It is I !
It is I !
Diegene die Sander hierom gevraagd had, was ik dus. Goed idee, Sander, om af te stappen van de Pb-tjes en met een threat verder te gaan.
Sander bedankt voor het schema, toch heb ik een drietal vragen / opmerkingen. Ooit heb ik ergens op het internet een Jpg-tje gevonden van een geschreven kladje met daarop de verschillen tussen de Siel EX80 en de Suzuki SX500 wat betreft CC's, terwijl ik uit jouw schema begrijp dat ze juist hetzelfde zijn. Dit laatste zou juist ook weet moeilijk te rijmen zijn met dat een EX80 twee parallel te gebruiken stemmen heeft (A en B) en dat de SX500 maar één stem heeft, want juist dit verschil zorgt mi. ook voor de verschillen in CC's. Hoe zit dit nou in elkaar? In het verlengde hiervan; heeft de Suzuki nu wél of niet twee stemmen (A & B).
Mijn laatste vraag, en deze is niet exclusief aan Sander gericht, hoé verzend ik die CC's naar mijn SX500? En dan bedoel ik; welk programma gebruik ik hierbij (Als ik mijn Cakewalk doorwalk, zie ik wel Sysex maar ik heb inmiddels begrepen dat dit toch wat anders is), en hoe verloopt zo'n procedure; zijn CC's codes die je met een MIDI-sequentie meestuurt, of kun je tijdens het (af-)spelen via CC's "handmatig" je patch veranderen? In het laatste geval, hoe lopen dan de MIDI-verbindingen; ik heb m'n keyboard op de MIDI-IN zitten en m'n keyboard heeft alleen maar een MIDI-OUT.
Dat was het. Een heleboel vragen, maar ook een boel onkunde nog bij mij. Overigens wil ik even kwijt dat dit forum werkelijk perfect is. Toen ik mij sinds september 2002 op het wankele synth-pad begaf, wist ik hoegenaamd van niks van patches, MIDI e.d. (daarvoor speelde ik piano en gitaar). Maar sinds januari 2003 bezoek ik regelmatig dit forum en is eigenlijk een wereld voor me open gegaan, met name wat betreft de (pas op, moeilijk woord) onbaadzuchtigheid waarmee een aantal informatie-kanonnen informatie verschaft aan starters als ik. Bedankt daarvoor.
Helaas kan ik weinig betekenen als het gaat om "iets terug doen". Een tijd geleden heb ik iemand beloofd (ik weet niet wie) een handleiding van de Kawai K1 op het forum te zetten. Dit gaat me niet lukken. Stuur me een pb-tje dan zal ik je hem via de post toesturen.