Pattern length rm1x

krinkel

Stamgast
Hoe stel je bij de rm1x precies je pattern length in? Ik weet dat het via append pattern gaat, maar die functie is daar niet voor bedoeld lijkt me, is het trouwens mogelijk binnen 1 pattern phrases te hebben van verschillende lengte?

sow das lang geleden maar het staat wel in de handleiding.
verschillende lengtes is geen probleem dacht ik.

Ik had al in de handleiding gekeken, daar vind ik enkel dat je de lengte kan aanpassen bij lege paterns maar hoe precies blijft me voorlopig een raadsel.

Ik heb geen Rmx maar... in de Nederlandstalige handleiding staat :
Met de lengteparameter selecteert u de fraselengte die u wilt opnemen, en met de maatsoortparameter selecteert u de gewenste maatsoort. Deze wijzigingen kunnen alleen worden gemaakt voor “lege” patronen (patronen kunnen worden gewist met behulp van de Clear Pattern-job, pagina 98)

Met een beetje moeite moet je toch vinden hoe, zou ik denken.

Via de cursor toetsen kun je rechts boven gaan waar "length" staat. Daar kun je met de + en - toetsen de lengte aanpassen.
Het is wel wat tricky idd. Je kunt dus in bestaande patternen wel de lengtes aanpassen maar er gebeurt niets. Zoals eerder vermeld de lengte kun je alleen vooraf bepalen in een leeg pattern.
Je kunt natuurlijk ook nieuw pattern aanmaken daar de lengte verdubbelen (i.g.v. tekort aan maten) en zo uit een bestaand pattern de maten kopiëren... da's een soort van workaround, :)

Ik heb geen Rmx maar... in de Nederlandstalige handleiding staat :
Met de lengteparameter selecteert u de fraselengte die u wilt opnemen, en met de maatsoortparameter selecteert u de gewenste maatsoort. Deze wijzigingen kunnen alleen worden gemaakt voor “lege” patronen (patronen kunnen worden gewist met behulp van de Clear Pattern-job, pagina 98)

Met een beetje moeite moet je toch vinden hoe, zou ik denken.

Had ik ook gevonden maar er stond nergens vermeld hoe je die lengteparameter aanpast, via youtube heb ik gevonden dat het idd via de cursor toetsen was.

Voorzover ik het mij kan herinneren is Append de enige mogelijkheid....

Voorzover ik het mij kan herinneren is Append de enige mogelijkheid....

Cool :) dat doet idd de truuk.. :mega:

Afteredit: Werkt via phrases weer een beetje tricky.... maar als je het op de patterns toepast heeft het altijd het een verdubbeling van het aantal maten als resultaat.

Laatst gewijzigd:
Back