette nederlandstalige zanger in een lederen jas.
Dan zou je zomaar een café hit te pakken kunnen hebben.
Misschien kunnen we Fransje vragen om paar waarden in te zingen ;) Bedankt voor het luistern!

Niet m'n genre maar toch effe afgeluisterd.
Ik vind de drop en daarna de built up vanaf 2.10 misschien wel het sterkste deel van de track want toen ging ie een onverwachte kant op, dat houdt het spannend wat mij betreft.
Thanks, dat is ook mijn favoriete deel van de track :)

Niet het genre waar ik gevoelsmatig iets mee heb (waarschijnlijk komt dat door het standaard dance ritme/arps) maar keurig gemixed. Het melodische deel vind ik wel exceptioneel mooi.👍👍👍

Niet het genre waar ik gevoelsmatig iets mee heb (waarschijnlijk komt dat door het standaard dance ritme/arps) maar keurig gemixed. Het melodische deel vind ik wel exceptioneel mooi.👍👍👍
Bedankt voor het luisteren 😊

Klinkt strak en precies zoals een trance track moet zijn, me dunkt.
Top, dankjewel. Fijn om te horen dat het klinkt zoals een trance track hoort te zijn. Daar probeer ik altijd naar toe te werken, zonder ook maar een enkele prijs is de sectie “originaliteit” te scoren.

Al luisterend en puntsgewijs: De klik of tik in de attack van de kick vind ik een beetje te prominent. Leuke akkoordprogressie. De tegenmelodie die je in de break introduceert, komt niet echt lekker uit de verf omdat 'ie nogal in hetzelfde spectrum zit als de leadsynth. Misschien die leadsynth een beetje door een lowpassfilter heen halen om wat ruimte te creëren. En dat geklooi met de volumeschuif vlak voor de drop zou ik overlaten aan dj's (die daar overigens ook mee mogen stoppen), want dat haalt de flow er een beetje uit.

Verder lekkere stamper!

Al luisterend en puntsgewijs: De klik of tik in de attack van de kick vind ik een beetje te prominent. Leuke akkoordprogressie. De tegenmelodie die je in de break introduceert, komt niet echt lekker uit de verf omdat 'ie nogal in hetzelfde spectrum zit als de leadsynth. Misschien die leadsynth een beetje door een lowpassfilter heen halen om wat ruimte te creëren. En dat geklooi met de volumeschuif vlak voor de drop zou ik overlaten aan dj's (die daar overigens ook mee mogen stoppen), want dat haalt de flow er een beetje uit.

Verder lekkere stamper!
Thanks stupide, dat zijn dingen waar ik wat mee kan en ga uitproberen!

Back